Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 20:56
  #181
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Ny video från Orbcom 3

https://www.facebook.com/SpaceX/vide...6932627400131/

I närbilden på landningen tycker jag mig se att raketen faktiskt börjar stiga igen innan motorn slår av :-)


samma film från youtube tror det är bättre upplösning där, går bra köra i helskärmsläge: https://www.youtube.com/watch?v=ANv5UfZsvZQ

Första gången man ser bilder från kontrollcentret i Cape Canaveral, det är verkligen spartanskt inrett, Två videoprojektorer på en vitmålad vägg och tätt packat med skolbänkar och vanliga pc. Hade inte gillat jobba i det där inglasade kontrollrummet i Hawtone, man kan varken peta sig i näsan eller klia sig i skrevet obemärkt.
__________________
Senast redigerad av raskens 2016-01-12 kl. 21:09.
Citera
2016-01-16, 03:00
  #182
Medlem
Första steget genomförde just en lyckat Static Fire vid LC-40 vid Cape Canaveral. Tydligen visade motor 9 upp "thrust fluctuations" som kan bero på skräp inne i motorn eller nåt engligt Musk twitter.

Tydligen ska de köra in en kamera ikväll och se efter. Klockan är 21:00 där nu, vilar dessa människor aldrig? :S

//Toastmastern
Citera
2016-01-16, 16:01
  #183
Medlem
dxdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toastmastern
Klockan är 21:00 där nu, vilar dessa människor aldrig? :S

Säger personen som sitter och rapporterar om det på ett forum klockan tre lördagsmorgonen...
Citera
2016-01-17, 12:06
  #184
Medlem
SpaceX Falcon 9 v1.1 planerat att skicka up Jason-3 idag från Vandenberg Air Force Base i Kalifornien

Tyckte sist att det var imponerande av SpaceX göra en lyckad landningen av första steget, på land efter placerat ut 11 st Orbcomm-2 sateliter. Nu ska jag de tydligen försöka landa på ett rörligt mål i stilla havet, vad kommer nästa landa på en annan planet?

Spaceflightnow.com: launch-schedule
Citera
2016-01-17, 19:33
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxdt
Säger personen som sitter och rapporterar om det på ett forum klockan tre lördagsmorgonen...

Point taken Skulle iof jobba som SpaceX om jag fick chansen ^^ Jävla ITAR :P
Citera
2016-01-17, 22:52
  #186
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toastmastern
Point taken Skulle iof jobba som SpaceX om jag fick chansen ^^ Jävla ITAR :P

ITAR ska inte vara ett problem. Finns många branscher som använder ITAR-klassade prylar, kräver bara att man utbildar och certifierar sig. Har stött på en del ITAR inom vapenindustrin.
Citera
2016-01-17, 23:20
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
ITAR ska inte vara ett problem. Finns många branscher som använder ITAR-klassade prylar, kräver bara att man utbildar och certifierar sig. Har stött på en del ITAR inom vapenindustrin.

Kanske skulle börja jobba på en ansökan då
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback