2015-10-24, 00:37
Medlem
Jag tror att de som ligger bakom hoten kommer åka dit förr eller senare, den här gången så var det ett par killar från fordons på Anderstorpskolan som tyckte att det skulle vara ett lämpligt skämt.
Citera
2015-10-24, 08:07
Medlem
Skelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iainjo
Jag tror att de som ligger bakom hoten kommer åka dit förr eller senare, den här gången så var det ett par killar från fordons på Anderstorpskolan som tyckte att det skulle vara ett lämpligt skämt.

Källa?

Av vad man kan läsa i norran gick brandlarmet på fordons efter en kabelbrand strax före hotet.
Citera
2015-10-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
Källa?

Av vad man kan läsa i norran gick brandlarmet på fordons efter en kabelbrand strax före hotet.

Ryktet sprids fort. Det enda dom gjorde var att skriva på Jodel, att någon skulle ta det så seriöst som det vart hade de aldrig räknat med. Tids nog så kanske de lär sig.
Citera
2015-10-24, 12:01
Medlem
Skelets avatar
Citat:
Ryktet sprids fort. Det enda dom gjorde var att skriva på Jodel, att någon skulle ta det så seriöst som det vart hade de aldrig räknat med. Tids nog så kanske de lär sig.

Minimala vore bötesstraff motsvarande utryckning etc + missad skolgång och sveda och värk.

Jävla idioter som hittar på detta dagen efter. Fram med namn och bild på berörda om vi kan
Citera
2015-10-24, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
Minimala vore bötesstraff motsvarande utryckning etc + missad skolgång och sveda och värk.

Jävla idioter som hittar på detta dagen efter. Fram med namn och bild på berörda om vi kan

Rätt säker på att han som skrev det heter Andr*as, men att han inte skrev det från hans egen telefon.
Citera
2015-10-29, 02:54
Medlem
Citat:
Rätt säker på att han som skrev det heter Andr*as, men att han inte skrev det från hans egen telefon.
Vilken Andr*as?
Citera
2015-10-29, 04:21
Medlem
Citat:

Det kan väl inte vara så svårt för polisen att finna de lokala sverigedemokraterna
Citera
2015-11-10, 16:58
Medlem
Sådär ja =)

http://norran.se/nyheter/blaljus-nyh...aga-hot-483525
Citera
2015-11-10, 23:23
Medlem
Någon som vet vem som sitter anhållen? Är det möjligtvis en viss Andr*as H kanske?
Citera
2015-11-11, 16:38
Medlem
Någon som kan bekräfta?
Citera
2015-11-13, 15:43
Medlem
Utöver den tidigare misstänkte sitter nu alltså en tjej och en kille, båda under 18 år, också häktade för olaga hot mot grupp. Tjejen erkänner viss delaktighet. Hoppas bara de skyldiga får sitt straff. Jag har personligen ingen aning om vilka de häktade är men de går möjligtvis på samma skola som mig. http://norran.se/nyheter/blaljus-nyh...kolorna-485090
Citera
2015-11-13, 17:28
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahoogle
Utöver den tidigare misstänkte sitter nu alltså en tjej och en kille, båda under 18 år, också häktade för olaga hot mot grupp. Tjejen erkänner viss delaktighet. Hoppas bara de skyldiga får sitt straff. Jag har personligen ingen aning om vilka de häktade är men de går möjligtvis på samma skola som mig. http://norran.se/nyheter/blaljus-nyh...kolorna-485090

Det där har du kraftigt missuppfattat. Häktning kräver en domstolsförhandling. Det här handlar om intagen på förhör. Man aktar sig väldigt noga för att ens försöka anhålla eller häkta någon under 18 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in