Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-24, 19:32
  #1
Medlem
Weisuers avatar
Jag har länge funderat på att studera i Polen. Efter studierna vill jag bo kvar där och jobba som översättare/bibliotekarie/tolk/språklärare. Mitt första mål är att bli översättare, med tiden kan jag tänka mig att läsa in kurser som behövs för att bli bibliotekarie/tolk/språklärare.

Det jag vill veta är vilka kurser som behövs för att jag ska kunna bli behörig till översättarutbildningen i någon av de polska högskolorna. För tillfället kan jag svenska och engelska. Men jag planerar att även plugga polska och tyska.

Om det är något ni undrar så är det bara att fråga på!
Citera
2015-10-25, 00:25
  #2
Medlem
Ja första kravet är ju Polska. Flytande.
Citera
2015-10-25, 01:21
  #3
Medlem
Weisuers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ja första kravet är ju Polska. Flytande.
Skulle inte engelska räcka?

Har du något förslag på var jag bör vända mig för att få mer information om detta?
__________________
Senast redigerad av Weisuer 2015-10-25 kl. 01:26.
Citera
2015-10-25, 14:33
  #4
Medlem
smellyproofs avatar
Polska är omöjligt att lära sig tala. Glöm det.
Citera
2015-10-25, 15:27
  #5
Medlem
Weisuers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Polska är omöjligt att lära sig tala. Glöm det.
Mm, jag vet att polska är ett väldigt svårt språk att lära sig och väldigt utmanande men jag VILL verkligen bo i Polen och lära mig det språket. Jag har redan börjat med "uppvärmning" genom YouTube då jag försöker lära mig enkla fraser och dylikt.

Om jag ändrar frågeställningen, vad krävs för att bli engelska lärare och jobba i en internationell skola där i Polen, då behövs väl inte avancerad polska, eller?
Citera
2015-11-17, 09:49
  #6
Medlem
Tja du kan bli svensk lärare i Polen . Jag ville lära mig svenska då gick det inte tills jag har flyttat hit.
Citera
2015-11-18, 16:51
  #7
Medlem
Weisuers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tytan2012
Tja du kan bli svensk lärare i Polen . Jag ville lära mig svenska då gick det inte tills jag har flyttat hit.
Skulle jag kunna hitta ett jobb som svensklärare där nere i Polen?

Men jag skulle iallafall vilja få min högskoleutbildning i Polen och inte i Sverige. Om jag ska bli en svensklärare behöver jag väl då plugga i Sverige.
Citera
2016-12-04, 14:19
  #8
Medlem
Bumpar denna gamla tråden.

Vill bli svenskalärare i Polen. Lär mig Polska självständigt och har planer att söka kandidatkurs i Polska.

Hur går jag till väga med pedagogiutbildning, osv? Behöver jag lärarutbildning för att kunna undervisa i Polen? Hur fungerar det?

Tackar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback