Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-23, 16:26
  #1
Medlem
Nu ska jag berätta en historia som många av er kommer tycka är rolig
Jag skulle fara på en utbildning för c.a 1 månad sen, där jag skulle få bo med 4 andra okända personer som jag skulle dela lägenhet med.
Jag hade förberett en haschkaka innan min resa, en hel ugnsplåt gjord på c.a 15g så jag skulle klara mig i en månads tid på helgerna när jag var ledig osv..
Hursomhelst när jag kommer fram till utbildningen (som var i ett annat län),
och ska hämta ut min nyckel till lägenheten så visar det sig att jag blivit utbytt och hamnat
med ett gäng gymnasium elever som gör samma utbildning.
Jag är f.övrigt 25.


-

När jag väl är framme i lägenheten så är ingen av gymnasie eleverna där, dom hade kommit från ett annat län så deras resa tog lite längre tid än min. Jag går och lägger mig sover som en stock, tills en utav gymnasie eleverna låt oss kalla han "Anton" väcker mig och jag kan se hans rädsla i ögonen. Han säger " Jag åt utav din kaka, jag trodde det var "Lennarts" så jag ville jävlas med honom". Var fortfarande jätte bäng och hur förvirrad som helst.
Sedan berättade han att han åt utav den för c.a en timma sedan och att han börjat må jätte dåligt,
och började fråga vad det var i den.
I panik svarade jag att det inte var något annorlunda utan att den var alldeles vanlig kaka
hoppade upp ur sängen, och gick in för att kolla hur mycket utav det han ätit.
och det var c.a ½ kvar....



-


Jag började prata med dom och dom verkade vara schyssta grabbar, fastänn "anton" började må mer och mer illa och bli wierd, Jag höll på att skratta ihjäl inombords samtidigt som jag fattade att jag var i en risig situation..
Hursomhelst jag gick ut för att ringa en kompis som höll på att dö när han fick höra vad som hänt.
Han sa att han aldrig hört en sånn rolig historia i sitt liv och att det var självklart att det skulle vara jag som hamnat i den sitsen.. Han säger även att jag bör säga till grabben att det är en haschkaka och att försöka hantera situationen..



- C.a 1½ timme senare.


Jag går in igen och när jag kliver in i lägenheten så ligger det spya i hallen,
Han har börjat må jätte illa & ligger inne på toan och spyr, jag går och verkar förvånad framför dom andra killarna.. som sitter i tv rummet och undrar vafan som hände med han eftersom han blev såjävla konstig.. Så drar "Lennart" en kommentar som gör mig helt illröd i ansiktet
"Det kanske är en potbrownie"
Dom kollar på mig pga jag säger ingeting.
jag avslöjar tillslut allting och dom bara skrattar pga att båda 2 av dom tydligen rökte men inte den
"Anton".
Vilka odds va, 2/3? och jag får nitlotten.(typiskt)
....However anton kommer tillbacks och är helt likblek i ansiktet och har spya på kläderna och säger att han mår jätte dåligt..
Han försöker sätta sig ner i stolen i vardagsrummet där vi sitter, fast stupar och halft ramlar i stolen.
Jag förklarar lungt och samsat situationen för honom och förklarar att det är absolut ingenting att vara orolig för, och att jag är här som hjälp och hans polare också.
Det är nu helvetet bryter loss...
BRB bingpaus fortsätter strax historien!
Ursäkta för felstavningar, jag snabbskrev texten.
Citera
2015-10-23, 16:50
  #2
Medlem
Ser framot emot fortsättningen men det är nog fel delforum du befinner dig i.
Citera
2015-10-23, 17:54
  #3
Medlem
SigrefIQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illpajsa
Ser framot emot fortsättningen men det är nog fel delforum du befinner dig i.

Kanske inte om han beskriver den där Antons färsking "tripp" :-)
Citera
2015-10-23, 21:46
  #4
Medlem
MrPokers avatar
Sju gram oralt på jungfruholken. De som kallar det dödsknark har just fått en ny anhängare
Citera
2015-10-24, 16:04
  #5
Medlem
SigrefIQs avatar
Update? Fick TS åka till sjukan med Anton eller?
Citera
2015-10-24, 19:24
  #6
Medlem
08as avatar
kommer det någon fortsättning eller? första delen var klockren ju!
Citera
2015-10-24, 20:56
  #7
Medlem
Fortsättning...

När jag precis berättat för honom att han åt en haschkaka fick han panik, han började skaka som att han fick epelepsi och välte stolen tillslut, min första tanke är shit, fan vad kommer hans polare göra, ringa polisen eller ambulansen. Så det första jag gör är att springer fram till killen för att kolla hans puls. (Notera : Jag gör detta enbart pga för hans kompisar tror han är död, jag vet själv i dåvarande läge att han bara kryddar.. färsking)

När jag kollat pulsen hans säger jag att det är okej och både Lennart och låt och kalla den 3:de
"Max", bestämde sig för att inte göra någonting utan att lyssna på vad jag säger, eftersom dom
förstog att jag skulle kunna hantera situationen.

Han låg på golvet ett tag och jag kontrollerade så han inte låg på rygg när han spydde, utan så att han låg sidleds..

Han började spy nå så gud förbannat, men som tur vad hjälpte Lennart & Max till med att torka upp skiten. Vi lyfte honom till sängen och han somnade i lungn och ro..

Jag tänkte för migsjälv okej äntligen, allting börjar falla på plats. Nu är det enda jag behöver göra att lugna han på morgon och försöka få ungjäveln att inte berätta något till nån..

Jag Lennart, Max sitter inne i vardagsrummet i lägenheten och spelar xbox
och så tillslut plingar det på dörren. Jag börjar få oro över vem fan det kan vara, och går för att kolla.
Så är det någon annan kid utanför dörren, (Notera: med kid menar jag gymnasieelev)
jag skiter i att öppna men tillslut så börjar ungjäveln att banka och slå på dörren och dra i brevinkastet så jag slänger upp dörren lite halft förbannad och så när han ser mig får blir han lite chokad och frågar ifall "Max" är därinne..

(Fyfan jag ryser nu när jag skriver detta i nuvarande läge över hur jävlig situationen var när jag tänker tillbaks)

Ja, svarar jag och Max stiger in genom dörren och stänger den försiktigt och jag går in i vardagsrummet för att hålla koll på att L och M inte säger ett ord om det.
Vi sätter oss ner och fortsätter spela lite xbox, tiden rinner på ett tag..
Tillslut vaknar fanskapet, Jag hör hur det knakar i sängen från rummet där han ligger. Och sedan hör jag en massa dånande därifrån och så kommer han ut klandrades.
Ser hur röd han är i ögonen, hahahhahahaha jag föreställer mig honom framför mig just nu
Han hade en gamnacke som gudarna aldrig sett förut...
Vänta måste få länka en bild på hur hans nacke såg ut när han kom gåendes

http://www.friskissvettis.se/datagam/datagam.jpg


Rökpaus! Stay tuned
To be continued...
Citera
2015-10-24, 20:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigrefIQ
Kanske inte om han beskriver den där Antons färsking "tripp" :-)


Jag kommer till det
Citera
2015-10-25, 11:37
  #9
Medlem
radiozetas avatar
Intressant läsning:P
Citera
2015-10-25, 17:26
  #10
Medlem
Sista delen kommer imorgon kväll.
Kul att höra att folk verkade gilla den.
Citera
2015-10-25, 20:21
  #11
Moderator
Evil Eds avatar
Inget för tripprapporter, flyttar tråden till humor.

/mod
Citera
2015-10-26, 10:29
  #12
Medlem
EttStortSvins avatar
Haha underhållande! Lång rökpaus förresten.

Sen undrar jag om denne stackars gosse har fått hosta upp med pengar för godheterna han åt upp? Är ju ändå ca 750 kr han stoppade i sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback