Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-28, 11:45
  #1
Medlem
Sist jag var i Brasilien så stannade jag 10 dagar längre än tillåtet.
Jag hade då inte pengar kvar för att betala bötern, så jag fick med mig ett dokument gällande swt hela.
Jag kommer inte ihåg om jag hörde rätt, men jag tror att han som jag pratade med sa att jag måste komma in i landet under Policia Militars öppettider, annars kommer jag skickas tillbaka.
Är det någon som vet mer om hur det funkar och om jag kan betala här hemifrån innan jag åker?
Billigaste flyget kostar runt 8000, men jag anländer då i Sao Paolo klockan 5 på morgonen. Tråkigt att bli deporterad för att man kommer 4-5 timmar innan de öppnar.

Tack på förhand
Citera
2015-10-28, 11:53
  #2
Medlem
sluzks avatar
Om du nu vill vara på det säkra så kan du ju vänta tills 10 innan du går igenom Security:n. Dock lär det bli en utdragen och seg process då ditt bagage kommer tas omhand osv.
Citera
2015-10-28, 12:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluzk
Om du nu vill vara på det säkra så kan du ju vänta tills 10 innan du går igenom Security:n. Dock lär det bli en utdragen och seg process då ditt bagage kommer tas omhand osv.

Jag kommer inte stanna i Sao Paolo, utan jag fortsätter därifrån vidare runt lunch. Så mitt baggage påverkas väl inte då om jag väljer att plocka upp det på slutdestinationen?
Finns det möjlighet att vänta innan man går igenom passkontrollen, eller ser det skumt ut om jag går igenom 4-5 timmar efter att planet landar?
Citera
2015-10-28, 23:40
  #4
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
Jag kommer inte stanna i Sao Paolo, utan jag fortsätter därifrån vidare runt lunch. Så mitt baggage påverkas väl inte då om jag väljer att plocka upp det på slutdestinationen?
Finns det möjlighet att vänta innan man går igenom passkontrollen, eller ser det skumt ut om jag går igenom 4-5 timmar efter att planet landar?
Det är ju ganska vanligt att man måste hämta ut bagaget efter landning och själv bära det igenom tullen på den flygplatsen där man kommer in i landet. Om det är så i San Paolo så lär det ju bli problem. Vet inte om det är så i just Brasilien.
Citera
2015-10-29, 14:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Det är ju ganska vanligt att man måste hämta ut bagaget efter landning och själv bära det igenom tullen på den flygplatsen där man kommer in i landet. Om det är så i San Paolo så lär det ju bli problem. Vet inte om det är så i just Brasilien.

Sist så plockade jag ut dem först på slutdestinationen. Första gången blev dem dock försenade, men andra gången gick jag med handbagage hela vägen.
Det skulle kunna vara ett alternativ, men jag vill inte agera misstänksamt på flygplatsen. Gillar inte deras automatvapen :P
Citera
2015-10-29, 20:02
  #6
Medlem
Det är möjligt att betala bötesbeloppet via bankinbetalning innan du reser till Brasilien. Kontakta mig via PM med din mejladress så kan vi se om jag inte kan hjälpa dig då jag bor i SP.
Citera
2015-11-16, 16:22
  #7
Medlem
judemusts avatar
Det billigaste alternativet måste ju vara att du köper ett nytt pass, då får du ju nytt passnummer.
Citera
2015-11-16, 21:28
  #8
Medlem
SailorCalvins avatar
Policia Federal är det du skall vända dig till. Är det privatresor du snackar om eller har du arbetsvisum? Det är ett rent helvete att ha med dom att göra, så att missa en sådan sak i onödan bör du inte göra om.

Jag hade inte åkt ner utan att ha avklarat det i förväg med t.ex ambassad/konsulat för att kolla din status då du garanterat finns med i deras system.
Citera
2015-11-19, 08:08
  #9
Medlem
Oh-be-wans avatar
Du behöver inte betala några böter.

Se zigenarna i Sverige. De är här fast de inte får, ingen behöver betala några böter, snarare bönar och ber bananerna att de ska acceptera en biljett hem.

Det är bara att stå på dig och få en biljett hem gratis.
Citera
2015-11-23, 10:12
  #10
Medlem
Har pratat med Policia Federal över telefon, och han jag pratade med sa att jag kan landa i Brasilien vilken tid på dygnet som helst och enbart behöva vänta tills banken öppna vid 6 så att jag kan överföra pengarna.
Så det verkar ha löst sig Tänkte dock ringa till ett till kontor och dubbelkolla bara för att vara 100%
Citera
2015-11-23, 20:35
  #11
Medlem
SailorCalvins avatar
Bra att det löste sig. Man kan lätt spendera en halvtimma vid disken i immigration även när man har visumet i ordning, så du har nog besparat dig bekymmer.

När åker du ner?
Citera
2015-11-24, 02:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SailorCalvin
Bra att det löste sig. Man kan lätt spendera en halvtimma vid disken i immigration även när man har visumet i ordning, så du har nog besparat dig bekymmer.

När åker du ner?

Jag räknar med att få spendera några timmar med att lösa det när jag är på flygplatsen, men då jag kommer till Rio/Sao Paulo vid 5 på morgonen och reser vidare vid 21 så är det inte direkt någon stress.

Åker på 3-4 veckor
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2640709

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback