Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-22, 00:50
  #1
Medlem
Rickuzs avatar
Jag satte in snake bites för 9 dagar sedan, och längden på stavarna håller på att driva mig vansinnig. Dom rör sig för mycket, och petar mot mina tänder hela tiden.

Har ju s.k "läkesmycken" nu, vars stavar är en aning längre än vanligt.

Måste jag verkligen vänta hela läketiden (8 veckor) innan jag byter till kortare/tightare smycken? Vilka problem kan uppstå om jag byter till korta stavar innan läketiden har passerat?
Citera
2015-10-24, 02:49
  #2
Medlem
Stora anledningen till att vänta är just att även om piercingarna känns bra så läker kroppen fortfarande. Att hålla på och ta ur och sätta i smycken, precis som att inte pilla på dom för mycket, irriterar kroppens läkeprocess. Så förutom ökad risk för infektion om det fortfarande är en del av såret som är öppet, så kan det skapa svullnad av irritationen. Så det blir lite Moment 22: Du vill byta smycken för att dom känns för långa, men att du byter gör att det svullnar upp och dina nya smycken blir för korta.
Citera
2015-10-25, 19:57
  #3
Medlem
Rickuzs avatar
Tack för svaret. Ska vänta en vecka till innan bytet.

Att det skulle svälla upp är förmodligen ingen risk. Svällde inte upp när jag gjorde piercingarna, och jag har alltid varit ganska "immun" mot uppsvällningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback