Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-03-11, 21:41
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Nu rökt i 11 år. Fan vad det har förstört mitt liv men också givit mig saker jag aldrig kunnat drömma om.

Ångrar att jag började, ibland inte. Dilemmat...

11år?

Då kan du ju se på det så här: du har absolut inget att förlora på att prova ett rökfritt år. Ingenting.
Testa, jag lovar att du inte ångrar det. Om du röker ett år till, så lovar jag att du ångrar det.
Citera
2018-03-17, 00:36
  #74
Medlem
shorty81s avatar
Det känns som om det är nåt som saknas, man kanske blir lite mer social och det negativa är väl att man svär mer åt problem.
Jag var för sig mer påhittig när jag rökte och mer konserterar, negativa olagligt, och fan man ska bry sig så jäkla mycket det är negativt får ju beslut ångest.
__________________
Senast redigerad av shorty81 2018-03-17 kl. 00:49.
Citera
2018-07-09, 21:10
  #75
Medlem
Treantprotectors avatar
Varje dag i ett år.

Snitt 0,5g per kväll.

Rökfri en dag än så länge.

Vilka positiva nyktra effekter jag vill åt? Sluta tappa tråden när jag pratar med folk och få bättre minne.

Hur lång tid tar det innan man blir "vanlig" igen på dessa områden?

Känner ingen skillnad mot innan jag började röka förövrigt, annat än att sitta hemma hemma stenad vissa kvällar och inte göra ett piss vettigt.

Jag har tänkt mig ett kortare uppehåll bara.

Har gjort dagens sysslor och nu sitter jag här och rullar tummarna.
__________________
Senast redigerad av Treantprotector 2018-07-09 kl. 21:17.
Citera
2018-07-10, 10:25
  #76
Avstängd
Xspeakits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Varje dag i ett år.

Snitt 0,5g per kväll.

Rökfri en dag än så länge.

Vilka positiva nyktra effekter jag vill åt? Sluta tappa tråden när jag pratar med folk och få bättre minne.

Hur lång tid tar det innan man blir "vanlig" igen på dessa områden?

Känner ingen skillnad mot innan jag började röka förövrigt, annat än att sitta hemma hemma stenad vissa kvällar och inte göra ett piss vettigt.

Jag har tänkt mig ett kortare uppehåll bara.

Har gjort dagens sysslor och nu sitter jag här och rullar tummarna.

Det är väl det som är problemet, din rastlöshet.
Jag rökte i princip varje dag från 18 års åldern till när jag var 26.
Det är många år, det är mycket pengar och det är tid man aldrig får tillbaka.

Men det spelar ingen roll, där och då njöt jag av det.
Du kommer antagligen inte märka någon större skillnad föräns du riktigt släppt rökat,
börjat reflektera vad som skett med dig under din konstanta berusning och hur det
har påverkat dig som person.
Så, efter en månad ungefär har all THC gått ur kroppen (sjuk lång tid ju), efter det
så måste du börja att ändra ditt liv på riktigt.
All tid du spenderat på att bli hög, vare sig det innefattar fixa pengar, kontakter eller
rullpapper är tid som du måste lägga på något annat vettigare nu.

Det är jobbigt att bli nykter, men det är så värt det. Du måste bara ha något som riktigt
motiviterar dig till en livsstilsförändring.

Effekterna av att sluta är väl som du misstänker. Du är mer med vad som händer, du är
snabbare i huvudet, du kommer ihåg saker som händer och du är generellt sett en
fräschare människa.

Frågor på det?
Citera
2018-07-10, 19:26
  #77
Medlem
CheeseHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hehu94
Ni som rökt men som har slutat, vad har ni märkt för positiva/negativa effekter i efterhand?

Svara helst på frågorna:

1. Hur länge och hur mycket rökte du?

2. Hur länge har du varit rökfri?

3. Vilka effekter har du märkt av?

1. Rökte on and off från jag var bebek till äldre.

2. Sen jag var tvungen att pissa

3. Börjat 'drömma' typ. Var hjärndöd innan är fortfarande hjärndöd. Saknar mest nattgåsen, ni som rökt länge vet att den där första jointen på natten är den bästa, promenad till smultronstället sen sitter man där tänder nån fet bruning samtidigt som man inhalerar den feta röken så det blir dimma och exhale långsamt och bara sitter där softar under natthimmeln. Behandlar jollen som ett glas vin framför brasan. Skrev värsta boken men jag saknar cannabis fan..420 inlägg också ska aldrig mer göra ett inlägg så det här blir sista.
Ha det bra boys
Citera
2018-07-10, 20:08
  #78
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xspeakit
Det är väl det som är problemet, din rastlöshet.
Jag rökte i princip varje dag från 18 års åldern till när jag var 26.
Det är många år, det är mycket pengar och det är tid man aldrig får tillbaka.

Men det spelar ingen roll, där och då njöt jag av det.
Du kommer antagligen inte märka någon större skillnad föräns du riktigt släppt rökat,
börjat reflektera vad som skett med dig under din konstanta berusning och hur det
har påverkat dig som person.
Så, efter en månad ungefär har all THC gått ur kroppen (sjuk lång tid ju), efter det
så måste du börja att ändra ditt liv på riktigt.
All tid du spenderat på att bli hög, vare sig det innefattar fixa pengar, kontakter eller
rullpapper är tid som du måste lägga på något annat vettigare nu.

Det är jobbigt att bli nykter, men det är så värt det. Du måste bara ha något som riktigt
motiviterar dig till en livsstilsförändring.

Effekterna av att sluta är väl som du misstänker. Du är mer med vad som händer, du är
snabbare i huvudet, du kommer ihåg saker som händer och du är generellt sett en
fräschare människa.

Frågor på det?

Det är ett val man gör, vilka prioriteringar man har. Jag sköter jobb, och livet i övrigt...

Rastlösheten är ingen problem egentligen, även om det är det enda problemet när jag är utan. Mycket logiskt förstås, får ju ett tomrum på kvällarna om jag inte röker.

Jag är inte ute efter att bli nykterist på heltid, och cannabis är ganska harmlöst imo. Det gör mer nytta än skada, kan jag tycka. Bara man inte röker för mycket och för ofta om dagarna. Jag ligger på max för min egna del, tycker jag. Hellre det än att dricka öl varje dag för att "koppla av" som många av mina "städade" vänner gör, alkisar. Har skjutit(!) en jävla massa tjack i mina dagar, bara för att göra bilden klar.

Frågan är hur lång tid det tar om jag inte röker alls. 3 dagar, 3 veckor, 3 månader? Ungefär, för en dagligrökare. Erfarenheter, gott folk?

Edit:
Jag vill inte påstå att jag är bättre än mina vänner, det har jag ej heller sagt, men jag är ingen alkis iaf. Fan vilken smutsig och tung drog alkohol är, på riktigt.
__________________
Senast redigerad av Treantprotector 2018-07-10 kl. 20:32.
Citera
2018-07-26, 00:21
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hehu94
Ni som rökt men som har slutat, vad har ni märkt för positiva/negativa effekter i efterhand?

Svara helst på frågorna:

1. Hur länge och hur mycket rökte du?

2. Hur länge har du varit rökfri?

3. Vilka effekter har du märkt av?
Rökte mellan 2-3 gram dagligen i 1.5 år och innan det till och från i 9 år. Ibland dagligen ibland inte på en vecka. Har varit rökfri i 4 månader men inte märkt så mycket skillnad faktisk.
Citera
2018-07-27, 20:59
  #80
Medlem
Ranndalls avatar
Rökte dagligen en period men gillade det inte. Kände mig som en loser, vet inte riktigt varför.
Tror det var att jag blev mer osocial och "dummare".

Nu röker jag ibland när vänner bjuder. Kanske 1~3 gånger per månad. Har bara fått positiva fördelar av cannabis nu istället.
__________________
Senast redigerad av Ranndall 2018-07-27 kl. 21:04.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback