Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-23, 23:41
  #1
Medlem
ljusljuds avatar
"Free energy in exchange for world peace" - Keshe foundation

Ny teknik har revolutionerat planeten jorden. "Plasma reactor" skapar energi rent, billigt och enkelt. I denna video från ett möte med ambassadörer från hela världen förklarar Keshe foundation hur apparaten fungerar. Man kan använda dessa på många sätt, värma upp hus, driva bilar, med mer.
https://www.youtube.com/watch?v=eqwxKwG93Hg
Kortare video: https://www.youtube.com/watch?v=b4yN-xqZN6w
https://www.youtube.com/channel/UCtQ...LvTpyUnQAa1mRw

På deras webbsida kan man läsa mer. http://www.keshefoundation.org/

Keshe foundation ger ambassadörerna kunskapen av hur man tillverkar apparaterna, i utbyte mot att länderna slutar kriga. På många ställen i Afrika har man redan börjat använda teknologin. Ingen mer miljöförstöring, inga fler krig, allting vi har drömt om är snart här!

Citat:
The Keshe Foundation is an independent non-profit and non-religious organization founded by nuclear engineer M.T. Keshe that aims to develop new scientific knowledge, new technologies and new solutions to major global problems like famine, water shortage, lack of electrical power supply, climate change, and disease, through the use of specially developed plasma reactors which will also give Mankind the real freedom to travel in deep Space.

Kommer vi äntligen uppleva fred på jorden? Vad tror ni kommer hända? Hur kommer denna teknik användas?
Citera
2015-10-23, 23:56
  #2
Medlem
Bogus - förklaring senare.

Det hjälper om man kan grundläggande fysik/kemi/biologi för att kunna avfärda vid en minsta blick.

Det är ni nutcases som inte har en adekvat utbildning som kanske minst av alla bör tala
Citera
2015-10-24, 00:33
  #3
Medlem
ljusljuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Bogus - förklaring senare.

Det hjälper om man kan grundläggande fysik/kemi/biologi för att kunna avfärda vid en minsta blick.

Det är ni nutcases som inte har en adekvat utbildning som kanske minst av alla bör tala
Ser fram emot att se din förklaring! Vad bra att du har grundläggande fysik/kemi/biologi.
Citera
2015-10-24, 00:42
  #4
Medlem
Han har en låda med ett batteri inne och säger att det är en evighetsmaskin baserat på plasma shmasma. Det finns gott om sådana uppfinnare runt hela världen.
__________________
Senast redigerad av arseniy 2015-10-24 kl. 00:55.
Citera
2015-10-24, 11:58
  #5
Medlem
Yppsilons avatar
Wozah!

I bring you the tesserack!

Så han har oändligt med energi. Och är villig att ge det till vem som helst. Som sedan är villig att ge det till vem annan som helst med fetare plånbok.

Sorry! Men hans dröm fungerar inte.
Citera
2015-10-24, 13:41
  #6
Medlem
ljusljuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arseniy
Han har en låda med ett batteri inne och säger att det är en evighetsmaskin baserat på plasma shmasma. Det finns gott om sådana uppfinnare runt hela världen.
Du har inte sett videon. Jag förstår din skepticism men detta är verkligt. Jag vill inte övertyga dig om något utan försöker diskutera detta öppet eftersom media inte gör det i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Så han har oändligt med energi. Och är villig att ge det till vem som helst. Som sedan är villig att ge det till vem annan som helst med fetare plånbok.

Sorry! Men hans dröm fungerar inte.
Det fungerar och det är inte en dröm. Flera länder i Afrika har redan lärt sig hur man tillverkar apparaten. Dessutom kommer privatpersoner kunna tillverka dessa, alla instruktioner kommer finnas på deras webbsida. Alla människor kommer kunna ha dessa i sina hem och slippa betala massor till el-företagen. Vi kommer inte vara lika beroende av staten och företag nu.
__________________
Senast redigerad av ljusljud 2015-10-24 kl. 13:47.
Citera
2015-10-24, 15:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Du har inte sett videon. Jag förstår din skepticism men detta är verkligt.

Jo, jag har sett videon och har varit på webbsidan. Det finns ingenting som strider mot min förklaring att de säljer billiga batterier för 500 euro och ljuger om det.
__________________
Senast redigerad av arseniy 2015-10-24 kl. 16:03.
Citera
2015-10-24, 16:24
  #8
Medlem
ljusljuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arseniy
Jo, jag har sett videon och har varit på webbsidan. Det finns ingenting som strider mot min förklaring att de säljer billiga batterier för 500 euro och ljuger om det.
Om de ville tjäna pengar skulle de inte ge bort teknologin gratis. Tror du inte en teknikingenjör borde kunna se om det bara är ett batteri direkt? Den här uppfinningen fortsätter spridas i världen, den presenteras i olika länder inför människor som har makt att skapa en förändring.
https://www.youtube.com/watch?v=MD3zkxVj8Ms

https://www.youtube.com/channel/UCtQ...LvTpyUnQAa1mRw
__________________
Senast redigerad av ljusljud 2015-10-24 kl. 16:32.
Citera
2015-10-24, 18:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Om de ville tjäna pengar skulle de inte ge bort teknologin gratis. Tror du inte en teknikingenjör borde kunna se om det bara är ett batteri direkt? Den här uppfinningen fortsätter spridas i världen, den presenteras i olika länder inför människor som har makt att skapa en förändring
Om den sprids i världen måste det finns gott om oberoende källor, helst inte youtubeklipp. Har du några sådana?
Citera
2015-10-24, 19:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Om de ville tjäna pengar skulle de inte ge bort teknologin gratis.
Om Ryanair ville tjäna pengar skulle de inte (ibland) sälja biljetter till priset som bara täckar flygplatsavgifter. Om Sony ville tjäna pengar skulle de inte sälja spelkonsoler under självkostnad. Om RedHat ville tjäna pengar skulle de inte låta använda operativsystem Fedora gratis.

Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Tror du inte en teknikingenjör borde kunna se om det bara är ett batteri direkt?
Just det, jag är en sorts teknikingenjör och jag ser at det är ett batteri direkt
Citera
2015-10-24, 20:28
  #11
Medlem
ljusljuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Om den sprids i världen måste det finns gott om oberoende källor, helst inte youtubeklipp. Har du några sådana?
Ja det finns säkert. Du kan nog använda google och hitta källor om du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av arseniy
Just det, jag är en sorts teknikingenjör och jag ser at det är ett batteri direkt
Det är uppenbart att du inte försökt förstå hur denna teknologi fungerar Kolla inuti apparaten, det är inte ett batteri det ser man enkelt.
Citera
2015-10-24, 20:59
  #12
Medlem
derivats avatar
Citat:
Kommer vi äntligen uppleva fred på jorden? Vad tror ni kommer hända? Hur kommer denna teknik användas?

Sånt här är inte värt en sekund av ens tid utan en blueprint som folk ska kunna reproducera.

Eller jo, det är lite intressant ur ett psykologiskt perspektiv över folk som gör liknande grejer som sedan visar sig vara bluff. Den här killen har ju någon välgörenhetssida (mitt intryck, som sagt kickar på det 1 sekund) hållit föreläsning och pratar om mänskligheten så det blir lite större fall om det är en bluff, vilket det sannolikt är.

Det finns ett enkelt test, kolla snubbens elräkning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback