Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-21, 22:13
Medlem
HeligKossas avatar
Är jag ensam om detta? Jag vaknar ungefär runt 3-5 gånger och måste verkligen röka en cigg för annars kan jag inte somna om. Det är som om kroppen bara "fuck you vakna du måste röka"

Någon mer som går upp flera gånger på natten för att röka sin cigarette. Sen undrar jag om det finns något man kan göra förutom att lägga in en snus som kan förhindra en att vakna.

Mvh - Heligkossa
Citera
2015-10-21, 22:19
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Du är väldigt beroende av nikotin. Det enda jag personligen upplevt är att jag hade svårt att somna när jag inte hade rökt kvällsciggen, men ditt problem verkar lite grövre. För att undslippa problemet skulle jag föreslå att du slutar röka alternativt trappar ned. Annars kan du ju stoppa en prilla under läppen, en riktigt stark en, innan läggdags. Lycka till
Citera
2015-10-21, 22:27
Medlem
Europes avatar
Som yngre var jag mer utpräglat kedjerökare och rökte runt 3 paket om dagen. Då hade jag samma problem. Det har märkts mer under stressiga livsperioder. Det fick nog ingen annan lösning på det än att medvetet trappa ned på rökningen och vänja sig vid färre cigg per dygn, eftersom efter ett tag kommer suget mer sällan. Om man nu inte slutar helt, vill säga. Sedan brukar jag inte sällan röka på natten nu också när jag t.ex. blir väckt av husdjuren och väljer att gå på toaletten, men jag gör det inte alltid när jag stiger upp (vilket jag skulle ha gjort förut), samt som sagt vaknar jag inte längre av att vara röksugen.

Edit: Ett bra tecken på om man har klarat av sänka omfattningen av röksuget är nog i vilken mån man har bråttom att röka på morgonen. När jag var yngre (t.ex. tonåren) kunde jag halvvakna, utan att ens vara riktigt medveten om vad jag gjorde närmast automatiskt tända en cigg, dra ett bloss, somna om, vakna av att jag tappade ciggen på bröstet och brände mig, plocka upp det, dra ett bloss, somna, vakna av att jag brände mig o.s.v. Jag kunde få en massa brännmärken på bröstet vissa morgnar. Idag röker jag för det första inte i närheten av sängen och normalt brukar jag inte känna ett behov av att omedelbart dra i mig en cigg när jag stiger upp.
Senast redigerad av Europe 2015-10-21 kl. 22:32. Anledning: Edit
Citera
2015-10-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Som yngre var jag mer utpräglat kedjerökare och rökte runt 3 paket om dagen. Då hade jag samma problem. Det har märkts mer under stressiga livsperioder. Det fick nog ingen annan lösning på det än att medvetet trappa ned på rökningen och vänja sig vid färre cigg per dygn, eftersom efter ett tag kommer suget mer sällan. Om man nu inte slutar helt, vill säga. Sedan brukar jag inte sällan röka på natten nu också när jag t.ex. blir väckt av husdjuren och väljer att gå på toaletten, men jag gör det inte alltid när jag stiger upp (vilket jag skulle ha gjort förut), samt som sagt vaknar jag inte längre av att vara röksugen.

Edit: Ett bra tecken på om man har klarat av sänka omfattningen av röksuget är nog i vilken mån man har bråttom att röka på morgonen. När jag var yngre (t.ex. tonåren) kunde jag halvvakna, utan att ens vara riktigt medveten om vad jag gjorde närmast automatiskt tända en cigg, dra ett bloss, somna om, vakna av att jag tappade ciggen på bröstet och brände mig, plocka upp det, dra ett bloss, somna, vakna av att jag brände mig o.s.v. Jag kunde få en massa brännmärken på bröstet vissa morgnar. Idag röker jag för det första inte i närheten av sängen och normalt brukar jag inte känna ett behov av att omedelbart dra i mig en cigg när jag stiger upp.
alltså ursäkta men hur fan lyckades du röka 3 pack per dag? det är väl ca 60 cigg på en dag, om vi säger att du sover 8 h så är det kvar 16H, vad kan det bli? orkar inte räkna, men typ 4 cigg i timmen? vilket iofs kanske inte är så svårt att hinna med egentligen, men det är ju just om du sover 8 h och inte mer. Sen ska du ju jobba också? om du då tar 4 cigg i timmen och en cigg tar väl en 5 min kanske så har du ju rast 20 min varje timme eftersom du ska röka så jävla mkt hahah. en arbetsdag är typ 8h, 8 x 20 är 2,5 timmar? du får alltså typ 2,5 H tra rast pga ditt rökande.

Hur kan man bli så extremt rökberoende? har en kompis vars morsa som rökt typ 50 år nånting och hon vaknar mitt i natten av sig självt och röker EN gång. Här var du i tonåren och hade bara rökt några år o rökte 3 jävla pack om dan... jävlar vad du drog i dig gifter, när du växte dessutom.

ONT: kedjerök 5 cigg innan du ska sova så du har din dos under sömnen, eller sluta röka så du slipper få sömnstörningar
Citera
2015-10-25, 14:39
Medlem
tarjaas avatar
Har detta problemet jag med, om jag lägger in en portionssnus och sover med vaknar jag inte .
Citera
2015-10-26, 12:36
Medlem
Jag går upp en gång på natten och röker eller tar en prilla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här