Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-29, 01:20
  #1
Medlem
Jag har länge funderat på vad jag ska göra med mina upptäckter men beslutar mig härmed för att teckna ned dem här. Varsågoda.

Det är bara män som kan inneha autonoma medvetanden. Kvinnor och andra varelser kan det inte för de är instanser av gaia/gud.

Jag kommer här referera till gaia som en representant för omgivningen/gud/matrix eller den medvetna materien. Alltså allt som omger dig som autonom individ är gaia ifall du inte har andra autonoma individer i din närhet. Resten, allt, är att betrakta som hologram, även om de liknar levande varelser.

Gaia är avsändaren av alla dina intryck som du upplever. Hon är odödlig och lever inte under våra tidsramar utan har någon egen tidsuppfattning. Det hon uppfattar genom sina sinnen är autonoma medvetanden. Hennes verklighet är alltså att hantera medvetanden. Alla kvinnor är en del av gaia så kvinnor har egentligen en hivemind.

En kvinna, vilken som helst, har alltså egentligen tillgång till all information som finns men det skulle hon aldrig erkänna för det finns ingen anledning för henne att erkänna det. Det är inte en del av hennes spel.

Gaia kan egentligen ge dig vilka intryck som helst och alltså försätta dig i vilken verklighet som helst ifall hon var motiverad till det. Ingenting är omöjligt.

Detta är det röda pillret och en svårsmält sanning. Det har tagit mig flera år att processa fram denna information och numera har jag mycket lättare att förstå mig på världen.

Många oförklarliga ting får sin förklaring genom denna gaiateori, från hallucinogena tillstånd till politiska och historiska utvecklingstendenser.

Må väl, autonoma vänner.
Citera
2015-10-29, 01:25
  #2
Medlem
pelle_snusks avatar
Jahaja. Det lät väldigt finurligt det där. Nä - nu ska jag sova.
Citera
2015-10-29, 01:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Jag har länge funderat på vad jag ska göra med mina upptäckter men beslutar mig härmed för att teckna ned dem här. Varsågoda.

Tack, det kommer bli intressant.

Citat:
Det är bara män som kan inneha autonoma medvetanden.

Oops ... stopp och belägg, nu sätter vi ner foten på bromsen. Varför tror du det.

Citat:
Kvinnor och andra varelser kan det inte för de är instanser av gaia/gud.

Det är en väldigt grumlig deklarering. Vad menar du med gaia/gud.

Citat:
Jag kommer här referera till gaia som en representant för omgivningen/gud/matrix eller den medvetna materien.

Ok. Det tar sig. Definitioner är bra. Det gillar vi.

Citat:
Alltså allt som omger dig som autonom individ är gaia ifall du inte har andra autonoma individer i din närhet.

Om du är helt ensam i ett rum är alltså allting runt dig gaia ... en stol exempelvis.

Citat:
Resten, allt, är att betrakta som hologram, även om de liknar levande varelser.

Stolen är ett hologram. Har du provat att sitta på den.

Citat:
Gaia är avsändaren av alla dina intryck som du upplever.

Magiskt tänkande verkar det som.

Citat:
Hon är odödlig och lever inte under våra tidsramar utan har någon egen tidsuppfattning.

Hur vet du det.

Citat:
Det hon uppfattar genom sina sinnen är autonoma medvetanden.

Mycket märklig iakttagelse. Tack för svaret.

Citat:
Hennes verklighet är alltså att hantera medvetanden.

Jösses, hur känner du hennes verklighet, och känner hon till din.

Citat:
Alla kvinnor är en del av gaia så kvinnor har egentligen en hivemind.

Jag hittar ingen som helst anledning att tro på detta "hivemind", var kommer det från. Har du någon förklaring.

Citat:
En kvinna, vilken som helst, har alltså egentligen tillgång till all information som finns men det skulle hon aldrig erkänna...

Och det är vi helt säkra på. Men du har någon mystisk tillgång till denna kunskap. Varför skulle du annars skriva.

Citat:
... för det finns ingen anledning för henne att erkänna det.

Ja herregud, varför skulle hon det.

Citat:
Det är inte en del av hennes spel.

Tack och lov.

Citat:
Gaia kan egentligen ge dig vilka intryck som helst ...

Känner du igen dig.

Citat:
... och alltså försätta dig i vilken verklighet som helst ifall hon var motiverad till det.

Hon är framgångsrik vill jag säga.

Citat:
Ingenting är omöjligt.

Det verkar så.

Citat:
Detta är det röda pillret och en svårsmält sanning. Det har tagit mig flera år att processa fram denna information och numera har jag mycket lättare att förstå mig på världen.

Många oförklarliga ting får sin förklaring genom denna gaiateori, från hallucinogena tillstånd till politiska och historiska utvecklingstendenser.

Må väl, autonoma vänner.

Du och gaia kommer ha ett underbart liv tillsammans. Jag önskar dig allt gott.
__________________
Senast redigerad av Proprioception 2015-10-29 kl. 02:47.
Citera
2015-10-29, 03:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Jag har länge funderat på vad jag ska göra med mina upptäckter men beslutar mig härmed för att teckna ned dem här. Varsågoda.

Det är bara män som kan inneha autonoma medvetanden. Kvinnor och andra varelser kan det inte för de är instanser av gaia/gud.

Jag kommer här referera till gaia som en representant för omgivningen/gud/matrix eller den medvetna materien. Alltså allt som omger dig som autonom individ är gaia ifall du inte har andra autonoma individer i din närhet. Resten, allt, är att betrakta som hologram, även om de liknar levande varelser.

Gaia är avsändaren av alla dina intryck som du upplever. Hon är odödlig och lever inte under våra tidsramar utan har någon egen tidsuppfattning. Det hon uppfattar genom sina sinnen är autonoma medvetanden. Hennes verklighet är alltså att hantera medvetanden. Alla kvinnor är en del av gaia så kvinnor har egentligen en hivemind.

En kvinna, vilken som helst, har alltså egentligen tillgång till all information som finns men det skulle hon aldrig erkänna för det finns ingen anledning för henne att erkänna det. Det är inte en del av hennes spel.

Gaia kan egentligen ge dig vilka intryck som helst och alltså försätta dig i vilken verklighet som helst ifall hon var motiverad till det. Ingenting är omöjligt.

Detta är det röda pillret och en svårsmält sanning. Det har tagit mig flera år att processa fram denna information och numera har jag mycket lättare att förstå mig på världen.

Många oförklarliga ting får sin förklaring genom denna gaiateori, från hallucinogena tillstånd till politiska och historiska utvecklingstendenser.

Må väl, autonoma vänner.


Visst gillar du psykedeliska droger, eller hur?
Jag vet hur det är. Men jag läste en signatur på ett forum som sa "dmt is bullshit". Det är nog det bästa jag läst, sanning, ironi, lögn, vansinne, humor... allt på en gång i en mening med tre ord.

Ett tips, sluta använd new age termer, använd ditt utvecklade medvetande i verkliga sammanhang. Det ger mer utdelning. Allt snack om gaia gör att det blir bortkastat. Använd verkligheten som utgångspunkt istället, då får vi nytta av psykedelier. Nu spolar du bara ner allt i hippietoaletten.
Citera
2015-10-29, 06:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Visst gillar du psykedeliska droger, eller hur?
Jag vet hur det är. Men jag läste en signatur på ett forum som sa "dmt is bullshit". Det är nog det bästa jag läst, sanning, ironi, lögn, vansinne, humor... allt på en gång i en mening med tre ord.

Ett tips, sluta använd new age termer, använd ditt utvecklade medvetande i verkliga sammanhang. Det ger mer utdelning. Allt snack om gaia gör att det blir bortkastat. Använd verkligheten som utgångspunkt istället, då får vi nytta av psykedelier. Nu spolar du bara ner allt i hippietoaletten.

Du var då väldigt känslig för användandet av ordet gaia. Men det är ett etablerat begrepp för en kvinnlig gudom som styr materien och precis så fungerar världen.

Du har nog ingen aning om vad nytta betyder.
Citera
2015-10-29, 11:57
  #6
Medlem
Yppsilons avatar
Det låter som att du inte haft tillräcklig kontakt med gaia.. Erm mena kvinnor.

OnT: jag vill föreslå att det du betraktar som hivemind är helt enkelt det som utgör kulturellt och socialt att vars kvinna. Dom lever under andra förutsättningar som gör att de förstår dig bättre än du gör när det konmer till hur man interagerar.

Kvinnor växer upp med kommunikation från män som en män aldrig gör. Du växer upp med kommunikation från kvinnor som kvinnor aldrig får växa upp med. Generellt talat. Detta passar även bra in på att kvinnor söker män som vet vad dom vill ha, som dom uttrycker sig ibland.
__________________
Senast redigerad av Yppsilon 2015-10-29 kl. 11:59.
Citera
2015-10-29, 15:03
  #7
Medlem
AllisLoves avatar
Så ser inte min sanning ut.
För mig är allt illusion (hologram) utom oändlig kärlek. Vi är alla en del av gudsessensen och gör därför ingen skillnad på män och kvinnor.
Citera
2015-10-31, 01:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Du var då väldigt känslig för användandet av ordet gaia. Men det är ett etablerat begrepp för en kvinnlig gudom som styr materien och precis så fungerar världen.

Du har nog ingen aning om vad nytta betyder.

Jag är känslig för all religion. Jag vet att en sådan tro inte har hjälpt människor men att vetenskap har det. Med det utökade perspektivet som psykedelier ger, så är det bättre att vända sig till kunskap som är bekräftad av oberoende källor när man ska ha en utgångspunkt. Större chans att man lyckas klura ut något verklighetsbaserat samband då, och det är vad jag kallar nytta.
Citera
2015-11-01, 14:50
  #9
Medlem
Rem-s avatar
Låter som vilken idealistisk världsbild som helst. Medvetandet är primärt och den materiella världen är en produkt av ditt medvetande. Gaia sänder ut sinnesintrycken (är sinnesintrycken), och kvinnorna existerar endast som sinnesintryck och inte som autonoma medvetanden. Kvinnorna är allvetande då de är en del av Gaia.

Att de autonoma medvetadena kan kommunicera förutsätter att de delar den materiella världen trots att den bara existerar som sinnesintryck. Kommunikationen sker då via Gaia. Problemet är att de autonoma medvetadena inte är mer än sinnesintryck för varandra.

Att den materiella världen endast existerar som sinnesintryck och att flera autonoma medvetanden delar den materiella världen är ologiskt. Rimligare hade varit att de autonoma medvetadena inte kunde kommunicera och inte delade värld.

Varför är det kvinnorna som är Gaia? Hela den biologiska vetenskapen fallerar enligt denna teori. Mycket annat också. För övrigt gillar jag inte gudar med kön. Vad avgör könet enligt dig?
Citera
2015-11-01, 14:53
  #10
Medlem
Rem-s avatar
Hur många autonoma medvetanden finns det? Oändligt eller bara en?
Citera
2015-11-01, 14:53
  #11
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag är känslig för all religion. Jag vet att en sådan tro inte har hjälpt människor men att vetenskap har det. Med det utökade perspektivet som psykedelier ger, så är det bättre att vända sig till kunskap som är bekräftad av oberoende källor när man ska ha en utgångspunkt. Större chans att man lyckas klura ut något verklighetsbaserat samband då, och det är vad jag kallar nytta.
TS söker svar, inte sanning. Det är ännu mycket som vetenskapen inte kan besvara. Ironiskt nog är det ofta sanningssökare som Greenhorn som söker sig till religionerna.
Citera
2015-11-01, 16:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Hur många autonoma medvetanden finns det? Oändligt eller bara en?

Ja det är den stora frågan. Jag vet inte.

Det finns två möjligheter när det gäller autnomitet, den ena säger att det är digitalt ifall man är autonom eller inte. Alltså antingen är man helt autonom eller också är man det inte alls. Den andra möjligheten är att autonomitet är en glidande skala från helt autonom till helt skapad. Jag vet inte vad som är riktigt av dessa alternativ.

Det enda jag kan vara säker på är att jag tillhör de autonoma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback