Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-05-01, 20:58
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oakam
Jag har ett konstigt o långt varig problem. En person som jag känner kan veta var jag befinner mig. Jag undersökte alla möjliga orsaker men kunde inte hitta något.

En gång lyckades jag få fram något från hen att hen betalade till någon o när min mobil ansluter/av till wi-fi (oavsett om jag tillät detta i mobilen eller inte) så fick hen ett meddelande om plats samt när jag inte är längre ansluten till wi-fi. Dessutom hen vet när jag slår på min dator. Jag loggade från allt, kontaktade det som erbjuder sådan tjänst men de sa att min mobil nr. är inte med. När jag lämnar, återkommer hem, arbetsplats o publik plats så ringer hen direkt o det verkar att hen vet var jag befinner mig.
Jag spekulerar att det kan vara en ”anständig” person/gäng någonstans som sitter på något o dra nytta av genom att erbjuda sån tjänst.

Den är Android mobil, vet ej om det har med saken att göra.
Någon har liknande erfarenhet eller lösning.

Vad exakt är det som får dig att tro detta ?
Är det inte bara en person som känner dina vanor väl?
Har du koll på och bytt inloggnings uppgifter i sociala medier av olika slag. Google konto?
Citera
2018-05-01, 21:50
  #50
Medlem
Nej, det är inte en person som vet mina vanor. Det hen sa en gång när hen var berusad att hen betalar någon för att få denna tjänst. Ja, jag byter allt möjligt men det är det samma. Det är bara att sätta foten utanför huset med mobilen eller närmare jag huset så ringer hen. Om mobilen inte med så gjorde hen inte det. Det samma händer när jag anländer till/lämna min arbetsplats.

Jag stängde alla anslutning till Wi-Fi, plats odylik men inget resultat.
Jag vet inte vad ska jag göra för att få slut på detta, mobilen behöver man ju.
Citera
2018-05-01, 23:15
  #51
Medlem
Arsenikarsles avatar
polisanmäl?
Citera
2018-05-02, 06:55
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oakam
Jag har ett konstigt o långt varig problem. En person som jag känner kan veta var jag befinner mig. Jag undersökte alla möjliga orsaker men kunde inte hitta något.

En gång lyckades jag få fram något från hen att hen betalade till någon o när min mobil ansluter/av till wi-fi (oavsett om jag tillät detta i mobilen eller inte) så fick hen ett meddelande om plats samt när jag inte är längre ansluten till wi-fi. Dessutom hen vet när jag slår på min dator.

Du är nog bara nojig, har du sökt läkarhjälp?

Annars är ju den simpla lösningen att helt enkelt slå av din mobil och dator, och ev. skaffa en annan mobil och då med Kontantkort, så är det ju helt o hållet omöjligt att någon skulle kunna spåra dig.

Att nån skulle anlita en typ 'privatdetektiv' för att följa dig, kan du nog utesluta då kostnaden för att skugga någon dygnet runt är lön åt kanske minst fyra personer, vilket bara en mångmiljhonär har råd med.

Nä, sluta noja här, och sök professionell psykhjälp istället!
Citera
2018-05-02, 10:25
  #53
Medlem
2560ps avatar
Google har väl platstjänster där du kan se var en mobil befinner sig. Aldrig använt mig av det själv, men din mobil kanske är ansluten till det.
Citera
2018-05-03, 07:12
  #54
Medlem
Sockss avatar
Min kompis och hennes sambo har så att de kan se vart den andra är via mobilen, men jag tror inte de betalar någon för att få veta det.
De kan också välja att slå av funktionen om de vill, på sin egen telefon, då visas det inte vart de är.

Om personen inte ringer när du inte har mobilen med dig (antar här att du senare ser att ingen har ringt) så undrar jag ju varför personen vill veta vart du befinner dig. Polisanmälan låter på sin plats om du är övervakad eller om personen är en stalker.

Byt mobil och nr och ge inte personen ditt nya telefonnummer eller blockera personens telefonnummer på din telefon så kan denne inte ringa/sms:a.
Citera
2018-05-03, 13:00
  #55
Medlem
Google,har loggat ur. Stängd plats i mobilen. använde oxå den vpn app som gör att ip adressen pekar någonannanstans än jag befinner mig. Nej, det är något med mobilen att göra. jag försökte med vanlig mobil(som har inga internet) o det funkar men jag vidarebifodrar samtal men sms kommer inte med.

Jag det finns många appar som man kan använda för att se var man befinner sig men det krävs installation o samtycke annan det börjar funka.
Testat med windows mobil men efter ett tag, åter läget till det samma. Det är oginserad med avancerat teknik.
Citera
2018-05-03, 16:29
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oakam
Google,har loggat ur. Stängd plats i mobilen. använde oxå den vpn app som gör att ip adressen pekar någonannanstans än jag befinner mig. Nej, det är något med mobilen att göra. jag försökte med vanlig mobil(som har inga internet) o det funkar men jag vidarebifodrar samtal men sms kommer inte med.

Jag det finns många appar som man kan använda för att se var man befinner sig men det krävs installation o samtycke annan det börjar funka.
Testat med windows mobil men efter ett tag, åter läget till det samma. Det är oginserad med avancerat teknik.

Du menar att efter att ha bytt till en Windowsmobil som hon inte haft fysisk tillgång till börjar spårningen igen?

Ja, mycket magi inträffar om man får tro trådar på dessa teman.

Om vi ponerar att det finns en ytterst avancerad övervaking av yppersta klass kan man vidta följande åtgärder och sedan släppa på paranoian:

1. Skaffa en annan mobil.
2. Skaffa andra konton till den och då registrera dessa under annat namn för att gå inkognito (alltså inte använda samma Googlekonto eller Outlookdito på nya mobilen).
3. Skaffa oregistrerat kontantkort med nytt nummer.
4. Undvika att ha med denna mobil vid träffar (d.v.s förhindra fysisk kontakt).

Om dessa åtgärder inte hjälper är svart magi inblandat och det kan man inte skydda sig mot.
Citera
2018-05-07, 18:17
  #57
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakam
Jag arbetar på annan ort än min tjej och pendlar på helger till henne. Jag upptäckte att hon visste när jag vaknade på morgonen. Ett exempel av hennes kommentarer: Jag vaknade en gång kl 2:00 på morgonen men ringde henne kl 6:00 så sa hon "Du är ju vakan för länge sedan vad gjorde då hela den här tiden?" och det hände några gånger.

Jag funderar hur det går till. Jag använder inte mobilen. Vanligtvis startar jag min dator när jag vaknar och logga in Outlook.

Jag har zone alarm antivirus installerad. Jag använder microsoft safety scanning varje tio dagar.

Någon som vet vad det kan handla om och hur jag kan stoppa det. Någon som vet om "svart" tjänst som gör detta möjligt.

Hon kanske känner din granne som kan se när lampan tänds eller gardinen dras upp?

iPhone har en batterisparfunktion som bygger på ljud/vibration har jag märkt. Vid total tystnad så sparar telefonen batteri men så fort det blir något ljud, som t.ex. när någon vaknar, så kommer exempelvis SMS fram som kanske skickats lite tidigare. Och har man då läskvittofunktion så kan man se när SMSet eller meddelandet gått fram.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback