Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-27, 12:21
  #1
Medlem
http://www.friatider.se/regeringen-b...rnativa-medier
Citat:
Alternativa nyhetssajter sprider "rasistiska konspirationer och hat" på nätet i den fria västvärlden. Nu misstänker Nato att "främmande makt" ligger bakom allt och den svenska regeringen begär samtidigt Natohjälp mot alternativa nyhetssajter. Centret misstänker enligt DN att det är Ryssland, som ligger bakom framväxten av invandringskritisk opinion på nätet i Sverige.

Gammelmedias hat mot sanningen lägger nu in högsta växeln och begär NATO hjälp för att slå ned sanningssägande media

Vad tycker ni om detta? Har regeringen fått en psykos eller vad fan är det frågan om?
__________________
Senast redigerad av bajsvatten 2015-10-27 kl. 12:25.
Citera
2015-10-27, 12:25
  #2
Medlem
Vilken alternativmedia är det egentligen som åsyftas?

FT är uppenbart pro-Ryssland/Anti-Nato. Avpixlat skiter mer eller mindre i utrikespolitik. Men jag har svårt att tro att "främmande makt" ligger bakom någon av dem. Det enda jag kommer att tänka på är nyhetsbyrån Sputnik som väl drivs av mediaföretag närstående ryska regeringen? Sputnik publicerar ofta artiklar som appellerar till den invandringskritiska opinionen och gör det givetvis av en anledning.
__________________
Senast redigerad av Anflabeten 2015-10-27 kl. 12:29.
Citera
2015-10-27, 12:26
  #3
Avstängd
YP4XQs avatar
De ser inte saker en blind kan se utan skyller istället på Ryssland och vill ha hjälp utav NATO. Herre-jävla-gud. Snälla lås in dem fort!!
Citera
2015-10-27, 12:36
  #4
Medlem
urlyckligs avatar
Äntligen. Jag hoppas verkligen det här är motivet bakom att låtsas att främmande makter ligger bakom propagandan från SD:s vänner ute i Europa. Det vore ju fantastiskt om dessa sajter verkligen kunde släckas ner. Flashback har också en koppling till USA tror jag? Snart är det slut på hatet!
Citera
2015-10-27, 12:43
  #5
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsvatten
http://www.friatider.se/regeringen-b...rnativa-medier


Gammelmedias hat mot sanningen lägger nu in högsta växeln och begär NATO hjälp för att slå ned sanningssägande media

Vad tycker ni om detta? Har regeringen fått en psykos eller vad fan är det frågan om?
De gör allt för att mörka sanningen. Vilket förmodligen kommer att starta det de vill. Inbördeskriget.
Jyllandsposten har förutspått detta och jag ser det på samma sätt

Något är enormt sjukt i regeringen. Dysfunktionellt och livsfarligt.
De har tappat greppet om verkligheten.
Citera
2015-10-27, 12:48
  #6
Medlem
Skriuws avatar
Meh va det inte mer än denna fjärt DN hintade om? Alternativ media som friatider? Hoppas expo granskas i samma veva också, behövs rensas upp över hela planen.

Lite fundersamt orolig blir man dock när det hänvisas till Aftonbladet och DN som sanningsmedia. Dessa är ju ökända för att manipulera och förvanska fakta för att dölja brott svenskarna utsätts för. Det är trots allt dessa medier som helt sonika klassificerade 5 VåldtäktsSomalier som svenskar utan att blinka. Försvinner all alternativmedia så får dessa i princip ett frikort till sanktionerade fabriceringar :/

Kommer bli helt bisarra rubriksättningar: Rasistisk blond självmordsnazist sprängde Åhlens mitt i julrushen. Svenskar kommer kliva upp i toppen inom gruppvåldtäkter på nolltid
__________________
Senast redigerad av Skriuw 2015-10-27 kl. 13:44.
Citera
2015-10-27, 12:49
  #7
Medlem
drwaddes avatar
Haha, nu börjar det bli underhållande panik på riktigt från de stora medierna.

Inorkestreringen av Alice Bah Kuhnke för att få ökat presstöd fungerade inte, nu måste man på alla sätt och vis döda konkurensen. (min teori om Alice B.K. där)

"Försvarsminister Peter Hultqvist" jo tjena.
Men ja i försvar ingår ju historiskt sett propaganda.

Och hur var det nu igen med sveriges/sossarnas inställning till alliansfrihet,
med andra ord specifikt nato, nu igen ?

Citerat fria tider:
Citat:
Men att Sverige skulle inrätta egna aktörer på nätet som "sprider halvsanningar" är enligt försvarsminister Peter Hultqvist helt uteslutet, rapporterar Aftonbladet.

Haha... vi som läser Flashback kan ju inget annat än kissa på oss av skratt. Snacka om att det kom från rätt käft..


Vad som i allvarlighetens namn är att _om_ detta tänk är på fullt allvar hela vägen in i regeringen, är det bra läskigt att man på riktigt ska motarbeta folk som säger fel.
I sig inget nytt i Sverige, men på pränt såhär pass tydligt är nånting nytt för mig.

Jag säger då bara: länge leve utländska krafter som verkar i Sverige
(med andra ord Flashback med servrar i usa)
Citera
2015-10-27, 12:57
  #8
Medlem
Grävulens avatar
Vadå, det är väl ingen konspirationsteori att Wolodarski är en fellow vid niemaninstitutet vid Harvard University. Den främsta propagandablaskan i det här landet är faktiskt DN med en chefredaktör som arbetar med att sprida propaganda åt USA genom den agendasättande berättartekniken narrative journalism som inte behöver vara baserad på verkliga händelser.

Citat:
Since so much of narrative journalism is based on a writer reconstructing his or her experiences, many professionals in the news industry find themselves wary of using this technique because it is often harder to verify facts within the story. In a post-Jayson Blair era, those concerned with the ethics of honest reporting and writing are cautious of journalistic storytelling that may be manipulating facts to make the reader more emotionally invested.

https://en.wikipedia.org/wiki/Narrative_journalism
__________________
Senast redigerad av Grävulen 2015-10-27 kl. 13:00.
Citera
2015-10-27, 13:01
  #9
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Man vill helt enkelt kunna slå två flugor i en smäll: allt ont är Putins fel tom invandringskritik.

Vill inte skrämma nån men jag tror faktiskt det är ryska falskärmskommando som tänder eld på asylboenden, eller kanske alla SD:are har fått ett chip inopererat i huvudet och fjärrstyrs från Kreml?
Citera
2015-10-27, 13:02
  #10
Avstängd
Alltidxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
De ser inte saker en blind kan se utan skyller istället på Ryssland och vill ha hjälp utav NATO. Herre-jävla-gud. Snälla lås in dem fort!!
För så ligger det nog till. För det läste du på trovärdig site med kritiskt tänkande i behåll.
Citera
2015-10-27, 13:03
  #11
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
För så ligger det nog till. För det läste du på trovärdig site med kritiskt tänkande i behåll.

Det är läsaren som står för det kritiska tänkandet, inte tidningen.

Snälla reboota hjärnan och börja om från början.
Citera
2015-10-27, 13:13
  #12
Medlem
NattNatts avatar
HAHA. Man känner andra genom sig själv. En blind höna borde vid det här laget ha insett att Sverige är utsatt för en konspiration av personer inom media, regeringen och inte minst USA, NATO och Israel.

Det är kul med Ryssrädslan. När man går ut på stan är det ju Ryssägda företag som har sopat bort all inhemsk konkurrens. MC Ryss. Burger Ryss. Pizza Ryss. Waynesryss. Ja, Ryssarnas övertagande av Sverige är nästan fullkomligt!

Tur att USA och NATO kan komma och rädda oss så att vi slipper bli övertagna av Ryssen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback