Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-02, 15:19
  #1
Awaiting Email Confirmation
Min tro är att utomjordingar finns men att dom skulle vara så intelligenta att dom bygger rymdskepp och färdas flera hundra ljusår har jag svårt att tro, dock så tror jag att dessa "UFO";n kan vara människor från framtiden som har lyckats resa tillbaka i tiden och anledningen till att vi då och då upptäcker dom är väl helt enkelt när dom ska tillbaka eller har precis entrat världen (kanske inte kan cloaka sig då?) Eller att det helt enkelt finns brister i deras teknologi att deras "sköldar" som gör dom osynliga kanske krånglar ibland och då av en slump kanske någon lyckas se dom. Och om vi ser på dessa "kidnappningar" av människor så tror jag helt enkelt att dom vill forska på oss och kartlägga "dåtidens" anatomi osv -- Skulle inte ni göra det ifall ni hade möjlighet att resa tillbaka i tiden? Sen ifall vi ser på varelsen som beskrivs i böcker, filmer etc - liten, mager, stora ögon, inga ögonbryn eller hår på kroppen och så vidare, min teori angående dessa är att vi människor kommer att utnyttja maskinerna i allt större omfattning i framtiden att vi kanske blir helt oberoende att jobba men samtidigt HELT beroende att sitta vid datorer vilket tror jag kommer leda till magrare och tunnare kroppar och även större ögon , sen ifall vi ser på hårväxten på kroppen så försvinner ju redan det succesivt nu och om typ 500-1000 år så tror jag inte vi har något hår alls kvar på kroppen. Sen så tror jag att vår jord kommer att bli obrukbar - alltså det kommer inte gå att ha boskap och så vidare alltså måste vi tillverka artificiell mat vilket inte kommer vara lika energigivande som den riktiga maten alltså kommer vi bli mindre och få mindre muskelmassa, och en stor del av jorden befolkning kommer att dö ut dock i den mån att utvecklingen kan fortsätta. Så detta var min teori lite kortfattat .. vad tror ni?
Citera
2005-11-02, 16:03
  #2
Medlem
Capones avatar
Har du kollat på The 4400 nyligen eller?
Citera
2005-11-02, 16:11
  #3
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Har du kollat på The 4400 nyligen eller?


Nopp har inte sett ett avsnitt! Jag vet dock vad det handlar om men jag hade ingen aning om att dom hade en liknande teori??
Citera
2005-11-04, 00:11
  #4
Medlem
Tja, eller så skulle de kunna vara uttryck för arketyper som finns mänsklighetens kollektiva undermedvetna (Se Carl Jung). Många UFO-upplevelser har stora likheter med andra andliga upplevelser (Se Spiritual Emergency)
Citera
2005-11-10, 23:11
  #5
Medlem
Über_menschs avatar
wh

Citat:
Ursprungligen postat av bigangry
Lever du i en fantasi värld?

varför skulle han inte leva i en fantasi värld, allting beror ju på hur just din perception uppfattar omvärlden, om alla hade sagt samma sak hade vi ju inte kommit någonstans, kanske hade vi varit kvar i den tråkiga kristna konformiteten eller islamistiska? nya teorier måste ju komma fram. hans teori kan mycket väl stämma vad gäller "aliens" å filmgubbarnas kroppar, och han har säkert också sett lite mycket filmer, men hans teori är säkert bättre än de flesta andra
Citera
2016-02-22, 22:13
  #6
Medlem
Hehe, spännande tanke. Nu tror jag inte på dessa figurer som åtsyftas, men kan helt hålla med om att det hade varit vettigast.

De klassiska filurerna som vi kallar "aliens" ser ut som människor. Ligger därför närmare till hands att anta att de är släkt med oss snarare än att en utomjording skulle ha utvecklats på precis samma sätt som människan.
Citera
2016-02-24, 01:24
  #7
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Hehe, spännande tanke. Nu tror jag inte på dessa figurer som åtsyftas, men kan helt hålla med om att det hade varit vettigast.

De klassiska filurerna som vi kallar "aliens" ser ut som människor. Ligger därför närmare till hands att anta att de är släkt med oss snarare än att en utomjording skulle ha utvecklats på precis samma sätt som människan.
Hur fick du ihop det?
Varför skulle det vara ologiskt att utveckla en för ens arts "arbetsuppgifter" allra mest lämpliga form?

Som du kanske vet är det inte bara mäniskan som utvecklat denna humanoida form, utan samtliga andra kända och okända konkurrenter till människan. Dvs som tex neanderthalarna, eller den indinesiska "hobbiten", den nyligen upptäcka kinesiska (nyligen utdöda), etc.

Alla är/var verktygsmakande och kunde dominera sin omgivning.

Dvs intelligens och avancerat leverne krääver ett visst utseende. En spindelkropp tex hade haft svårt att lära sig göra upp led, eller knacka flintapilar etc.

Den form aliens beskrivs ha är med andra ord den enda logiska.
Vilka andra, av alla vi kan jämföra med på Jorden tex, hade klarat av att manövrera flygande tefat förutom just den som beskrivs?

Dvs det är vår Form, inte vår "mänsklighet" som har satt oss i förarsätet, så att säga. För med tanke på den nyligen upptäcka människoarten i Kina, dog ut för bara ca tio tusen år sedan.
Det innebär att de levde samtidigt med oss människor, och i princip hade det kunnat vara de som vunnit istället för oss.
Vi har samma form.
Och denna form har utvecklats gång på gång, med mer och mindre lyckat resultat.
Det borde alltså ge en viss hint om just vilken slags form som är universellt mest gynnsam för intelligent, dominant beteende.

Det är vad vi kanförvänta oss hos utomjordingar med motsvarande intelligens och utvecklingsnivå alltså.
Inget konstigt med andra ord.

Men det är kanske inte lika nödvändigt vilken artfamilj de olika alienarna tillhör. Dvs varför måste de vara just primater. Den humanoida formen kan ju lika gärna reptiler utveckla, liksom övriga däggdjur. Tänk dig tex björn-aliens. Hade funkat hur finfint som helst. Eller lejon, vargar, surikater etc.
Men inte fåglar. För utan fungerande armar och händer blir det svårt att manipulera omgivningen. Det hade isf krävs att de hade armar plus sina vingar (som ju faktiskt är armar/fingrar) och inga fåglar har ju två par armar. Bara insekter har det.


Det TS skrev om framtids-UFO är ju en så pass extremt långdragen slutsats att det blir fria fantasier.
Dvs den idén har ju inga hållbara referenspunkter, jämförelser etc. Han hade likagärna kunnat föreslå tomtar och troll ...
Men andra planeter Finns de facto. Och vi vet lika mkt vilka förutsättningar som krävs för att underhålla avancerat liv.
Dvs det räcker mkt bra att hålla sig till det vi vet - för det stödjer den utomjordiska hypotesen hur bra som helst. Vi behöver alltså inte dra till med rena fantasiförklaringarna.

Faktum är att ju mer man sätter sig in i frågan, ju mer inser man attden enda sannolika förklaringen faktiskt är att vi blir besökta av utomjordiska besökare.
Det finns inga andra trovärdiga förklaringar.
Citera
2016-02-24, 10:32
  #8
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Som du kanske vet är det inte bara mäniskan som utvecklat denna humanoida form, utan samtliga andra kända och okända konkurrenter till människan. Dvs som tex neanderthalarna, eller den indinesiska "hobbiten", den nyligen upptäcka kinesiska (nyligen utdöda), etc.

Vi har samma form.
Och denna form har utvecklats gång på gång, med mer och mindre lyckat resultat.
Det borde alltså ge en viss hint om just vilken slags form som är universellt mest gynnsam för intelligent, dominant beteende.

Det är vad vi kanförvänta oss hos utomjordingar med motsvarande intelligens och utvecklingsnivå alltså.
Inget konstigt med andra ord.


Neanderthalarna är nära besläktade med den moderna människan och delar inte mindre än 99,5% av vårt DNA. Vi har med andra ord en gemensam förfader,varför ditt påstående om att den mänskliga formen utvecklats separat gång efter annan inte alls stämmer.

Nya forskningsresultat säger även att Neanderthalarna kanske aldrig utrotades,utan istället assimilerades.
Citera
2016-11-22, 19:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosse
Min tro är att utomjordingar finns men att dom skulle vara så intelligenta att dom bygger rymdskepp och färdas flera hundra ljusår har jag svårt att tro, dock så tror jag att dessa "UFO";n kan vara människor från framtiden som har lyckats resa tillbaka i tiden och anledningen till att vi då och då upptäcker dom är väl helt enkelt när dom ska tillbaka eller har precis entrat världen (kanske inte kan cloaka sig då?) Eller att det helt enkelt finns brister i deras teknologi att deras "sköldar" som gör dom osynliga kanske krånglar ibland och då av en slump kanske någon lyckas se dom. Och om vi ser på dessa "kidnappningar" av människor så tror jag helt enkelt att dom vill forska på oss och kartlägga "dåtidens" anatomi osv -- Skulle inte ni göra det ifall ni hade möjlighet att resa tillbaka i tiden? Sen ifall vi ser på varelsen som beskrivs i böcker, filmer etc - liten, mager, stora ögon, inga ögonbryn eller hår på kroppen och så vidare, min teori angående dessa är att vi människor kommer att utnyttja maskinerna i allt större omfattning i framtiden att vi kanske blir helt oberoende att jobba men samtidigt HELT beroende att sitta vid datorer vilket tror jag kommer leda till magrare och tunnare kroppar och även större ögon , sen ifall vi ser på hårväxten på kroppen så försvinner ju redan det succesivt nu och om typ 500-1000 år så tror jag inte vi har något hår alls kvar på kroppen. Sen så tror jag att vår jord kommer att bli obrukbar - alltså det kommer inte gå att ha boskap och så vidare alltså måste vi tillverka artificiell mat vilket inte kommer vara lika energigivande som den riktiga maten alltså kommer vi bli mindre och få mindre muskelmassa, och en stor del av jorden befolkning kommer att dö ut dock i den mån att utvecklingen kan fortsätta. Så detta var min teori lite kortfattat .. vad tror ni?


Du har helt rätt, dör vi inte ut de närmaste miljoner åren så lär vi ha tekniken men tyvärr nästan utrotat oss och få stora problem med inavel.
Citera
2016-12-13, 17:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iphone8
Du har helt rätt, dör vi inte ut de närmaste miljoner åren så lär vi ha tekniken men tyvärr nästan utrotat oss och få stora problem med inavel.

Efter att ha följt Steven Greer och has projekt ett tag så börjar jag luta åt att han har rätt. Utomjordingar eller "ET" som han kallar det, dom har besökt oss och gör det fortfarande. Dessa ET håller sig dock på avstånd från människan eftersom vi har en förmåga att vilja döda allt vi inte känner tlll. Jag orkar inte redogöra för allt han säger, men jag tror inte att han står och hittar på. Han tror absolut på det ha säger och han har en förmåga att förklara så att man fattar. Att den stora massa av mänskligheten inte har fått veta vad som pågår är något som alltfler börjar förstå Oavsett det handlar om 9/11 eller andra saker den stora sk supermakten USA sysslar så börjar folk begripa att det händer saker som vi inte ska få veta så mycket om. Jag tror att om Steven Greer får hålla på så kan han mycket väl få med sig folk som vet saker och som tacka vare det projekt Greer har också vågar berätta vad dom vet. Jag har aldrig själv sett något UFO eller liknande, men jag tror att mycket av det som folk sett är saker som är tillverkat av människor i syfte att lura oss. Det är antagligen meningen att vi ska luras att tro att utomjordingar är en fara för jorden och därför ett sätt att kunna motivera högre anslag till militära ändamål. Det skulle i såna fall inte vara första gången man lurar allmänheten för att öka anslagen eller starta krig.
Citera
2016-12-15, 10:29
  #11
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Efter att ha följt Steven Greer och has projekt ett tag så börjar jag luta åt att han har rätt. Utomjordingar eller "ET" som han kallar det, dom har besökt oss och gör det fortfarande. Dessa ET håller sig dock på avstånd från människan eftersom vi har en förmåga att vilja döda allt vi inte känner tlll. Jag orkar inte redogöra för allt han säger, men jag tror inte att han står och hittar på. Han tror absolut på det ha säger och han har en förmåga att förklara så att man fattar. Att den stora massa av mänskligheten inte har fått veta vad som pågår är något som alltfler börjar förstå Oavsett det handlar om 9/11 eller andra saker den stora sk supermakten USA sysslar så börjar folk begripa att det händer saker som vi inte ska få veta så mycket om. Jag tror att om Steven Greer får hålla på så kan han mycket väl få med sig folk som vet saker och som tacka vare det projekt Greer har också vågar berätta vad dom vet. Jag har aldrig själv sett något UFO eller liknande, men jag tror att mycket av det som folk sett är saker som är tillverkat av människor i syfte att lura oss. Det är antagligen meningen att vi ska luras att tro att utomjordingar är en fara för jorden och därför ett sätt att kunna motivera högre anslag till militära ändamål. Det skulle i såna fall inte vara första gången man lurar allmänheten för att öka anslagen eller starta krig.
Men hade det egentligen inte varit ganska så Bra, om de hade "lurats ed ett påhittat utomjordiskt hot"?
Och pga det börjat satsa riktigt seriöst på rymdfart.

Det hade ju varit till gagn för mänskligheten isf.
Och om man hittar på en egen fiende som inte finns - då lider ingen någon skada heller.

En Win-Win-situation med andra ord =)


Fast det lär ju aldrig hända.
Däremot så är nog oddsen ganska höga för ett kommande framtida krig om "rätten till omloppsbanan".
För den kan ju inte innehålla hur mycket som helst, eller hur.
Precis som den amerikanska kontinenten också var öppen och fri för alla i början av koloniseringsperioden - men så fort det blev "fullt", då tog det inte lång tid innan konflikterna började.

---

I övrigt har du iaf rätt.
Rätt i att utomjordingar finns här.
Men den där Greer ger jag inte så mycket för, han verkar ju vara vansinnig.
Han har nån sorts religiös tro som han försöker pressa in flygande tefat i, sitta ute i öknen i skräddarställning och sen lysa med ficklampa upp i stjärnhimlen och hoppas att något ska blinka tillbaka ...
Det är inte seriöst, det är inte intressant - det är bara vansinne.

Dvs jag ser Mycket heller på vilket avsnitt av Stjärnornas krig som helst, helt förvissad om att de ska ge mig bättre valuta än Greer någonsin kan erbjuda.


Vi Har egentligen redan flera fynd som visar på utomjordiskt liv.
Vi har dels de närliggande fossilerna från Mars (samt själva ytans säsongsförändringar).
Men det är bara mikroskopiskt liv.

Det är annat i de upptäckter som börjar trilla in oftare och oftare numera som visar på intelligent utomjordiskt liv. Förekomst av möjliga Dysonsfärer tex.
Och den så otroligt matematiskt vackra upptäckten av hur en miljontedel av undersökta stjärnor gav uttryck för just intelligent liv
Att det var just en miljontedel är det som gör det så statistiskt förväntat - och därmed lika "vackert" som tex Det Periodiska Systemet.
Det låter oss se på "livet" som en i grunden "naturlig" process, helt i fas med naturlagarna - allt annat än slumpaktigt alltså. En så pass representativ andel, som en miljontedel, omöjliggör helt enkelt slumpen.
Det ger oss anledning att förtrösta.


Så, du behöver inte vara orolig. Vi kommer att börja upptäcka utomjordiska, intelligenta, världa inom kort.
Vi kommer att bli presenterade för fler och fler nya fynd som visar på utomjordiska civilisationer.
Tänk på att vi alldeles nyss har börjat få den tekniska möjligheten att ens Börja leta.

Idag vet vi att det tex finns flytande vatten på andra planeter.
Och vi vet att det finns planetsystem runt varje stjärna vi ser på natthimlen.
Samma sorts planetsystem som vårt eget Solsystem alltså.
Och vatten, det finns på alla de systemen.

Vi kommer snart, mycket snart, att få höra om den första upptäckten av Fotosyntes i en annan planets atmosfär.
Vet du vad det innebär?
Det innebär Liv ! ! !
Och efter den första upptäckten kommer det att bli fler och fler och fler - efter bara högst ett år kommer hela vår grundinställning att vara bortglömd och utbytt mot en ny - i en insikt att vi inte alls är ensamma. Att det Kryllar av liv i universum.

Och när det har hänt - hur tror du då att någon kan fortsätta att förneka det Uppenbara att de redan Är Här ???
Alla deras korkade argument kommer ju då att bara som bortblåsta.
Citera
2016-12-15, 11:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Men hade det egentligen inte varit ganska så Bra, om de hade "lurats ed ett påhittat utomjordiskt hot"?
Och pga det börjat satsa riktigt seriöst på rymdfart.

Det hade ju varit till gagn för mänskligheten isf.
Och om man hittar på en egen fiende som inte finns - då lider ingen någon skada heller.

En Win-Win-situation med andra ord =)


Fast det lär ju aldrig hända.
Däremot så är nog oddsen ganska höga för ett kommande framtida krig om "rätten till omloppsbanan".
För den kan ju inte innehålla hur mycket som helst, eller hur.
Precis som den amerikanska kontinenten också var öppen och fri för alla i början av koloniseringsperioden - men så fort det blev "fullt", då tog det inte lång tid innan konflikterna började.

---

I övrigt har du iaf rätt.
Rätt i att utomjordingar finns här.
Men den där Greer ger jag inte så mycket för, han verkar ju vara vansinnig.
Han har nån sorts religiös tro som han försöker pressa in flygande tefat i, sitta ute i öknen i skräddarställning och sen lysa med ficklampa upp i stjärnhimlen och hoppas att något ska blinka tillbaka ...
Det är inte seriöst, det är inte intressant - det är bara vansinne.

Dvs jag ser Mycket heller på vilket avsnitt av Stjärnornas krig som helst, helt förvissad om att de ska ge mig bättre valuta än Greer någonsin kan erbjuda.


Vi Har egentligen redan flera fynd som visar på utomjordiskt liv.
Vi har dels de närliggande fossilerna från Mars (samt själva ytans säsongsförändringar).
Men det är bara mikroskopiskt liv.

Det är annat i de upptäckter som börjar trilla in oftare och oftare numera som visar på intelligent utomjordiskt liv. Förekomst av möjliga Dysonsfärer tex.
Och den så otroligt matematiskt vackra upptäckten av hur en miljontedel av undersökta stjärnor gav uttryck för just intelligent liv

Att det var just en miljontedel är det som gör det så statistiskt förväntat - och därmed lika "vackert" som tex Det Periodiska Systemet.
Det låter oss se på "livet" som en i grunden "naturlig" process, helt i fas med naturlagarna - allt annat än slumpaktigt alltså. En så pass representativ andel, som en miljontedel, omöjliggör helt enkelt slumpen.
Det ger oss anledning att förtrösta.


Så, du behöver inte vara orolig. Vi kommer att börja upptäcka utomjordiska, intelligenta, världa inom kort.
Vi kommer att bli presenterade för fler och fler nya fynd som visar på utomjordiska civilisationer.
Tänk på att vi alldeles nyss har börjat få den tekniska möjligheten att ens Börja leta.

Idag vet vi att det tex finns flytande vatten på andra planeter.
Och vi vet att det finns planetsystem runt varje stjärna vi ser på natthimlen.
Samma sorts planetsystem som vårt eget Solsystem alltså.
Och vatten, det finns på alla de systemen.

Vi kommer snart, mycket snart, att få höra om den första upptäckten av Fotosyntes i en annan planets atmosfär.
Vet du vad det innebär?
Det innebär Liv ! ! !
Och efter den första upptäckten kommer det att bli fler och fler och fler - efter bara högst ett år kommer hela vår grundinställning att vara bortglömd och utbytt mot en ny - i en insikt att vi inte alls är ensamma. Att det Kryllar av liv i universum.

Och när det har hänt - hur tror du då att någon kan fortsätta att förneka det Uppenbara att de redan Är Här ???
Alla deras korkade argument kommer ju då att bara som bortblåsta.

Vetenskapligt trovärdiga belägg för det fetade.......
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback