Citat:
Ursprungligen postat av
Mobiltelefon
Jag läste testet och håller med, N6P är definitivt den helhetsmässigt bästa Androidenheten just nu och det verkar som att Google äntligen hittat rätt (Nexus 6 var inte riktigt optimal när de försökte köra en högprisstrategi) och samtidigt åtgärdat det som ofta kritiserats (t.ex kameran).
För min del har jag svårt att se några direkta alternativ till N6P förutom Xperia Z5-serien och Huawei MediaPad M2/X2 eller P8Max (för större skärmar). Skall man köpa en ny Androidenhet bör man definitivt överväga N6P. Det är också bra att det finns en 128 GB-version då det delvis kompenserar för bristen på lagringsexpansion (USB-OTG kan också lösa den delen till en del).
Ja, jag har stått på väntelistan ett tag nu, jag har svårt att se något vettigare just nu i alla fall. Egentligen är en lite för stor för mig, men... det är ju inte ett problem du har

För mig var Z5 Compact länge ett alternativ, men nu har jag i princip bestämt mig.
De enda orosmolnen jag ser är att den verkar vara rätt "känslig" för repor/nicks, och ett fåtal rapporter om att kameralistens glas sägs ha spontanspruckit för en del, men jag är optimist.