Citat:
Ursprungligen postat av
BaronVonHager
Det där är inget riktigt problem. Man måste bara höja ribban ytterligare hela tiden.
När man har råd att köpa en 30-meters lyx-yacht i hamnen på Liiiiiidingö, så får man drömma om en 40-meters lyx-yacht med helikopterplatta i hamnen i meeeeeedelhavet! Osv.
Finns alltid något dyrare skräp man kan köpa för ännu mer pengar. Om inte annat för att kunna skryta om hur mycket mer än någon annan man betalt för i princip samma sak men med lite mer bling-bling.
haha... men man hör ju hur idiotiskt det låter egentligen.

Innerst inne är det ingen som bryr sig om vad du eller din familj gör eller köper. Visst man kan säkert ha jätte roligt med om man tjänar lite extra.. köpa en del leksaker osv.. Syrran och hennes man är väl ett exempel på ett "Par" där båda tjänar ganska stora summor. Men där är det ömsesidigt.. alltså båda jobbar en hel del och har förståelse för varandra på ett annat vis i en sådan situation.
Ah ja vet inte.. MEN jag tror lätt att familjen kan bli lidande om man avsätter för mycket tänk till "ekonomiskt oberoende" och om man jobbar alldles för mycket med egna företag hittan och dittan ... Då förespråkar jag hellre att avsätta lite mindre tid och mera tid med familjen egentligen.
MEN alla är ju olika dock
Hade jag varit annorlunda som person.. Så hade jag definitivt bott i Norge nu.