Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-25, 18:33
  #1
Medlem
Skrottickas avatar
Finns det något medel som går att smeta ut i gräset, så att ett rådjur som biter i gräset somnar omgående?
Citera
2015-10-25, 18:36
  #2
Medlem
Blommandagens avatar
Nej. Snabbverkande, säkra sömnmedel finns bara på film.
Citera
2015-10-25, 18:37
  #3
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Nej.

Eller rent teoretiskt finns det väl säkert så starka gifter, men tvivlar på att nåt som söver kan ligga i gräset bara.
Och lär ju inte vara lätt att hitta.
Citera
2015-10-25, 18:42
  #4
Medlem
Skrottickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blommandagen
Nej. Snabbverkande, säkra sömnmedel finns bara på film.

Aj då! Där dog mina förhoppningar.. Fast problemet kvarstår.
Citera
2015-10-25, 18:46
  #5
Medlem
Sebzors avatar
Vad ska du ha ett sövt rådjur till?

Om du är snabb som en ninja kan du sitta och spana med en flaska kloroform och överfalla rådjuret som inte har en chans mot en ninja.
Citera
2015-10-25, 19:18
  #6
Medlem
hogerspokets avatar
En ljuddämpad 22lr subsonic i skallen får rådjuret att somna omgående och knäpptyst.

Blir lite svårt att väcka det efteråt iofs och en smula diskutabelt strikt legalt...
Citera
2015-10-25, 19:24
  #7
Medlem
Tror inte 22 sub-ammo med ljuddämpare är tillräckligt för att fälla ett rådjur. Dessutom olagligt med ljuddämpare på klass 3&4 vapen om jag inte missminner mig.
Citera
2015-10-25, 19:27
  #8
Medlem
Skrottickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Vad ska du ha ett sövt rådjur till?

Om du är snabb som en ninja kan du sitta och spana med en flaska kloroform och överfalla rådjuret som inte har en chans mot en ninja.

Ja tanken är ju att det ska vakna efter en stund, fast på en helt annan plats. Har lite planer på g, men måste veta om själva sövningsmomentet är genomförbart först.
Nån vidare ninja är jag tyvärr inte haha.
__________________
Senast redigerad av Skrotticka 2015-10-25 kl. 19:30.
Citera
2015-10-25, 20:39
  #9
Medlem
Hax.Pains avatar
Är det lagligt att söva djur?
Måste man isf göra det under jaktperioden?
Citera
2015-10-25, 20:41
  #10
Medlem
Det borde ju gå att lägga gräs i typ läkarsprit i några dagar och sen plantera ut det runt en saltsten. Går ju också att "drämma" till rådjuret på hakan/bakhuvudet med något så det svimmar. Hjälpte min granne att bära rådjur för några år sedan, dom är tunga som HELVETE bara så du vet!
Citera
2015-10-25, 20:44
  #11
Medlem
Skrottickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Är det lagligt att söva djur?
Måste man isf göra det under jaktperioden?

Mycket bra fråga! Nå alla jägare, vad gäller?
Citera
2015-10-25, 20:50
  #12
Medlem
Skrottickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdEye16
Det borde ju gå att lägga gräs i typ läkarsprit i några dagar och sen plantera ut det runt en saltsten. Går ju också att "drämma" till rådjuret på hakan/bakhuvudet med något så det svimmar. Hjälpte min granne att bära rådjur för några år sedan, dom är tunga som HELVETE bara så du vet!

Är kanske värt att testa! Iaf dedär med läkarspriten! Hur fan menar du att du ska klippa ett rådjur på käften? Måste vara totalt omöjligt. Kanske möjligtvis om du hetsar en råbock så den springer rakt mot och möta den med en rejäl käftvärmare. Men.. Vill helst inte slå djuret eller använda vapen, bara obemärkt söva skiten!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback