Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 15:35
  #5005
Medlem
Haloperidols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Detta är ju egentligen inte något jätteproblem, men lustigt är det! Jag använder endast Itunes till att köpa, hyra och kolla på film, och varje gång jag stänger ned Itunes så öppnas dvd-intaget eller vad man ska kalla det...

jag använder ju inte det, men ändå får jag varje gång jag stänger Itunes se min gamla varuhuset-dvd som jag stoppade i 2013...hur skumt är inte det? är det bara jag eller?

Vad har du för dator samt operativsystem? Vad händer om du plockar ur skivan? Öppnas fortfarande dvd-facket?

Testa Preferences > General Preferences > When you insert a CD: > Import CD and Eject.

Jag googlade bara lite snabbt på ditt problem, därav är mitt tips på engelska :P
Citera
2019-01-03, 22:19
  #5006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloperidol
Medhåll. Jag löste problemet dock, men mjukvaran kan knappast benämnas som användarvänlig. Jag valde att gambla lite och klickade i "Ställ in som ny iPhone", varpå iTunes började "synkronisera". Det är lite oklart om en synkronisering innebär samma sak som en säkerhetskopiering då man i iTunes kan välja att både synkronisera och säkerhetskopiera.

Jag avbröt i vilket fall synkroniseringen och äntligen hamnade jag under menyn där man kan välja att säkerhetskopiera sin iPhone. Varför man inte hamnar under denna meny från första början är för mig ett stort frågetecken.



Jag är inte inloggad på något Apple-ID på denna dator då det är min jobbdator, men jag förstår vad du menar, det kan bli ett jävla helvete då så tack för tipset

För att man inte vill pröjsa för extra utrymme? Sedan är det ju inte min telefon heller. Personligen säkerhetskopierar jag kontakter och anteckningar då de knappast tar upp något utrymme, men om man som min far bara ville slänga över alla bilder från den ena luren till den andra och samtidigt inte vill använda iCloud så är det detta tämligen värdelösa tillvägagångssätt som ligger närmast.

Om båda lurarna var iPhones så borde AirDrop kunnat användas mellan lurarna för att alla bilder
Citera
2019-01-04, 09:03
  #5007
Medlem
Haloperidols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om båda lurarna var iPhones så borde AirDrop kunnat användas mellan lurarna för att alla bilder

Bra tips, tack!
Citera
2019-06-06, 11:28
  #5008
Medlem
Varför Uppgraderas Inte Filmer På Itunes Till Dolby Atmos.

Börjar bli galet less på Svenska Itunes.Köpte Apple Tv 4k för att man skulle kunna se alla filmer som är inspelade med dolby atmos. Apple struntar i att släppa filmer i 4k som har dolby atmos på bluray skivorna. Listan kan göras lång.Rädda Menige Ryan. Batman 4 films samlingen.Black Hawk Down.The Patriot.Green Book med många fler.Men Itunes U.S har ett makalöst större utbud av filmer i atmos.Så för att få atmos är jag tvungen att köpa skivorna.Tycker det är förjävligt.
Citera
2019-06-06, 11:34
  #5009
Medlem
Köp dem på Blueray - problem solved!
Apple gör det som de tjänar mest pengar på.
Citera
2019-06-06, 11:41
  #5010
Medlem
Jepp man måste ju det men ändå trist att dom gör så.
Citera
2019-06-06, 12:56
  #5011
Medlem
Kanske för att Apple planerar att lägga ner itunes inom kort?
Citera
2019-06-06, 12:59
  #5012
Medlem
Man får ju hoppas det blir ändring med det i tv appen då.Men stor skillnad på amerikanska Itunes & svenska.
Citera
2019-06-06, 14:06
  #5013
Medlem
knight1056s avatar
Skapa ett konto i amerikanska Itunes. Då får man även tillgång till tv-serier och många filmer som inte finns i svenska Itunes.

Tacka upphovsrättsmaffian för detta krångel, antar jag
Citera
2019-06-06, 18:36
  #5014
Medlem
Iom att Mac OS Catalina släpps i skarp version i höst pensioneras i-tunes.
Citera
2019-06-06, 21:06
  #5015
Medlem
Dom har ju inte upptaterat filmer som har atmos redan när apple tv4k släppte dolby atmos uppdateringen. Det är ju ett bra tag sedan.
Citera
2019-06-25, 12:37
  #5016
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jag har ett amerikanskt Itunes-konto sedan några år tillbaka, för att komma åt det oändligt mycket större utbudet av hyrfilmer (ofta äldre) gentemot svenska Itunes. Innan räckte det med att man ändrade Ituneskonto på Apple TV så togs man direkt till det amerikanska. Nu funkar inte det längre sen jag testade igår. Även med ett amerikanskt Ituneskonto kommer jag till svenska utbudet. Ändrade regionen till USA och startade om men ingen skillnad. Dock fungerade det att få amerikansk utbud via både Macen och Ipaden så streamade istället.

Så nu kommer man inte åt längre amerikanska Itunes via Apple-TV från Sverige?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback