Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-20, 09:08
  #7189
Medlem
Folkkommissaries avatar
Någon som vet vad som står i den här artikeln i Göteborgs Posten? Är det något nytt eller bara gammal skåpmat för oss ALP:ister?

Citat:
Ursprungligen postat av Göteborgsposten
Anton Lundin Petterssons väg till skolattacken i Trollhättan

Ett kärleksfullt avskedsbrev till en transsexuell man i Nederländerna missades av polisen, men skulle ge en djupare bild av vem mördaren egentligen var.

Det stod väl lite om det där i Det som aldrig fick ske: Skolattentatet i Trollhättan av Åsa Erlandsson?
Citera
2023-10-20, 10:34
  #7190
Medlem
borgir82s avatar
Var Anton Lundin Pettersson en incel? Dog han oskuld?
Citera
2023-10-20, 12:18
  #7191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkommissarie
Någon som vet vad som står i den här artikeln i Göteborgs Posten? Är det något nytt eller bara gammal skåpmat för oss ALP:ister?



Det stod väl lite om det där i Det som aldrig fick ske: Skolattentatet i Trollhättan av Åsa Erlandsson?

Från artikeln:

Citat:
5 minuter innan dådet loggade han in på en spelsajt och skrev ett privat meddelande till en 25-årig man från Holland. De hade haft en konversation under flera år. Tonen mellan dem var flirtig och humoristisk.
"...du är fantastisk. Jag kommer sakna dig så mycket, även om jag vet att jag hade kunnat vara mer aktiv, men du känner mig, jag fucking hatar mig själv. Om det finns ett liv efter detta hoppas jag att vi ses där! Jag hoppas att de där jävla poliserna siktar ordentligt, jag vill verkligen inte överleva tumultet. Men i alla fall. Jag älskar dig. //Anton"
----
Det visade sig att Anton Lundin Pettersson inte bara hade en utan två vänner på nätet, som inte fanns med i polisens utredning och som aldrig förhördes.
Båda var transsexuella och rörde sig öppet i HBTQ-kretsar.
----
Utredningen har i efterhand fått kritik för att man inte kontaktade någon av Anton Lundin Petterssons vänner på nätet.
https://archive.ph/20231019043052/ht...401.0-3401.118

Bland annan Expressen skrev om meddelandet tidigare, men missade mirakulöst nog att vännen och mottagaren var transsexuell.
https://www.expressen.se/gt/skolmord...e-innan-dadet/
Citera
2023-10-20, 12:27
  #7192
Medlem
fearreapers avatar
Finns fup?
Citera
2023-10-24, 23:49
  #7193
Medlem
Men själva "självmordsbrevet" han lämnade efter sig är fortfarande hemligstämplat eller? Mycket märkligt.
Nån som läst boken Det som inte fick hända och vet om det finns med i den?
Citera
2023-12-13, 20:43
  #7194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Men själva "självmordsbrevet" han lämnade efter sig är fortfarande hemligstämplat eller? Mycket märkligt.
Nån som läst boken Det som inte fick hända och vet om det finns med i den?

Inte så konstigt igentligen, Var väl massa personliga saker han skrev till sina familjemedlemmar där. Det finns inte med i boken.
Citera
2023-12-17, 10:10
  #7195
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Finns fup?
https://mega.nz/folder/0MUXyZxC#yVPQ4eOWYfZS2_F3W3abuQ
Citera
2024-02-22, 19:55
  #7196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Blev väl aldrig någon utredning eftersom svinet sköts ihjäl?

"Svinet"?

Vad har du för avatar då? Det är väl ett svin om någon?
Citera
2024-03-08, 17:24
  #7197
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurreKurt
"Svinet"?

Vad har du för avatar då? Det är väl ett svin om någon?

Jag har en fet dansk gris som Avatar.
Ja, Anton var en liten fitta som satte ett tungt svärd i skallen på oskyldiga lärare och elever för att han inte vågade komma ut själv. En ynkrygg ouppfostrad av svaga föräldrar.
Citera
2024-04-12, 15:38
  #7198
Medlem
Kan någon ladda upp polisundersökningen på nytt?
Citera
2024-04-12, 16:43
  #7199
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Kan någon ladda upp polisundersökningen på nytt?
FUP: https://gofile.io/d/e4ztfe
Citera
2024-04-12, 23:39
  #7200
Avstängd
GameGMEStops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Jag har en fet dansk gris som Avatar.
Ja, Anton var en liten fitta som satte ett tungt svärd i skallen på oskyldiga lärare och elever för att han inte vågade komma ut själv. En ynkrygg ouppfostrad av svaga föräldrar.
Arg?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback