Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-28, 18:31
  #1
Medlem
Tjena!

Bor en bit bort från Rödberget i Umeå så brukar va där och spatsera ibland och har hela tiden velat veta vad det kan vara bakom den låsta dörren som går in i berget längst ner. Någon fler som sett denna?
Citera
2015-11-09, 22:02
  #2
Medlem
duettens avatar
Har sett samma dörr. Visst menar du den med hänglåset? Har funderat på att nån gång framöver knipsa upp det och kolla vad som finns bakom men undrar om den kan vara larmad på nåt sätt?
Citera
2015-11-16, 20:00
  #3
Medlem
Nja jag tror inte sånt där är larmat, larm måste ju underhållas och installeras osv och det kostar en massa stålar och jag tror inte kommunen ids lägga cash på det. Väven för 250 mille eller vad det nu blev var ju säkert mycket vettigare, eller? Ett kulturhus för vem? Typ: "Jag vill hålla på med konst och whatnot." Dom "Jaha har du 7.000 att betala om dagen som det kostar att hyra en replokal?"

Den världen är på väg bort.
Citera
2015-11-23, 18:56
  #4
Medlem
Var ett par år sedan som detta rum inte var låst, jag har varit inne där ett par gånger.

Det är inte mycket att se kan jag tala om, det är en liten gång på 3m som man måste huka sig för att ta sig igenom, när du kommer fram efter dessa 3meter så finns det ett litet hål ner där det finns bänkar man kan sitta på i en cirkel (kanske ryms 3-5pers där inne), var väl ett skyddsrum tidigare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback