Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-11-05, 16:34
  #37
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
Skönt att höra att någon klarat sig undan Bögjävel attackerna. Själv kom jag ofrivilligt "ur garderoben" som 14-åring. Alla vet ju att ungdomar har speciella sätt att hantera "annorlunda" jag blev skolans hackkyckling, slutade med att jag helt upphörde att närvara under sista året i högstadiet. Fanns nämligen inget som skolan kunde göra för att fixa situationen så fick studera hemifrån. Är glad över att ungdomar nuförtiden inte har så stora problem med att komma ut i alla fall(Även om jag är emot hur extremt genuspedagogisk som skolan blivit).

Numera har jag bara några problem med några män från Afrika som lyssna på ett samtal jag hade på lokala tobaksaffären. Sedan dess har man blivit hotad med det ena eller andra från dessa snubbar. Men polisen gör ingenting så länge inget händer. Var orolig ett tag, men verkar bara vara deras munläder som fladdrar. En annan gång blev jag "omkull sparkad" på tåget mellan Flemingsberg och Eskilstuna av några killar efter att de hade observerat att jag kramat om min pojkvän på stationen. Men för övrigt har jag inte vart med om något speciellt homofobiskt.

Har precis som du blivit kallad homofob, alltid lika skoj det där Konstigt nog kommer homofob uttalanden oftast ifrån människor med enbart lösa relationer till HBT grupper, aka de människor som i normala fall gillar att föra vår talan.

Annars måste jag faktiskt erkänna att Pride är kul. Men problemet som du lyfter, sänker hela arrangemanget. Menar dildo-kubb osv... vad ger det egentligen för bild av oss. Visst kan jag inte förneka att i gruppen män som dejtar män är väldigt många extremt sexuellt aktiva. Men det är en privat sak och inget man behöver köra upp i ansiktet på alla människor som slår på Nyheterna i slutet av juli / början av augusti.

Jag kan nog nästan garantera att tankarna och de meningar som vill sägas åt sådana som ni och andra normavvikande under högstadietiden fortfarande finns kvar. Nyckelordet är självcensur pga rädsla för överheten, vilket jag anser vara en större förlust för det hälsosamma samhället.
Detta är ju OT, men angående den förebyggande verksamheten mot mobbning och dylikt inom skolan skulle jag vilja konstatera att den felkonstruerad från dag ett.
Det är en fullkomligt naturlig självbevarelsedrift att stöta bort den som sticker ut ur gruppen, sålänge den som sticker ut inte är alfa.
Nu åtgår man ifrån att man kan lära bort dessa fundamentala naturligheter vilket förstås är ett sisyfosarbete. Se t.ex. "Morgans mission" på svt, inte fan kommer den skiten göra någon somhelst långtgående nytta. Det är ju en "fin och god" tanke, men fullständigt obsolet.
Jag tror på att man ska lära sina barn att i sådana situationer sträva efter alfarollen. Det behöver inte innefatta våld, men inte heller utesluta det. Att stå upp för sig själv och sin stolthet, det är nyckeln. Lär barnen argumentera istället för att få dem att hålla käft.

Jag skulle gärna se mer av att ni står upp för ert bögnormsavvikande i det offentliga samtalet.

(Jag gillar den här tråden av två anledningar. Dels för att diskussionen här gör mig mångdubbelt mer tolerant för de homosexuellas normavvikelse än vad den påstridiga Jonas Gardel-normen i offentligheten någonsin gjort, och dels för att jag kan avslappna mitt självcensursfilter när jag gång på gång kan skriva ordet "bög" utan risk för represalier!)
Citera
2015-11-05, 20:11
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LS2SB
Jag kan nog nästan garantera att tankarna och de meningar som vill sägas åt sådana som ni och andra normavvikande under högstadietiden fortfarande finns kvar. Nyckelordet är självcensur pga rädsla för överheten, vilket jag anser vara en större förlust för det hälsosamma samhället.
Detta är ju OT, men angående den förebyggande verksamheten mot mobbning och dylikt inom skolan skulle jag vilja konstatera att den felkonstruerad från dag ett.
Det är en fullkomligt naturlig självbevarelsedrift att stöta bort den som sticker ut ur gruppen, sålänge den som sticker ut inte är alfa.
Nu åtgår man ifrån att man kan lära bort dessa fundamentala naturligheter vilket förstås är ett sisyfosarbete. Se t.ex. "Morgans mission" på svt, inte fan kommer den skiten göra någon somhelst långtgående nytta. Det är ju en "fin och god" tanke, men fullständigt obsolet.
Jag tror på att man ska lära sina barn att i sådana situationer sträva efter alfarollen. Det behöver inte innefatta våld, men inte heller utesluta det. Att stå upp för sig själv och sin stolthet, det är nyckeln. Lär barnen argumentera istället för att få dem att hålla käft.

Jag skulle gärna se mer av att ni står upp för ert bögnormsavvikande i det offentliga samtalet.

(Jag gillar den här tråden av två anledningar. Dels för att diskussionen här gör mig mångdubbelt mer tolerant för de homosexuellas normavvikelse än vad den påstridiga Jonas Gardel-normen i offentligheten någonsin gjort, och dels för att jag kan avslappna mitt självcensursfilter när jag gång på gång kan skriva ordet "bög" utan risk för represalier!)

Mm håller med, om kunde skulle jag gärna backa tillbaka och stå på mig lite mer under den där skolterminen. Men nu är detta en omöjlighet så har bara fått "komma över det", även om man aldrig glömmer så kan man i alla fall försöka förlåta så att säga. Det är bättre att ställa sig upp och säga ifrån själv, än att hoppas andra gör det åt en. Men som 14 år gammal kille är det inte alltid så lätt alla gånger, speciellt om man är står själv emot en rätt så stor grupp killar. Måste erkänna att vara en av de mindre killarna i klassen(på den tiden) hjälpte inte direkt heller.

Kommer däremot ihåg den dagen jag faktiskt tröttnade helt. Det var efter sommarlovet kanske 3:e veckan in på första terminen i 9:an, vi satt och väntade utanför träslöjdssalen när några killar tyckte det skulle vara en kul grej att vara lite extra tuffa dvs brännmärka mig med fimpar och diverse andra tillhörigheter. Jag tappade förståndet totalt och slog ned två killar den dagen. Sedan skickade självklart skolan mig raka vägen till BUP efter den incidenten. Det var sista dagen jag gick till skolan på högstadiet.

Däremot har jag haft rätt kul, speciellt då jag satt på mottagningsenheten på försörjningsstöd, när man ser mobbarna trilla in en efter en. Självklart var jag tvungen att skicka dem vidare till andra handläggare, men någonstans i mitt inre kände jag ändå att det var skönt att sitta på den andra sidan och hålla deras levebröd i mina händer.

Men jag håller med att "Svensson bögarna" måste ställa sig upp och visa sig lite mer.

Pfft, självcensur vem bryr sig om det, i alla fall inte jag. Så länge det inte är nedlåtande klang så kallar folk mig lite vad som helst, en kollega kallar mig akterskjutaren. Menar oavsett ordvalet så måste det ändå sorteras in i hela kontexten. Personligen kallar jag de du hänvisar till som fjolla för bitterfittor. Några av mina favorit skämt är på homosexuellas bekostnad etc etc. Är man inte trygg nog i sig själv för sådant, bör man kanske se över sig själv innan man ryter till på andra.
Citera
2016-04-15, 16:31
  #39
Medlem
LiberalGuys avatar
Jag har alltid undrat varfor man ska bete sig och leva pa ett visst satt bara for att man ar homosexuell. Min laggning handlar inte om att tillhora en "subkultur" likt veganer utan vad jag tander pa for kon. Jag tillhor den fanan som inte alls lyssnar pa schlager, dricker rosa champagne, viftar med regnbagsflagga eller maste kla mig pa ett visst satt.

Jag har en neuropsykiatrisk nedsattning som gor att jag har det svarare med sociala koder, vilket har gjort att jag avviker fran normen och inte har samma intressen som andra bogar.

Det finns en annan grupp som kallar sig "bears" som bygger pa maskulinitet och harig kropp men dessa skiljer sig dock inte fran andra bogar. Ar man inte tjock och harig, ej valkommen. Eller sa duger du bara om du ar knullbar.

Jag maste saga det sjalv men jag avskyr gayvarlden aven om jag ar det sjalv.
Citera
2016-04-15, 18:29
  #40
Medlem
Ultraviolences avatar
Jag är visserligen inte bög, däremot tänder jag på feminina 19 - 20-åringar, gärna i tjejkläder (traps), men någon HBT-kultur är för mig helt ointressant. Sexuell identitetspolitik är splittrande. Bakom RFSL och andra subversiva organisationer hittar vi kommunister och judar som helt enkelt hatar vita, straighta män.

Organiserat bögeri är ett av PK:s många verktyg för att avskaffa det som finns kvar av det vita Sverige. Följarna - paradbögarna - är nyttiga idioter.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback