Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-23, 20:55
  #493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweenietod
Expressen försöker förvränga och ervera åsikter. Hoppas det svenska folket fattar mera. han kanske var en psyksjuk person, han agerade så att han fick ett dödande skott. Det talar mer för det.

Tyvärr får vi bara veta att han definitivt var "Nazist" enligt de s k Experterna? (Får experter som H. Lööw betalt för att tillskriva det? Alltså korruption...? )


Jag tycker att hans beteende är likt en typisk skolskjutning, sådana som har förekommit i t ex USA, Kanada, Tyskland och Finland. En störd ung man med tillgång till vapen och som är arg på hela tillvaron, så arg att han vill skjuta runt omkring sig.

Oftast hittar man ingen rimlig anledning alls till skjutningen.

Om det skulle förekomma samband med nazism så tror jag inte är det är nazism - skolskjutning, utan snarare frustration - hitta nån slags utlopp: nazism - skolskjutning.

Om man vill känna sig stark och farlig så söker man sig förstås till en grupp som betraktas som stark och farlig, dvs nazister.
Citera
2017-10-28, 19:07
  #494
Medlem
Den här tråden heter "Medias rapportering om skolattacken i Trollhättan". En sak har inte berörts alls, och det är att hela den mediala berättelsen om Kronandådet var ett missförstånd som även nådde medier i England och USA. Alla medier påstod att det första mordoffret dog när han utkämpade en kamp mot Anton Lundin Pettersson för att rädda barn på skolan. Men det finns inga källor alls för det påståendet och polisutredningen visade att det första mordoffret överrumplades, utan någon chans att försvara sig. Men fortfarande sprids myten om "The Swedish hero" på nätet. Jag tycker detta är ett medialt bottennapp.
Citera
2017-10-28, 20:15
  #495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misantrophy
Den här tråden heter "Medias rapportering om skolattacken i Trollhättan". En sak har inte berörts alls, och det är att hela den mediala berättelsen om Kronandådet var ett missförstånd som även nådde medier i England och USA. Alla medier påstod att det första mordoffret dog när han utkämpade en kamp mot Anton Lundin Pettersson för att rädda barn på skolan. Men det finns inga källor alls för det påståendet och polisutredningen visade att det första mordoffret överrumplades, utan någon chans att försvara sig. Men fortfarande sprids myten om "The Swedish hero" på nätet. Jag tycker detta är ett medialt bottennapp.
Här får medierna berättigad kritik för det, men det är nog också enda gången jag sett det i MSM:

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp...dsbrev-3940613
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback