Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-23, 09:10
  #13
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Djur har tyvär inget värde, inte ens i Sverige. Han får 500 kr i böter och släpps sedan fri igen.
Jag önskar att någon kunde hänga ut alla dessa djurplågare.


Knappast om han är häktad.

Citat:
Ursprungligen postat av segadong
Borde plåga personen i frågan som gör sådant här.

Förstår inte varför det alltid blir så upprörd stämning när en katt far illa? Det dör sådär 30 000 barn varje dygn runt om i världen! De flesta plågas till döds i vattenrelaterade sjukdomar. Det skulle ni bli upprörda över och inte några katter.
Citera
2015-10-23, 09:34
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Circle jerk
Det låter som han har en del att förklara... Posta gärna om mer framkommer ang honom, t.ex om det är bekräftat han som åkt dit etc

Försök ringa hans nr från hitta länken .

Har idag fått bekräftat att han köpte en vuxen hankatt också i Oktober månad. Så på spannet av en månad är jag nu i kontakt med tre personer som sålt katter till honom. Han har sedan försvunnit och vägrat hembesök, och plötsligt ligger samma katter uppsprättade och döda på timmervägen där han bor.
Citera
2015-10-23, 10:30
  #15
Medlem
Det finns redan en tråd om de dödade katterna i Skövde.
Citera
2015-10-23, 12:52
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Ni ville ha namnet ?

Jag har en vän som sålde som katt till N*cklas K*rlstr*nd för 25 dagar sen, idag har hon varit i kontakt med en kvinna som sålde sin katt till samma person för 19 dagar sen. Varför köper man så många kattungar ?

Utöver detta så har denna mannen gjort följande mystiska saker. Han har brutit båda köpekontrakten också genom att göra sig okontaktbar och vägra ta emot besök.

Katterna som var döda hittades på timmervägen. Den häktade personen är 21 år, gissa hur gammal N*cklas är ... och gissa på vilken gata han bor ?

http://www.hitta.se/nicklas+karlstra...ervägen+Skövde


Skitbra! Tack så mycket!
Du råkar inte veta hur han ser ut? Finns ett antal med det namnet i Skövde om man söker på Facebook, kan det vara någon av dom som dyker upp där?
Citera
2015-10-23, 13:00
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Skitbra! Tack så mycket!
Du råkar inte veta hur han ser ut? Finns ett antal med det namnet i Skövde om man söker på Facebook, kan det vara någon av dom som dyker upp där?

Sök på hans nummer via tidigare länk.
Citera
2015-10-23, 13:53
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Circle jerk
Det låter som han har en del att förklara... Posta gärna om mer framkommer ang honom, t.ex om det är bekräftat han som åkt dit etc
Kan bekräfta 100% det är han då jag känner en som sålt katt till honom och blivit kontaktad av polisen angående detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Skitbra! Tack så mycket!
Du råkar inte veta hur han ser ut? Finns ett antal med det namnet i Skövde om man söker på Facebook, kan det vara någon av dom som dyker upp där?
Ser ut som att han har flera Facebook-konton.
__________________
Senast redigerad av Kraxz 2015-10-23 kl. 14:01.
Citera
2015-10-23, 13:54
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
KÖPT katter och dödat dem, menar du väl?

Undrar vad köparna tagit i betalning för sina katter - 5 kr/tass?
Vet att en av katterna iaf kostade flera tusen, så ingen billig hobby han haft.
__________________
Senast redigerad av Kraxz 2015-10-23 kl. 14:01.
Citera
2015-10-23, 14:57
  #20
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
KÖPT katter och dödat dem, menar du väl?

Undrar vad köparna tagit i betalning för sina katter - 5 kr/tass?


Kattungar ges ju nästan bort ibland
Citera
2015-10-23, 15:03
  #21
Medlem
Nyare artikel:
http://sla.se/skovde/2015/10/22/miss...lagat-ihjal-16

Citat:
I tisdags kunde SLA avslöja att en ung Skövdebo anhölls i måndags misstänkt för djurplågeri. Mannen har förhörts vid ett par tillfällen, senast på onsdagseftermiddagen och på torsdagen begärdes han häktad för 19 fall av djurplågeri. Kammaråklagare Jennifer Hasselroth sade under häktningsförhandlingen i Skaraborgs tingsrätt att mannen har köpt ett stort antal katter från juli till oktober. När han har blivit irriterad på dem, har han slagit till dem, sparkat dem eller kastat dem i golvet eller väggen. Ett par katter har han också ”straffat” när de varit olydiga genom att doppa dem i en hink med vatten tills de dött. Om de misshandlade katterna inte har dött direkt har han vridit nacken av dem, en katt som han hade kastat i väggen lät han ligga svårt skadad på soffan i flera timmar.

Åklagaren gjorde också gällande att mannen så sent som i måndags när han var kallad till polisen för förhör, hade bokat träff i Skövde med en kvinna för att eventuellt köpa en dräktig katt.

...

Mannen erkände redan i polisförhör flertalet av djurplågerifallen och erkände också stöld av en katt som också dödades, och han stod fast vid erkännandet även under häktningsförhandlingen. Men han motsatte sig att blir häktad.

Han hävdade att allt var annorlunda nu när han sett konsekvenserna av sitt agerande, att han därför inte tänkte skaffa fler katter. Han berättade också att han mår psykiskt dåligt och att han när han tagit livet av katterna har saknat en spärr.

– Men jag har inte skaffat nya katter för att döda dem, jag har hela tiden trott att allt ska bli bättre. Och jag har inte låtit dem lida länge.

Domstolen beslutade att mannen skulle häktas på sannolika skäl misstänkt för 16 fall av djurplågeri Mannen ska också genomgå en paragraf-7-undersökning, en liten sinnesundersökning.

Åtal ska vara väckt den 5 november.
Riktigt psycho alltså, man skulle ju önska att en sådan spärras in för "vård" länge och väl. Tyvärr nog inte vad som sker utan blir böter och släppas ut för att fortsätta utveckla sin hobby och så plötsligt har vi ett oförklarligt vansinnesdåd med döda barn istället för katter...
Citera
2015-10-23, 18:38
  #22
Medlem
Deadwalkings avatar
Blev fan chockad av att höra att det är han. Har växt upp med GM från lågstadiet till slutet av gymnasiumet umgicks vi mer eller mindre varje dag.. Trodde aldrig han skulle göra något sånt här.
Citera
2015-10-23, 18:39
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Förstår inte varför det alltid blir så upprörd stämning när en katt far illa? Det dör sådär 30 000 barn varje dygn runt om i världen! De flesta plågas till döds i vattenrelaterade sjukdomar. Det skulle ni bli upprörda över och inte några katter.

Varför ska man bry sig om barn som dör när det i särklass största problemet som existerar är överbefolkning? Katter och djur berör mig mer än parasiter helt enkelt.

När får vi gå ut med GM's namn och uppgifter i tråden?
__________________
Senast redigerad av Jamienoble 2015-10-23 kl. 19:01.
Citera
2015-10-23, 18:46
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxz
Kan bekräfta 100% det är han då jag känner en som sålt katt till honom och blivit kontaktad av polisen angående detta.


Ser ut som att han har flera Facebook-konton.

Det stämmer nu när jag tittade närmare, det är samma snubbe.
Skitbra, haha nu kommer han inte undan uthängning och förhoppningsvis att någon tar och ger honom vad han förtjänar. Bra att han skaffat dessa stora tatueringar också, inte svårt att urskilja honom ur mängden.

Han har erkänt flera av djurplågerifallen men motsatte sig häktning eftersom han nu säger sig ha insett konsekvenserna av sitt handlande och inte tänkte skaffa fler katter. Domstolen beslutade också att mannen ska genomgå en så kallad paragraf 7-undersökning, en liten sinnesundersökning.
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle21638354.ab
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback