Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-29, 22:11
  #1
Medlem
Någon som vet hur folket är i Peru? Är de lika goa och gästvänliga som tex brasilianare och colombianer?

Är tjejerna fina, flirtiga och "raggbara"?
Citera
2015-10-29, 22:15
  #2
Medlem
Är du kort? För de är sällan längre än 1.50. Tillbakadragna och med typiska drag av indianer utseendemässigt. Kanske vackra på sitt sätt, men absolut inte som motsvarande från Brasilien och Colombia. Prova googla lite bilder.
Citera
2015-10-29, 22:21
  #3
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
Ungefär så här ser den gemene ut - https://travelmonkeydotme.files.word...pkongo-1-9.jpg

Alma Berlin
Citera
2015-10-29, 22:39
  #4
Medlem
O.J-Kushs avatar
Håller icket med föregående talare. Det finns gott om brudar som ser riktigt bra ut, är goa och flirtiga! Framförallt i städerna så finns det gott om fina brudar! Det enda jag störde mig nå djävulskt på var att i princip alla har tandställning..

Men det är en stor mix, men tror jag låg med flest peruaner på hela resan..
Citera
2015-10-29, 22:49
  #5
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Håller icket med föregående talare. Det finns gott om brudar som ser riktigt bra ut, är goa och flirtiga! Framförallt i städerna så finns det gott om fina brudar! Det enda jag störde mig nå djävulskt på var att i princip alla har tandställning..

Men det är en stor mix, men tror jag låg med flest peruaner på hela resan..

Instämmer.
Känner en tjej från Peru, och hon är otroligt vacker.

Alma Berlin
Citera
2015-10-29, 23:11
  #6
Medlem
Christopher.s avatar
Som jag har förstått Peru så är överklassen spanjorer och underklassen indianer.
Citera
2015-10-29, 23:16
  #7
Medlem
tack för kött på benen!

grejen är den att jag har en tjej där som jag haft kontakt med i flera år. nu har det börjat spraka till ordentligt och wow...

så då börjar man ju såklart spåna. och du vill man (jag) ha klart för mig vad det är för land o folk och om det ev finns fler fiskar i dammen...

fyi: tjejen är otroligt söt. hennes hår är det vackraste jag sett. men ffa verkar hon väldigt go och snäll...
Citera
2015-10-30, 07:42
  #8
Medlem
har bott i lima i 2 år. grymma damer där och extremt kåta.
Citera
2015-10-30, 15:05
  #9
Medlem
Shepard25s avatar
Finns absolut mycket fina damer där, dock så är det väl generellt sett stor skillnad i standard på kvinnor som enbart har andiska (urbefolkning) drag och de med mer latinska drag.
Citera
2015-10-30, 21:13
  #10
Medlem
Algot79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
har bott i lima i 2 år. grymma damer där och extremt kåta.

Jag ska dit i Februari. Nått tips på några trevliga uteställen (behöver absolut inte vara discon) eller allmänt trevliga områden att hänga ?
Citera
2015-11-03, 22:19
  #11
Medlem
Friendslayers avatar
Folket i peru är väldigt snälla och trevliga. När jag besökte landet var inte ragg nått jag hade i tanke i och med att jag personligen inte tycker att de indianska dragen är attraktiva. Men hade dom som flugor efter mig. Till och med min guide upp till macchu picchu flörtade på mig och hon var helt förtrollad i mitt naturliga eldröda hår, nått man oftast bara fått skit för resten av livet
Citera
2015-11-15, 14:36
  #12
Medlem
Claweds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
Någon som vet hur folket är i Peru? Är de lika goa och gästvänliga som tex brasilianare och colombianer?

Är tjejerna fina, flirtiga och "raggbara"?

Perukerna är korrupta.
Jag känner en peruan som efter studier här i sverige, vid hemkomsten fann sin flervånings-fastighet förändrad och bebodd av folk han aldrig tidigare sett.

Det visade sig i dom papper som fanns att icke existerande personer med giltiga identitetskort hade sålt och köpt hans hus vid två tillfällen för att därefter sparka ut alla tidigare boende och sälja till en verklig köpare.

Efter 5 år i domstol gick det inte att gå längre.
Alla papper och köpehandlingar var i sin ordning med stämplar, tillstånd och underskrifter.
Hos mark o fastighets myndigheten i peru ingår korruption som en bonusdel i lönesystemet.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2641452

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback