Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-24, 00:31
  #1
Medlem
Om ni hade runt 2 veckor utöver 3 veckor i New york och Kalifornien som ni vill spendera, troligtvis ensam i Syd/Centralamerika, vilka/vilket land hade ni valt? Gärna bra/billiga flygförbindelser från Los Angeles.

Mina alternativ står mellan Panama och/till Colombia (3-5 dagars segling), eller 2 veckor i Colombia bara, eller 2 veckor i Brasilien ( Rio de Janeiro)? men jag är också sugen på Ecuador...

Ge mig era tips och motivera gärna varför.
Citera
2015-10-24, 16:22
  #2
Medlem
Friendslayers avatar
Beror på när du ska åka, antar att du åker tills sommaren I och med att du nämner new york?
I och med att du får storstadsupplevelser i new york och Kalifornien hade jag skippat Rio. Jävligt dyrt i jämförelse med övriga Sydamerika är det med, men visst fin stad. Själv gillar jag Chile men det liknar Kalifornien rätt mkt så det kanske inte är värt resan dit, speciellt mitt i vintern.Lima är ett stort hål i öknen fyllt med dimma 300 dagar om året. Colombia har jag inte varit i så där kan jag inte uttala mig om men förmodligen det bästa alternativet tillsammans med Ecuador då det ligger närmre ekvatorn.. Personligen gillade jag Bolivia, men jag är gravt beroende av storslagna naturresor så det var väl därför det passade mig.
Argentina kan vara rätt barskt på vintern beroende vart man åker.
__________________
Senast redigerad av Friendslayer 2015-10-24 kl. 16:26.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2638791

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback