Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-26, 20:24
  #457
Medlem
KatlasAvkommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilius
http://www.svtplay.se/video/4301577/agenda/agenda-58

Här är länken till programmet.

Kommer att ladda upp Karlssons del på youtube efter det har sänts.
Hann se steffe säga några ord när jag insåg att han ändå bara kmr säga samma skit som tidigare och jag kommer bli lika frustrerad som vanligt...det här är ju hopplöst, finns snart inga alternativ förutom att gå bananas...kanske man får med sig en 2-3 riksdagspolitiker ner i graven?

Jag får inte ihop min vardag då bidragen är för låga och svåra att få, det är ingen ide att ens försöka få tillägg av arbetsförmedlingen för att man bara jobbar halvtid vilket man egentligen är berättigad till. Jag fick när jag gick på soc innan jag lyckades få ett halvtidsjobb ut ca 5k i månaden. Det skulle täcka allt ifrån bensin till mat och hyra osvosv, vad får en invandrare? Mer än det dubbla skulle jag tro?

Survival of the fittest from nu, lika bra att gå all in. Knulla systemet på varje sätt som går, och allra viktigast, bidra inte till detta helvete genom att betala skatt, gör ALLT du kan för att undvika att finansiera detta.
__________________
Senast redigerad av KatlasAvkomma 2015-10-26 kl. 20:35.
Citera
2015-10-26, 20:28
  #458
Medlem
Man undrar ju hur det är fatt med vår statsminister när man hör hur han resonerar nu i jämförelse mot i somras.
Citera
2015-10-26, 20:50
  #459
Medlem
Eklund1989s avatar
Någon mer som lade märke till Mattias Karlssons ansiktsuttryck direkt efter att intervjun avslutades?
Det såg verkligen ut som han tänkte: "Vilken jävla idiot."

Det såg väldigt kul ut tyckte jag då jag tänkte att vilka jävla dumma frågor MK får. Efter att ha hört han "pressa" (nåja) hammare-och-skära-svetsaren med ganska relevanta frågor så blir frågorna riktade till MK ganska meningslösa och irrelevanta.
Citera
2015-10-26, 21:10
  #460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm1
Karin Petterssons insats i det här programmet. Det... måste väl ha varit någon slags konstprojekt? Eller? Hallå?

Varför ska publiken behöva bli påprackad en stammande, lågbegåvad, tv-nervös sosse utan förmåga att uttrycka sitt hat i muntlig form?

Räckte det inte med sossen i kostym som i alla fall kan hålla tungan rätt i mun och formulera sina lögner? Behövdes det en mindre begåvad sosse för att kommentera den förste sossen?

"Oberoende kommentator".
Bra kommentar. Ta dit Barring istället, vilken kvinna
Citera
2015-10-28, 13:33
  #461
Medlem
Sveapådekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrowdownhill
Jepp, syns rätt tydligt här http://oi61.tinypic.com/s44ead.jpg

OnT:
Lustigt hur S tillåter sig tala om "minska trycket/pressen på Sverige" men det innehållsmässigt till synes likadana "minska volymerna, få färre att komma hit" vägrar dom ta i sin mun - vad skiljer mer än själva ordvalet? Det verkar kommit till den punkten att man kan säga det man inte fick säga tidigare med förbehåll att man byter ut lite ord här och var


Nånstans när Löfvén för tredje gången vägrade svara ärligt på frågan ifall de vill få färre att komma hit borde reportern helt sonika avslutat intervjun och bett Löfvén lämna studion.

Skälet till att politiker inte svara direkt på frågor är ju att de efteråt kommer mötas av orden i tryck. Men nånstans har ju de här intervjuerna nått vägs ände tycker man.
Det blir ju en fars av det hela.
Löfvén är som en väldigt väl mediatränad papegoja eller apa om man vill vara snäll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback