• 1
  • 2
2015-10-27, 02:00
Medlem
Detta börjar faktiskt kännas som ett politiskt maktspel. Vem skulle gynnas om EU splittras? Då min dator är sönder får jag citera lite dåligt ur DN "Flyktingskrisen uttnyttjaS enligt informationskrigsexpeter av en tredje part som har intresse av att underblåsa främlingsfientligheten i Europa". " Vi ser specifika band med en rad av länder, som pekar på att någon försöker påverka" citaten kommer från Folk som jobbar för Nato i Sverige. Vem gynnas om EU splittras ? Ryssland? Är det Turkiet som försöker sabba?
Senast redigerad av rocknrullstol 2015-10-27 kl. 02:02.
Citera
2015-10-27, 02:01
Medlem
Källa: http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/n...rammande-makt/
Citera
2015-10-27, 02:05
Medlem
Lobengulas avatar
Ok, jag får väl hjälpa TS lite på traven då:

Citat:
Nato misstänker att en tredje part arbetar i det dolda för att underblåsa främlingsfientlig*heten i Europa. Just nu arbetar informationskrigsexperter för att hitta dem som ligger bakom kampanjen.

Citat:
Natos strategiska kommunikationscentrum Stratcom, med bas i Riga i Lettland, har upptäckt ett mönster i hur informationen sprids i hatkampanjerna.

– Vi ser likheter på tre områden: hur informationen cirkulerar, kvaliteten på innehållet och vilken typ av innehåll det handlar om. De försöker spela på samhällets instinktiva rädsla för det okända, säger Janis Sarts, chef för Stratcom.

Citat:
– Det är svårt att peka ut någon specifik främmande makt, men olika aktörer kommunicerar kring det här, det ser vi. Främlingsfientlighet och den typen av rädsla kan lyftas fram och gödas av främmande makter. Vi ser den tendensen också, säger Mikael Tofvesson.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/nat...rammande-makt/
Citera
2015-10-27, 02:05
Medlem
Man har ju tidigare sagt att det stora glappet är Turkiet. Nu försöker ju de även förhandla sig in i EU.
Citera
2015-10-27, 02:11
Medlem
Den nordatlantiska terrororganisation styrs av samma krafter som vill ha mångkultur, massinvandring osv i hela Europa. Klart de inte tycker om "xenofobi".
Citera
2015-10-27, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illpajsa
Den nordatlantiska terrororganisation styrs av samma krafter som vill ha mångkultur, massinvandring osv i hela Europa. Klart de inte tycker om "xenofobi".
Men det har verkligen blivit en massinvandring den senaste månaden, är det Merkels fel? Land efter land blir allt mer höger Schweiz, Polen. Så här började väl andra världskriget? Förutom att judarna inte var flyktingar då. Men man ville skylla ekonomin på någon. Och vår ekonomi är i fara just nu med de stora trycken?
Citera
2015-10-27, 02:22
Medlem
Sen spekuleras det just nu i media att det finns risk att Ryssland försöker kappa kontakten med EU och USA utan för Norge? Är det bara vänsterpropaganda?
Citera
2015-10-27, 02:24
Medlem
svallerbyttans avatar
Vad är det DN försöker ha sagt? Att alla invandringskritiker egentligen är hjärntvättade av en icke identifierad främmande makt?
Citera
2015-10-27, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Vad är det DN försöker ha sagt? Att alla invandringskritiker egentligen är hjärntvättade av en icke identifierad främmande makt?
Nej men att man försöker öka hatet. Invandringskritisk får man vara, för man måste vara realistisk. Men jag har själv vittnat om att falska nyheter sprids bla en i Kroatien för ca 2 veckor sen. De la ut en nyhet om "Stockholm brinner! Flyktingar tänder eld på stockholm" Men bilden till nyheten visade sig vara 1 år gammalt från Sthlm o stämde inte alls.
Citera
2015-10-27, 03:38
Medlem
Skriuws avatar
Luddig information som släpps. Exakt hur fungerar denna desinformation? Det behövs knappast eldas på mera, det är tillräckligt knas ändå.

Men är det någon lite större kraft bakom det hela så kan det nog vara effektivt om det sköts rätt. Öppningar för liknande inträder när ordinarie media åtsidosätter sin funktion och börjar agera propagandakanal åt diverse intressen. Ju mer som döljs traditionellt desto mer utrymme för fabricerade nyheter blir det.
Citera
2015-10-27, 03:45
Medlem
Trolltestets avatar
Personligen är jag bara glad över att NATO sett det som JAG sett pågå i mer än 3 år i Sverige.
Gemensamt mellan Nato och Mig, är dock att inte heller JAG har kunnat hitta en singular "perp" i detta.

Hur gör man för att få ingå i den utredningsgrupp som undersöker detta "lilla" problem?
Citera
2015-10-27, 04:10
Medlem
Den främmande makten är DN och hatkampanjerna går ut på att förinta Sverige och att splittra svenskarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in