Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-06-06, 21:29
  #49
Medlem
Rivess avatar
Telefonen fortfarande aktuell? Funderar på att köpa en men det har ju såklartndykt upp nya android lurar nu, inte minst htc 10. Nexus 6p håller den fortfarande måttet? Alltså snabb, bra uppdateringar?
Citera
2016-06-06, 23:46
  #50
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rives
Telefonen fortfarande aktuell? Funderar på att köpa en men det har ju såklartndykt upp nya android lurar nu, inte minst htc 10. Nexus 6p håller den fortfarande måttet? Alltså snabb, bra uppdateringar?

Den håller verkligen, den är ju faktiskt bland dom nyare.

Och att ens fråga om det är bra uppdateringar? Det är ju googles egna telefon, du lär inte få bättre/snabbare uppdateringar.
Citera
2016-07-25, 18:23
  #51
Medlem
Nexus 6P är min första smartphone, överhuvudtaget. Ha gärna överseende med ev dumma frågor. Jag lyckades tex inte själv hitta hur man zoomar med kameran.

Startskärmen, där google sök ligger, när jag klickar där och ska skriva går det inte att rotera bilden. Jag måste isf först göra ett sök, och när svaren radas upp roteras bilden direkt. Men det ska alltså inte gå att rotera den direkt när man klickat i rutan direkt från startskärmen?

Om jag tex stavar ett ord fel begriper jag inte hur jag kommer tillbaka till det ordet utan att vara tvungen att peta på skärmen och styra det med fingrarna. Ser inga piltangenter att flytta markören med, en funktion som jag verkligen skulle behöva. Måste jag fippla med mina fingrar när jag tex sitter på ett skakigt transportfordon som häst med vagn på en guppig grusväg?

Har läst om hur lite ström den tar i stand by. Även om jag slår på energisparläge på natten tar min uppåt 10%, och jag sover 5-6 timmar. Enligt recensioner ska den ta typ 2, max 3. Vad tar era? Jag har då alltså allt som suger ström avslagtet. eller har jag missat något?

Efter 5-6 laddningar gick det inte att ladda den i vägguttaget utan att först köra in sladden i PCn. DVS kör jag in laddaren i vägguttaget och kopplar in den händer inget. Drar jag ur sladden och kör först in den i datorns USB-port och laddar ett par sekunder, så kan jag dra ur sladden snabbt och ladda i vägguttaget. Nån annan med samma problem? Jag hoppas dom fixar detta när jag kommer in med den, eller ger mig en ny, för så kan jag inte ha det. Självklart inget fel på sladden.

Jag är mycket datavan, bara inte smartphone-van. Och förutom ovan är jag oerhört nöjd med telefonen. Än så länge. Håller fortfarande på att lära mig vad jag behöver och vill ha ut av den.

När det gäller kameran skulle jag gärna se att man kunde zooma med tex volym då det kan bli lite bökigt att zooma på skärmen när jag har den i läderjacka. Vet nån om det finns en användbar app till kameran som löser zoomandet eller fungerar det inte så?

Just det! Går det inte att jobba med flikar/fönster i smartphones? Jag har iaf inte hittat hur man kör flera fönster/flikar, eller finns det en app som kan fixa detta?
Citera
2016-07-26, 21:17
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Nexus 6P är min första smartphone, överhuvudtaget. Ha gärna överseende med ev dumma frågor. Jag lyckades tex inte själv hitta hur man zoomar med kameran.

Startskärmen, där google sök ligger, när jag klickar där och ska skriva går det inte att rotera bilden. Jag måste isf först göra ett sök, och när svaren radas upp roteras bilden direkt. Men det ska alltså inte gå att rotera den direkt när man klickat i rutan direkt från startskärmen?

Om jag tex stavar ett ord fel begriper jag inte hur jag kommer tillbaka till det ordet utan att vara tvungen att peta på skärmen och styra det med fingrarna. Ser inga piltangenter att flytta markören med, en funktion som jag verkligen skulle behöva. Måste jag fippla med mina fingrar när jag tex sitter på ett skakigt transportfordon som häst med vagn på en guppig grusväg?

Har läst om hur lite ström den tar i stand by. Även om jag slår på energisparläge på natten tar min uppåt 10%, och jag sover 5-6 timmar. Enligt recensioner ska den ta typ 2, max 3. Vad tar era? Jag har då alltså allt som suger ström avslagtet. eller har jag missat något?

Efter 5-6 laddningar gick det inte att ladda den i vägguttaget utan att först köra in sladden i PCn. DVS kör jag in laddaren i vägguttaget och kopplar in den händer inget. Drar jag ur sladden och kör först in den i datorns USB-port och laddar ett par sekunder, så kan jag dra ur sladden snabbt och ladda i vägguttaget. Nån annan med samma problem? Jag hoppas dom fixar detta när jag kommer in med den, eller ger mig en ny, för så kan jag inte ha det. Självklart inget fel på sladden.

Jag är mycket datavan, bara inte smartphone-van. Och förutom ovan är jag oerhört nöjd med telefonen. Än så länge. Håller fortfarande på att lära mig vad jag behöver och vill ha ut av den.

När det gäller kameran skulle jag gärna se att man kunde zooma med tex volym då det kan bli lite bökigt att zooma på skärmen när jag har den i läderjacka. Vet nån om det finns en användbar app till kameran som löser zoomandet eller fungerar det inte så?

Just det! Går det inte att jobba med flikar/fönster i smartphones? Jag har iaf inte hittat hur man kör flera fönster/flikar, eller finns det en app som kan fixa detta?

Det första stycket förstår jag inte vad du menar.


Du bör skaffa ett tangentbord som heter Swiftkey, ladda ner via Playstore. Där kan du lägga till piltangenter om du nu vill ha detta. Det är förstås en vanesak att peka noggrant på skärmen, 6p skärmen är så fin & har så stor upplösning att den är lite svårare


Har du email eller dylikt som kan ligga och synca? Då kan detta dra lite extra ström. Kan vara att en systemuppdatering gjort att din drar mer ström. Prova starta om telefonen lite oftare.


Det låter väldigt konstigt. Hur konstaterar du att det inte är fel på din sladd? Kanske är fel på själva "dosan"?


I nya Android N/7.0 så kommer bättre multitasking.
Citera
2016-07-27, 21:13
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tehfuq
.
Tackar för några bra tips, ska testa Swiftkey!

Det du inte förstod - Om inget är aktivt så att skärmen är 'tom', så ligger (på min) google skök-rutan där. Om jag klickar i den så tangentbordet kommer upp kan jag inte rotera bilden till horisontalt läge. När jag väl skrivit något och klickat på sök så roterar bilden direkt, men inte innan.

Det var faktist dosan det var fel på, så inga problem med laddningen!
Citera
2016-08-06, 02:50
  #54
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rives
Telefonen fortfarande aktuell? Funderar på att köpa en men det har ju såklartndykt upp nya android lurar nu, inte minst htc 10. Nexus 6p håller den fortfarande måttet? Alltså snabb, bra uppdateringar?
Har du köpt nån av dem?

Skulle jag köpa ny mobiltelefon idag skulle de va Nexus 6P
Tycker den är behaglig, nice design och väldigt tydlig med den stora displayen. Enda oron hade vart Om den är för stor att ha med sig i fickan så man måste köpa en magväska, men de verkar funka fint för de jag träffat som äger Nexus 6P iallafall
Citera
2016-09-10, 21:16
  #55
Medlem
PreaCs avatar
Funderar på denna. Blev inatt bestulen på min Galaxy S7a, älskade mobilen men mindre sugen på en så dyr mobil igen, dessutom är det kul med omväxling. Touchwiz har man ju sina åsikter om och att OS på 6pean är stock Android är ju suveränt.

Priset för vad du faktiskt får, sett till hårdvara, är ju perfekt.

Det jag undrar är, hur är de medföljande hörlurarna? Lyssnar på musik i dessa 2-5 timmar per dag.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback