Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-27, 04:51
  #1
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel...yaudio=5492841

------------------------------------
Tandvård för asylsökande

Vuxna asylsökande (över 18 år) har rätt till omedelbar tandvård, samt tandvård som inte kan anstå. Kostnad 50 kronor.

Asylsökande barn (under 18 år) har rätt till samma tandvård som alla andra barn i länet, kostnadsfritt.

Källa: Region Örebro län
--------------------------------

Sveriges Sverige fosterland... Vad har vi gjort för att förtjäna detta?

Nu sprider sig såklart Sveriges budskap till all världens befolkning med dåliga tänder att "ta er till Sverige. Där fixar de era tänder gratis".
Citera
2015-10-27, 05:26
  #2
Medlem
Japp. Den stakars Allan fick ju sätta livet till pga hans fars dåliga tänder och Sveriges reklam om gratis tandvård.

Fattar inte politiker att allt sådant kokar personer som inte är i fara att söka lyckan här? Inte äns majoriteten av Sveriges befolkning fattar det.
Citera
2015-10-27, 05:30
  #3
Medlem
dANiis avatar
Helt absurt är det, en vanlig Svensson har inte råd att gå till tandläkaren.
Citera
2015-10-27, 05:31
  #4
Medlem
Som danskarna sa i en debatt om Sverige på dansk TV häromdagen

"Svenska politiker har nog vetat om vad som kan komma att ske men av politisk korrekthet stuckit huvudet i sanden. Nu har verkligheten kommit ikapp och då är det redan försent".
Citera
2015-10-27, 05:48
  #5
Medlem
Sunimods avatar
Välfärdslandet Sverige där vi som betalat skatt hela livet får betala all tandvård själva.
För jävligt och måste bli ett stopp på vansinnet.

Hur i hela friden kan det finnas vuxna som röstat på dessa idioter som nu styr landet
Citera
2015-10-27, 07:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Välfärdslandet Sverige där vi som betalat skatt hela livet får betala all tandvård själva.
För jävligt och måste bli ett stopp på vansinnet.

Hur i hela friden kan det finnas vuxna som röstat på dessa idioter som nu styr landet

Instämmer till 100 procent. Jag skulle behöva gå till tandläkaren men drar mig för det eftersom det är så förbannat dyrt. En bekant fick kosta på sina tänder nästan 90000 kr !!!! Men hade ju fått det gratis om han varit "nysvensk". En annan kompis måste till tandläkaren nästa vecka eftersom han fått så ont, men efter det får han väl inte råd att äta i alla fall resten av månaden.
Fy Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad jag HATAR det "nya" Sverige.
Citera
2015-10-27, 07:23
  #7
Medlem
Betteroffalones avatar
Ta tillbaka Sverige. Sluta vara en slav under internationella intressen, de utnyttjar er bara.

Hellre sitta i fängelse än att inte göra någonting alls som ett litet luder.
Citera
2015-10-27, 07:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betteroffalone
Ta tillbaka Sverige. Sluta vara en slav under internationella intressen, de utnyttjar er bara.

Hellre sitta i fängelse än att inte göra någonting alls som ett litet luder.

Känner till fler äldre som är i stort behov av tandläkare går inte pga deras pension tillåter det inte, ska det verkligen gå till såhär...
Citera
2015-10-27, 07:40
  #9
Medlem
Betteroffalones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Känner till fler äldre som är i stort behov av tandläkare går inte pga deras pension tillåter det inte, ska det verkligen gå till såhär...

Jag vet, jag har släkingar/vänner som varit i samma sits, de har skitit att gå till tandläkaren då de inte haft råd vissa gånger.

Varför ska vi betala för rasfrämlingars tandvård? Det är så jävla bakvänt, vi tar äldre svenskars tandvård och ger dem till orcher.
Citera
2015-10-27, 07:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betteroffalone
Jag vet, jag har släkingar/vänner som varit i samma sits, de har skitit att gå till tandläkaren då de inte haft råd vissa gånger.

Varför ska vi betala för rasfrämlingars tandvård? Det är så jävla bakvänt, vi tar äldre svenskars tandvård och ger dem till orcher.

Precis, känner även yngre som inte har råd, har nu en peson i min närhet där han måste göra en stor rotfyllning på flera tusenlappar, han tog beslutet att dra ut tanden pga han inte har råd att ha den kvar. Är det såhär det ska gå till!! En person med heltidsjobb och skattebetalare... Nu är ju inte tandvården skattefinansierad förutom för för våra nya blivande medborgare/illegala medborgare, för det är väl medborgare dom är, får gå i skolan/fritids, sjukvård till barn samt tandvård.
Citera
2015-10-27, 07:59
  #11
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betteroffalone
Jag vet, jag har släkingar/vänner som varit i samma sits, de har skitit att gå till tandläkaren då de inte haft råd vissa gånger.

Varför ska vi betala för rasfrämlingars tandvård? Det är så jävla bakvänt, vi tar äldre svenskars tandvård och ger dem till orcher.

Tandvård borde vara gratis till Svenska pensionärer. Det är när bryggor, stift, proteser som skall in i käften som det börjar kosta. Ofta en pensionärs hela besparingar. Nu går det till blattarna som skrattar åt Sveriges befolkning. Fy fan...
Citera
2015-10-27, 08:00
  #12
Medlem
Betteroffalones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tandvård borde vara gratis till Svenska pensionärer. Det är när bryggor, stift, proteser som skall in i käften som det börjar kosta. Ofta en pensionärs hela besparingar. Nu går det till blattarna som skrattar åt Sveriges befolkning. Fy fan...

Detta är samtidigt folken som inte hade gjort detsamma för oss svenskar, aldrig någonsin. När de hamnar i majoritet tror folk på riktigt att dessa kommer att ta i oss med silkesvantar? Tvärtom tror jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback