• 1
  • 2
2015-10-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Ehm va? Volvon sticker iväg när du har en budget på 400Kkr?
Du får en V60 T5 R-design med driver Supportpaketet för 359 000kr. Jag sitter själv med en offert i näven på exakt den summan.
Du får även en rejält utrustad BMW 320 under 400Kkr
Kan du tänka dig en 220hästars diesel med tio års garanti o rikligt utrustad så får du en Mazda 6 med AWD för 320Kkr.

Var fan har du letat bil?

Har bara kollat Volvos hemsida. Plockar jag ihop en R-Design utan något annat så är jag redan uppe i 369' Motorvärmare, vinterdäck, drag och du är redan uppe i en bit över 400', och då har man inte ens uppgraderat stereon. Sen är det en ganska gammal plattform på S60 nu.

För att inte tala om alla små skit-fel Volvo dras med och vägrar hitta en lösning på. En garanti tid på 2 år och snordyr service.
Min senaste Volvo kostade som MINST 2400,- i bara service på ett år. Hondan har aldrig kostat så mycket!

Diesel har jag inga planer på att skaffa... ser inga fördelar med en diesel för mig idag, däremot en massa nackdelar. Mazda har en bit kvar till bra komfort, och designen tilltalar mig inte heller riktigt samt rostskyddet är nog bland de sämsta.
Senast redigerad av peatedsoul 2015-10-26 kl. 14:36.
Citera
2015-10-26, 15:44
Medlem
LiteVilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Lät ju inte alls roligt!
Har inte läst så mycket om just dieslarna mer än att dom har en liten egen konstruktion på dom. Dom går då väldigt tyst. Lite för lik en bensinmotor dock vilket gör att man tappar dieselns fördelar.

Jag vet inte alls skillnaden på en diesel och bensinare på Honda. När vi lämnade in den på reparation för generatorn sa dem att det är ovanligt att dieselbilarna kommer in på verkstan för reparation. Vi lagade bilen där vi köpte den. Vi hade nog bara otur med bilen.
Men tyst var den, det var mer buller från däcken som kom in i kupén men det beror ju också på vilka däck man har samt dubbade vinterdäck.

Kan förövrigt säga att Seat Leon har lite mer benutrymme i baksätet än vad Hondan hade vilket är positivt för vår del..
Citera
2015-10-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Har bara kollat Volvos hemsida. Plockar jag ihop en R-Design utan något annat så är jag redan uppe i 369' Motorvärmare, vinterdäck, drag och du är redan uppe i en bit över 400', och då har man inte ens uppgraderat stereon. Sen är det en ganska gammal plattform på S60 nu.

För att inte tala om alla små skit-fel Volvo dras med och vägrar hitta en lösning på. En garanti tid på 2 år och snordyr service.
Min senaste Volvo kostade som MINST 2400,- i bara service på ett år. Hondan har aldrig kostat så mycket!

Diesel har jag inga planer på att skaffa... ser inga fördelar med en diesel för mig idag, däremot en massa nackdelar. Mazda har en bit kvar till bra komfort, och designen tilltalar mig inte heller riktigt samt rostskyddet är nog bland de sämsta.
Jojo. Men nu opponerade jag mig om att det inte gick att få tag på inom din buget.
Att bygga på sidorna är värdelöst. Bäst är att åka runt o kolla vad de kan erbjuda utifrån din kravbild.
Jag hittade massor med bilar som passade mig med en budget under 400.

Bäst av allt är att när jag väl skulle beställa så fick de en en beg med allt jag ville ha till ett fördelaktigt pris efter två månaders velande mellan flertalet nya bilar.
R-design dök upp en kampanj under denna tid så det är värt att vänta till en kampanj.
Citera
2015-10-26, 23:54
Medlem
Som alltid gäller ju också att man kan göra riktigt bra affärer på att köpa ett till tre år gamla bilar. Vill minnas att bilar brukar tappa värde med ett slags "halveringstid" på ett år -- dvs om en bil tappar 100.000 i värde det första året tar det två år innan den tappat 100.000 till.

Det som biltillverkarna kan tjäna grova pengar på -- extrautrustningen -- är ju något som gör en begagnad bil mer lättsåld, men inget som pressar upp begagnatvärdet mer än högst marginellt.

Navigator för 20.000? "Premium"-stereo för lika mycket? Otroligt att någon betalar så mycket för saker som nästan inte kostar någonting från tredjepart jämförelsevis.
Citera
2015-10-31, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torvio
Som alltid gäller ju också att man kan göra riktigt bra affärer på att köpa ett till tre år gamla bilar. Vill minnas att bilar brukar tappa värde med ett slags "halveringstid" på ett år -- dvs om en bil tappar 100.000 i värde det första året tar det två år innan den tappat 100.000 till.

Det som biltillverkarna kan tjäna grova pengar på -- extrautrustningen -- är ju något som gör en begagnad bil mer lättsåld, men inget som pressar upp begagnatvärdet mer än högst marginellt.

Navigator för 20.000? "Premium"-stereo för lika mycket? Otroligt att någon betalar så mycket för saker som nästan inte kostar någonting från tredjepart jämförelsevis.

Rent generellt kan man nästan säga att bilen halverat i pris på 3-4 år från nypris... men det är ju lite upp till efterfrågan och utbud samt lite andra faktorer.

Anledningen till att jag kollar på nya bilar är pga garantier etc då jag är beroende av bilen i jobbet.
För runt 400' så får man en japanare med all tänkbar utrustning. Visst får du en Mercedes c-klass och BMW 3-serie för dryga 200' men då har du inte mycket utrustning i den. När du är uppe i samma nivå som Toyota, Subaru och Honda så är du närmare 500'.
Jag vet, man ska inte jämför äpplen och päron! Men man får väga fördelar mot nackdelar samt se över vad man har för behov och hur mycket mer premiumkänsla en BMW eller Mercedes ger i slutändan.
Citera
2015-11-01, 10:45
Medlem
Vet inte när du kollade Mazda senast. Men jag som är kräsen med komfort hade faktiskt Mazda 6 som första alternativ. Det var tjejen som ratade den.
Men den borde faktiskt vara ditt förstaval med då du nämner garantier.

Förstår inte heller din inställning till diesel i dag. Nackdelen med äldre dieslar är skatten. Men en modern diesel kostar inte mer än en bensinare samt att det är bra tryck i en modern diesel.

Nu ska inte jag säga vad du ska ha för bil eller motor. Det är ditt val.

Men nya Toyota Avensis var en bil jag tittade på med. Den gick bort för att deras automat var en variabel låda o det hade även Volvo 66.
Men annars en mkt trevlig bil som kostar mer än en likvärdig Volvo. Dock fortfarande inom din budget.
Finns just nu på lampanj hor en handlare nära dig.

Ett annat alternativ är att du har is i magen o väntar med köp till Honda lanserar ersättaren till Accorden. Enl Hondahandlaren här så är den på gång. Han kunde bara inte säga när.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in