Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-23, 18:19
  #4981
Medlem
HogwardHouses avatar
Hallå!
Mitt problem med iTunes är att den startas automatiskt i min windows. Fast jag stänger ner den så poppar den upp efter några sekunder. Aningen störande.. Då jag ska stänga ner den så står det i en liten ruta: "One or more applications are using the iTunes scripting interface. Are you sure you want to quit?" Jag trycker då såklart på quit men likväl poppar den upp inom 5 sekunder iaf!
Har inte ens telefonen inkopplad när den ploppar upp.
Har jag gjort något fel?
Vad kan man göra åt detta? (som inte innefattar avinstallation)
Citera
2016-08-31, 03:39
  #4982
Medlem
Itunes fråga -

Varför får jag upp "MAX 300 Results" när jag söker på något specifik.
Tex. Joe Rogan Experience så listar den enbart de senaste 300 episoderna när det ska finnas många hundra fler ?

Är det någon inbyggd cap på 300 eller vad ?


Tack!
Citera
2016-09-14, 14:13
  #4983
Medlem
deadhead.s avatar
Om jag hyr en film via iTunes på telefonen, kan jag casta den till Chromecast?
Citera
2016-09-23, 12:18
  #4984
Medlem
Jag ska säkerhetskopiera min iPhone 6 då jag får en 7:a snart. Problemet är att min dators C: är på är för liten. Däremot har jag en annan disk, E: som är på 1TB. Mitt iTunesbibliotek har tidigare legat på C: men nu har jag raderat alla säkerhetskopior.

Jag undrar alltså hur jag kan förmå iTunes att säkerhetskopiera till E: istället för C:
Stort tack på förhand!
Citera
2016-11-05, 19:55
  #4985
Medlem
Wonds avatar
Igår när jag var på gymmet märkte jag att min iPod touch 4g's on/off knapp är helt fast och går ej att trycka på. Osäker om den fastnat intryckt eller uttryckt, försökt trycka på den hårt och försökt försiktigt pilla med pincett, men verkar ej få den att fungera på något sätt.

iPod'en fungerar fortfarande annars, går att lyssna på musik osv via den vanliga knappen. Det som oroar är ifall batteriet tar slut någon dag och därav ej kan slå på den med on/off knappen.

Nu är denna iPod över 5-6 år gammal och använt den ganska väl, köpte den av mitt ex för 500 kr för över 4 år sedan. Men att köpa ny iPod lär ju kosta en del så vore skönt ifall det ändå går att fixa denna.
Enda planen nu är att ladda den dagligen och kika runt på alternativ för cirka 500 kr ifall att.
Citera
2016-12-08, 23:19
  #4986
Medlem
Geomeisters avatar
Jag köper skivor och överför dessa till ITunes. Dom flesta skivor går bra, men vissa vill inte.

En vanlig skiva tar X-antal minuter att importera. En del skivor kan ta timmar att importera och när dessa är klara är ljudet extremt dåligt.. Låter som loudness-war eller något. Varför blir det på detta viset? Jag har överför skivor ifrån samma artist. Kanske 10 album. Sedan är det ett album som inte vill överföras. Vad beror på detta på? Går det att se på skivorna på något sätt? Är det något gällande rättigheter som gör att vissa skivor krånglar? Jag fattar ingenting. Någon som varit med om detta?
Citera
2017-04-28, 21:54
  #4987
Medlem
cerns avatar
Hej!

Har alla övergett Itunes numera?

Försöker synka en sprillans ny Ipod Nano med Itunes med det fungerar inte.

Har uppdaterat till senaste Ipod men det står bara att den inte hittar ipoden..

Hur löser man detta? Har jag blivit blåst av Apple?

Mvh
Citera
2017-05-01, 01:15
  #4988
Medlem
Alecia79s avatar
Det är några random album i mitt musik biblotek som har förlorat sina album omslag och hur jag än gör så funkar det inte. Det är inte alla album, bara några styckna.

När jag klickar på visa info så finns omslagen där, men dom syns inte i bibloteket eller på min iphone när jag för över dom dit.

Jag har försökt att tagga om albumen genom att ta bort fodralen från Visa Info och sen lagt till fodralen igen. Men det funkar ändå inte.


Är det någon som vet vad som är fel och hur jag fixar det?
Citera
2017-05-18, 10:37
  #4989
Medlem
Alecia79s avatar
Är det någon som vet om det är möjligt att välja bara några enstaka låtar från varje album att lägga in på sin iphone?
Citera
2017-09-11, 22:07
  #4990
Medlem
GormDenGamles avatar
Är det någon som vet varför det inte finns filmer från Studio Ghibli på iTunes?

Om jag t.ex. bytar till Englands iTunes -affär; kan jag köpa en film där, växla om till svenska och sen se den?
Citera
2017-09-23, 14:04
  #4991
Medlem
Hur kan jag överföra filer från en gammal ipod till en ny? Finns det något enkelt sätt?
Citera
2017-09-24, 14:54
  #4992
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-Lily
Hur kan jag överföra filer från en gammal ipod till en ny? Finns det något enkelt sätt?
Helst ska du ju ha kvar biblioteket med alla låtar på datorn och sedan bara koppla in den nya för att då föra över allt.
Dock hade jag en iPod haverera för ett gäng år sedan och hade inte allt innehåll kvar på datorn. Det fanns något kommando för att öppna en iPod för filhantering. Minns inte kommandot men tyo Mitten+Nedåt eller något. Det borde gå att googla sig fram till.
Sedan var det bara att öppna den i Filhanteraren och flytta över alla filer. Dock gnällde den på att några filer var oåtkomliga så fick försöka flytta filerna i batcher tills jag hittat vilka det var som ställde till problem.
Sedan bara importera i iTunes. Problemet jag hade var att många av filerna (kanske pga korrupt data i iPoden) fick sina ID3-taggar förstörda och ett helt gäng låta blev bara en random kombo av 4 stora bokstäver, typ NHJS, KUJD, osv..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback