Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-09, 23:42
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Jag tycker i alla fall att det är skillnad att flytta till Island eller Australien mot att flytta till Iran eller irak.
Det handlar inte om att man själv blir invandrare, det handlar om att försöka skydda sin familj.

Du ser ingen skillnad men det gör jag. Speciellt om man har flickor.
Nämnde jag Iran eller Irak?
Det jag tycker är roligt är snacket om lyxflyktingar som kommer hit o lever på vår välfärd o när personer inte gillar det så flyr de själva från sitt land.

Så med andra ord anser TS med flera att det är rätt att fly för att rädda sin familj medan det är fel att folk flyr hit för att rädda sin
Citera
2015-11-10, 18:14
  #14
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Nämnde jag Iran eller Irak?
Det jag tycker är roligt är snacket om lyxflyktingar som kommer hit o lever på vår välfärd o när personer inte gillar det så flyr de själva från sitt land.

Så med andra ord anser TS med flera att det är rätt att fly för att rädda sin familj medan det är fel att folk flyr hit för att rädda sin

Du antyder att de som flyr hit är flyktingar från krig. Kan du bevisa det och vad tycker du om att muslimer kommer bli den dominerande religionen? Det är klart man är rädd för sin familj, speciellt när det ökar med våldtäkter och en religion som är kvinnoförtryckare.

Hade det varit e tusentals japaner som kom in varje dag hade jag stått med öppna armar. Handlar inte om snålhet, handlar om att man offrar landets säkerhet. I denna by jag bor kan vi inte längre vara ute själva efter ungefär kl 19. Man kunde vara ute dygnet runt utan problem innan denna massinvandringen. Kan du bevisa att alla som kommer hit är flyktingar från krig och inte invandrare som har en fungerade vardag men söker sig hit för den ekonomiska fördelen?
Citera
2015-11-10, 20:17
  #15
Medlem
neuron-drones avatar
Om man då blivit smugglad hit har det iallafall innan kostat ca 250 000 kr vilket förmodligen är värt ännu mer i Syrien. Det kan ganska enkelt försörja dig i Syrien i fem år utan att du då ens behöver jobba. Det säger mig att det då inte handlar om de himla fina pengarna de kommer få i Sverige (har själv levt ett tag på soc så jag vet att det inte är så himla fett).
Citera
2015-11-11, 15:57
  #16
Medlem
ForumApaches avatar
Flytta till Finland. Här klarar du dig på svenska och svenska produkter finns överallt. Vi även leder den svenska reconquistan härifrån när tiden är inne.
Citera
2015-11-11, 17:21
  #17
Medlem
tjockballes avatar
Tycker du är något överilad.
Än har Sverige inte sjunkit.
En annan väg för dig vore att flytta till ett "bättre" område i landet.

"Bättre" betyder givetvis dyrare. Mycket dyrare.
Och du kommer bli besviken. I den dyra delen av stan ser väggarna och taket ut som de gör i den billigare delen av stan. Det du egentligen betalar för är att slippa Araberna, Somalierna, etc. Tänk på att de boende i den dyra delen av stan aldrig kommer erkänna att de vill slippa Araberna, Somalierna, etc. De kommer förmodligen istället breda ut sig om hur bra det är med multi-kulti. Fast de menar för andra, inte för dom själva.

Jag har varit i Island och det var blandade känslor jag fick där.

Människorna är mycket trevliga. Det råder en slags naturlig jämlikhet mellan könen som känns bra och sund, till skillnad från vår kommunistinfluerade variant med hatiska harpyor till feminister.

Matkulturen, tja det blir fisk för hela slanten. Jag gillar fisk, men det kändes som för mycket.

Islänningarna har normalt utvecklade ben, som alla andra folk, men det verkar som att de är livrädda för att slita ut dem. De kör bil överallt. Ö-VER-ALLT.

Superiet är hejdlöst.

En sak som är näst intill gratis på Island är värme. När man ska till att bygga sig ett hus borrar man först efter en värmekälla. Finns det ingen, bygger man inte huset där. Den billiga tillgången på värme gör att de flesta har råd med en swimmingpool. Dyraste delen av poolägandet är ju normalt uppvärmningen av vattnet. Husbygget ska skydda mot vind och regn, det behöver däremot inte isolera bra. Läcker huset värme drar man bara på mera värme.

Vattnet kan vara konstigt. På hotellet jag bodde på luktade vattnet svavel, alltså fis eller ruttna ägg. Man kände sig mer ofräsch efter duschen än före.

Jag var på Island i juni månad. Vilket innebar att det aldrig blev mörkt. På vintern blir det istället aldrig ljust. Jag upplevde detta som läskigt. Kom på mig själv att tänka "Hoppas jag inte dör här".

Island är långt bort från allting. Det finns inga grannländer direkt och det känns som att man är vid jordens ände. Jag har hört att man har spelat in filmer på Island där miljön ska föreställa andra planeter. Det är vad det ser ut som också, som en annan planet.

Island har både infödda katoliker och infödda protestanter. Deras respektive biskopar tycktes vid tiden för mitt besök tävla i vem som kunde göra flest kvinnor på tjocken och skämma ut sig på andra sätt.

Några saker vi tar för självklara finns inte på Island. Skogar och stenar tex. Det ska bara finnas fyra däggdjurstyper förutom människan. Hästar, får, kor och hundar. Eventuellt katter också. Träd finns om någon planterat och skött dem. Alltså mest i huvudstan.

Island är pyttelitet till befolkningen. De flesta bor i Reykjavik och den staden känns som Lerum.
Samtliga städer eller byar ligger vid havet, utom en. Där odlar man bananer i drivhus.

Det finns gott om invandrare också. Thailändare, Filippinare, Nepaleser och negrer.
Stötte på svenskar och finnar också, men de kan ha varit turister.

Tycker du och din familj borde spendera minst två veckor på sommaren och två på vintern i Island innan du bestämmer dig.
Citera
2015-11-11, 21:12
  #18
Medlem
neuron-drones avatar
Ska man till Island kan man nog likagärna bosätta sig utanför en liten ort i Jämtland. Där får man nog vara ifred för de flesta. Det är jättefint där men liksom Island är det mörkt om vinter och ödsligt. Men de talar svenska där vilket nog kan upplevas som positivt. Ska du bo på Island så känns det ju ganska slött om du inte är flytande i isländska inom ett år och du kan lära dig grunderna redan nu via internet. Det är ju inte så att du skulle turista där resten av ditt liv och hanka dig fram på engelska. Utan att vara flytande i isländska lär du inte få jobb och du borde också ha en utbildning som står sig, och ändå tror jag att de föredrar att anställa islänningar istället för invandrare som du.
Citera
2015-11-11, 21:19
  #19
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Nämnde jag Iran eller Irak?
Det jag tycker är roligt är snacket om lyxflyktingar som kommer hit o lever på vår välfärd o när personer inte gillar det så flyr de själva från sitt land.

Så med andra ord anser TS med flera att det är rätt att fly för att rädda sin familj medan det är fel att folk flyr hit för att rädda sin

Nja, den stora skillnaden i att vara eropeisk och mena s k lyxflykting, som de som kommer hit nu, är att vi europeer faktiskt kommer med pass och pengar i fickan för att kunna försörja oss och bidraga till de samhällsfunktioner som finns i det nya landet. Man jämför gärna från vänster med amerikavågen som gick från sverige. Stor skillnad då eftersom man fick klara sig bäst man kunde när man kom fram. Inget socbidrag där inte, det var till att köpa en såg och hacka och dra ut i västern och bygga en gård. Svält var vanligt - socialhjälp inte...

Jag har aldrig fattat det roliga i att man vill byta land om vi som nu blir invaderade av idioter med hjälp av ännu mer idiotiska ledare i landets regering. Att vilja flytta när det kommer en hoper mordbrännare och våldtäktsmän till din by eller kvarter är väl inte roligt och att inte vilja ha dessa i byn är väl inte heller konstigt.

Speciellt inte när det är den rika, homogena storbyn som skickar dit mordbrännarna och man själv inte får vara med att tycka till? Hur kan det vara kul?
__________________
Senast redigerad av DIde 2015-11-11 kl. 21:24.
Citera
2015-11-11, 21:27
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Du antyder att de som flyr hit är flyktingar från krig. Kan du bevisa det och vad tycker du om att muslimer kommer bli den dominerande religionen? Det är klart man är rädd för sin familj, speciellt när det ökar med våldtäkter och en religion som är kvinnoförtryckare.

Hade det varit e tusentals japaner som kom in varje dag hade jag stått med öppna armar. Handlar inte om snålhet, handlar om att man offrar landets säkerhet. I denna by jag bor kan vi inte längre vara ute själva efter ungefär kl 19. Man kunde vara ute dygnet runt utan problem innan denna massinvandringen. Kan du bevisa att alla som kommer hit är flyktingar från krig och inte invandrare som har en fungerade vardag men söker sig hit för den ekonomiska fördelen?
Jag antyder inte ett skit.
Jag säger bara att det är komiskt att bli flykting från Sverige för att det inte är tillräckligt bra här pga flyktingarna.
Så man väljer själv att fly pga att det finns folk som flytt hit.

Förstår du inte liknelsen är du korkad.
Citera
2015-11-11, 21:28
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Nja, den stora skillnaden i att vara eropeisk och mena s k lyxflykting, som de som kommer hit nu, är att vi europeer faktiskt kommer med pass och pengar i fickan för att kunna försörja oss och bidraga till de samhällsfunktioner som finns i det nya landet. Man jämför gärna från vänster med amerikavågen som gick från sverige. Stor skillnad då eftersom man fick klara sig bäst man kunde när man kom fram. Inget socbidrag där inte, det var till att köpa en såg och hacka och dra ut i västern och bygga en gård. Svält var vanligt - socialhjälp inte...

Jag har aldrig fattat det roliga i att man vill byta land om vi som nu blir invaderade av idioter med hjälp av ännu mer idiotiska ledare i landets regering. Att vilja flytta när det kommer en hoper mordbrännare och våldtäktsmän till din by eller kvarter är väl inte roligt och att inte vilja ha dessa i byn är väl inte heller konstigt.

Speciellt inte när det är den rika, homogena storbyn som skickar dit mordbrännarna och man själv inte får vara med att tycka till? Hur kan det vara kul?
Man kan alldit lösa problemet på plats än att fly det.
Citera
2015-11-14, 09:44
  #22
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Man kan alldit lösa problemet på plats än att fly det.

Ja men just nu är platsen inte ens i närheten av sverige.
Men väljer de att ta hit skiten tycker jag att svetsaren kan förhandla med länder om att ta hand om
500.000 svenskar i utbyte mot att han tar emot lika många araber. Då löser han problemet snabbt lätt och enkelt.
Ni kan bo här med araberna och jag tror att de länder som får svenskarna jublar i kör.

Uppsidan är att de svenskar som nappar på att flytta garanterat har stora boenden där han kan trycka in 15 araber i varje.
Citera
2015-11-15, 00:01
  #23
Medlem
Du är inte den enda som överväger att flytta från Sverige.
Jag med familj och barn kommer fly om ca ett år, när vi fått ihop pengar.
Liksom många jag känner kommer också flytta, det går inte att bo kvar här, i alla fall inte om man har barn och värnar om deras säkerhet.
Citera
2018-07-11, 14:11
  #24
Medlem
cx1982s avatar
Väcker en gammal tråd till liv. Har du gjort slag i sak och flyttat?

Polletten föll ner lite senare hos mig gällande hur illa det är i Sverige och det gick upp ett ljus - Risken är överhängande att jag mfl måste fly längre fram. Island var ett utav de första alternativen som dök upp i mina tankar.

Tänkte förbereda mig genom att börja lära mig språket. Efter kommande val vet man ju lite mer om vart allt tar vägen. Säg att SD inte får något inflytande då känns det rätt kört. Må hända att det är naivt att tro att SD kan lösa allt, men de kan åtminstone styra om landets politiska kurs mot en bättre framtid. Detta kan knappast mäta sig med med de rödgrönas naivitet.

Hellre flytta i tid än att vara en i mängden vid en ev flyktingstöm från Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback