Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-25, 02:10
  #85
Medlem
PXfos avatar
Ja efter att ha snokat lite i hans instagram så kan jag säga att han har en klassisk psykopatprofil. Massa selfies och spännbilder.

Han följer även mycket yngre tjejer på instagram vilket får mig att tro att han är en nolifer som suttit på tinder och raggat småtjejer eftersom han ej lyckas i verkligheten.
Citera
2015-10-25, 02:50
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Vart då? Hittar ingen text

Såg nu att hon har tagit bort det. Hon använde ordet "fucking" säkert 10 gånger och skrev allt med versaler och utan punkt.
Helt jävla psycho hon med.

Men det finns massa andra goa inlägg på hans fbsida där folk ifrågasätter hur sjuk i huvudet han är osv och att han gör bäst i att inte komma till Skövde ^^
Citera
2015-10-25, 02:54
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtanEkorre
Jag kan inte peka på att just det här gjorde honom underlig. Men det var hela hans personlighet och aura väl där, det kändes som om det var en helvetes massa undertryckt ilska och att denna kunde portioneras ut. Det var ordval och mer sublima saker.

Det är inget jag har reflekterat över nu utan en känsla jag fick då,men som blev handa påtaglig när jag såg honom här
Tack för svar, intressant. Har hört andra liksom du beskriva olustkänsla efter att ha träffat honom utan att kunna sätta fingret på exakt orsak. God intuition kallas det väl.

Citat:
Ursprungligen postat av Deadwalking
Han har varit utnyttjad av folk för deras vinning flera gånger för diverse saker.
Med andra saker så menar jag psykiatriska diagnoser.

Såg även att någon skrev undertryckt ilska och det kan nog stämma ganska väl då många människor har förnedrat honom och vissa har misshandlat honom med.
Det plus de psykiska och droger även steroider som för övrigt jag inte vet om det helt stämmer.
Sen är det helt sjukt att han gjorde det han gjorde.
Är detta att han blivit utnyttjad och förnedrad något du vet/sett själv eller är det saker som han berättat? Oavsett detta och oavsett andra diagnoser och drogbruk förstår jag inte hur detta utesluter att han skulle kunna ha en antisocial personlighetsstörning?

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarsoldat
Jobbade tidigare med en som umgicks mycket med honom! Båda två umgås med samma typ av gäng.. Pissluffare är exakt vad dom är!
Vad för "typ av gäng" är det?

Citat:
Ursprungligen postat av PXfo
Ja efter att ha snokat lite i hans instagram så kan jag säga att han har en klassisk psykopatprofil. Massa selfies och spännbilder.

Han följer även mycket yngre tjejer på instagram vilket får mig att tro att han är en nolifer som suttit på tinder och raggat småtjejer eftersom han ej lyckas i verkligheten.
Jo, håller nog fast vid att det mesta pekar på en regelrätt psykopat. Hade det rört sig om något slags anfall där det tillfälligt svartnar och han tappar kontrollen i raseri, som han verkar försöka få det till i häktesförhandlingen, hade han nog stannat upp emellan dessa anfall och sökt hjälp istället för att skaffa sig och sprätta upp en tredje, femte, tionde kattunge. Droger, steroider och diverse andra missförhållanden i hans liv kan väl för all del varit katalysatorer för att driva fram detta beteende just här och nu, men svårt att se hur det skulle vara möjligt alls utan en grov empatistörning i botten?

Intressant med vilka han följer på instagram. Ser att även en majoritet av hans ca 2000 vänner på hans tredje/senaste Facebook-konto verkar vara unga tjejer. Fråga till er som vet; har de här hotfulla och aggressiva episoderna varit riktade framförallt just mot unga tjejer?
Citera
2015-10-25, 09:46
  #88
Medlem
Deadwalkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxz
Tack för svar, intressant. Har hört andra liksom du beskriva olustkänsla efter att ha träffat honom utan att kunna sätta fingret på exakt orsak. God intuition kallas det väl.

Är detta att han blivit utnyttjad och förnedrad något du vet/sett själv eller är det saker som han berättat? Oavsett detta och oavsett andra diagnoser och drogbruk förstår jag inte hur detta utesluter att han skulle kunna ha en antisocial personlighetsstörning?

Vad för "typ av gäng" är det?


Jo, håller nog fast vid att det mesta pekar på en regelrätt psykopat. Hade det rört sig om något slags anfall där det tillfälligt svartnar och han tappar kontrollen i raseri, som han verkar försöka få det till i häktesförhandlingen, hade han nog stannat upp emellan dessa anfall och sökt hjälp istället för att skaffa sig och sprätta upp en tredje, femte, tionde kattunge. Droger, steroider och diverse andra missförhållanden i hans liv kan väl för all del varit katalysatorer för att driva fram detta beteende just här och nu, men svårt att se hur det skulle vara möjligt alls utan en grov empatistörning i botten?

Intressant med vilka han följer på instagram. Ser att även en majoritet av hans ca 2000 vänner på hans tredje/senaste Facebook-konto verkar vara unga tjejer. Fråga till er som vet; har de här hotfulla och aggressiva episoderna varit riktade framförallt just mot unga tjejer?
ja jag kan bekräfta att jag sett själv så det är inget han berättat. Just diagnoser och det så är det så att han har impulstörningar, hans konsekvens tänkande finns inte riktigt där eller iallafall inte på en nivå hos en normal 21 åring men det har aldrig varit våldsamma saker mest korkade. Sen finns det fler också har man träffat honom så har man märkt att det är fler saker.

Temperament har han alltid haft så han har varit tacksamma för andra människor att reta sen när han få blir arg så startar den andra personen ett riktigt bråk vilket Nicklas alltid backar i och ger sig mer eller mindre direkt.

Jag sa aldrig att han inte var det utan jag sa att.chansen är extremt liten. Folk som är antisociala är inte precis dom som låter sig själva bli förnedrande framför tjejer och killar utan att hämnas på personen på något sätt.

Hans utbrott har inte bara varit riktade mot unga tjejer utan även.mot kollat där han har hotat och hållt på.
Dock har han alltid "fegar ut" enligt källor.

Sen återstår det att se vad paragraf 7 undersökningen.visar.
Citera
2015-10-25, 11:14
  #89
Medlem
Skrottickas avatar
Detta för osökt tankarna till Luka Magnotta.
Citera
2015-10-25, 11:26
  #90
Medlem
Impulsstörningar och brist på empati är en otrevlig kombo, en person som blir aggressiv ger sig då utan tanke på konsekvenserna ofta på svagare individer och kan misshandla dem, ofta är djur som inte kan berätta vad som hänt eller försvara sig särskilt utsatta. Möjligenövergår djurplågandet senare till människoplågande och i värsta fall mord.

Som någon nämnde framstår han dessutom som narcissistisk, så nog har han en personlighetsstörning som lutar åt psykopathållet. Detta ger dock ingen vård, för personlighetsstörningar kan inte behandlas.
Citera
2015-10-25, 11:32
  #91
Medlem
Arbetarsoldats avatar
En blandning mellan volvo 740 raggare som leker gangsters och puffar lite, helst Spice.. lipar rätt mycket om sina liv på Facebook också!
Citera
2015-10-25, 14:53
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
På hans instagram skriver någon typ att "jag visste att du är labil, men inte SÅ labil". Han kan ju börjat må kasst på senare år och drabbas av ångest och skit? Han verkar dessutom vara träningsfreak, det är kanske anabola inblandat? Eller så kanske han har någon form av ADHD med impulskontrollstörning som gör att han tar ut aggressioner på just sina husdjur?
Känner till snubben väl och jag har alltid varit passiv och inte velat umgås. Men jag såg honom som en snäll människa som behövde vänner och festat några gånger med han. Jag har hört att han tagit sterioder och att han fått utbrott efter att hans pappa frågat om han vill ha fickpengar. Han hade då skrikit och sagt att han klarar sig själv (i otrolig vrede)
Citera
2015-10-25, 15:16
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxz
Nej förstår att du är rätt person att avgöra det då du i din posthistorik bl a beskriver hur du njutit av att döda djur, funderat mycket över hur effektiv du skulle vara som seriemördare och utretts av psykolog för att vara just psykopat. Takes one to know one? Antar att du och Nicklas kom rätt bra överens.

Väldigt, väldigt skumt.
Citera
2015-10-25, 15:24
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVA79
Men alltså, innan du kommer med anklagelser kanske du ska lära dig läsa. Han har lånat ett konto från en person, dock inte en från Skövde! Lär dig vad en psykopat är!! Sen flyttade användaren från Skövde för fyra år sen och inte haft kontakt med GM

Herregud.

En till.

Det måste vara något i vattnet i Skövde.
Citera
2015-10-25, 15:54
  #95
Medlem
Deadwalkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Herregud.

En till.

Det måste vara något i vattnet i Skövde.
Har du läst alla poster? Jag har förklarat gång på gång om det här kontot.
Citera
2015-10-25, 17:39
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Herregud.

En till.

Det måste vara något i vattnet i Skövde.

undrar vad du har för fel i huvudet som inte kan komma med något vettigt och inte kan läsa ordentligt, men kom till Skövde vet jag så kan vi mötas så får du se om det är något i vattnet!!
Knip käft om du inte har något vettigt att komma med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback