Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-10-29, 14:52
  #73
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Vad tror ni om följande taktik i stället:

Två personer är överens om att göra detta. Man åker helt enkelt dit med en bil. Några hundra meter innan stannar man och tejpar bilreg-skyltarna. Med sig har man en påse molotovcocktails, ca fyra fem stycken.

Väl framme stannar kompisen i bilen medan man själv springer fram till byggnaden och bara matar på med sin molotover. Den första ska helst krossa ett fönster sedan kastar man in de övriga genom den trasiga rutan.

Sedan springer man tillbaka till bilen, kör därifrån, stannar snabbt och rycker tejpen från skyltarna efter några minuter. Sedan snabbt (men inte för snabbt) hem.

Jag kan absolut se en klart högre risk med mitt scenario. Dock får man ställa det i relation till att själva attacken går på betydligt kortare tid, säg två-tre minuter.

Ställ det mot att ligga och trycka i ett gömställe eller röra sig till fots i området.

Vad tror ni?

Hypotetiskt alltså.

Mina tankar om din alternativa taktik:

Jag tror att hypotetiskt är det bättre att råka smutsa ner skyltarna ganska rejält. Det är mindre inkriminerande än att tejpa dem. Man kan smutsa ner dem i god tid innan. Köra omkring med tejpade skyltar väcker en del uppmärksamhet. Dessutom äger man inte bilen utan har skaffat den på ett sätt som gör det mycket svårt att binda en till den.

Jag tror också att kompisen inte stannar med bilen, utan kompisen släpper av på en plats och kör iväg därifrån. Sedan återvänder kompisen med bilen vid uppgjord tidpunkt till annan plats där man snabbt plockas upp. Nyfikna personer ska inte få tid att plocka fram kameran. Man ska inte återvända till samma plats så de får en chans att t.ex. ta ett foto. Dessutom ska man släppa av och plocka upp i mörker, inte vid t.ex. en lyktstolpe.

Efteråt åker man en bit längre bort än man hade gjort med tejpade skyltar innan man tvättar av dem lite snabbt i mörkret.
__________________
Senast redigerad av rasbiolog 2015-10-29 kl. 14:55.
Citera
2015-10-29, 19:37
  #74
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-ex-poo
http://www.friatider.se/polishelikop...ka-asylboenden

Hur kommer man teoretiskt runt ett sådant här problem vid eldning?

Hur förvånade kommer de bli ifall eldningen enbart kommer ifrån de ockuperande personerna på boendena och hur kommer de hantera det?

Finns IR-reducerande dräkter/kläder/kamouflagenät (bla. från Barracuda), du blir i princip helt osynlig för en helikopter eller person med värmekamera. De svenska jägarförbanden har använt den utrustningen sen sent 90-tal.
Citera
2015-10-29, 19:41
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Finns IR-reducerande dräkter/kläder/kamouflagenät (bla. från Barracuda), du blir i princip helt osynlig för en helikopter eller person med värmekamera. De svenska jägarförbanden har använt den utrustningen sen sent 90-tal.
Vart kan man rent teoretiskt få tag på en/flera vettig(a) sådan(a) utan att tas upp på SÄPO:s morgonmöte om den här tråden?
Citera
2015-10-29, 20:08
  #76
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-ex-poo
Vart kan man rent teoretiskt få tag på en/flera vettig(a) sådan(a) utan att tas upp på SÄPO:s morgonmöte om den här tråden?

Rent teoretiskt kan man söka på amerikanska vapenhandlares/jaktutrustningssidor, även på survivalist-sidor/forum, Dvs. rent teoretiskt. De är inte speciellt dyra och inte svåra att köpa. Dock stöder Jimmies åsikt i detta ämne..
Citera
2015-10-30, 19:51
  #77
Medlem
Har bara läst trådrubriken

Varför bränna upp ett flyktingoende? Ärligt talat är det som att spotta i havet

Kan man inte bränna upp något utan att lämna spår efter sig kanske man skulle gå om grundskolan

Vill man göra skillnad så ger man sig på politikerna men jag tycker inte att det är rätt. Det är bara AFA som tycker att sånt är är rätt. Och vissa media som tycker att det är rätt när det drabbar SD
Citera
2016-03-26, 11:44
  #78
Medlem
Segermarschens avatar
Jaha. Det är ju många rasfrämlingsboenden som har brunnit på sista tiden. Tyvärr inga dödsfall. (Jag är helt oskyldig, jag lovar. Som man säger till Säpo.)

Det är säkert någon jävel här på flashback som har varit inblandad i något utav dåden. Jag undrar helt enkelt hur det gick? Blev du inspirerad av denna tråd? Använde du dig av de idéer som har dryftats i den här tråden? Rasbiolog hade ju ett jävligt bra inlägg där på sidan 1. Fungerade det på samma sätt som man har tänkt sig i verkligheten eller finns det något mer att tänka på? Vad gick bra och vad kunde ha gått bättre? Vad hade du gjort annorlunda?

Valde du att inte bränna folk inne för att du inbillar dig att det har ett lägre straffvärde? (Grov mordbrand med hatbrottsmotiv = livstid.) Jag hade fan nålat igen alla utgångar med plankor och spikpistol innan jag tände på, men så kanske man inte tänker när man recar platsen och verkligen tänker göra det.

Ja jag vill helt enkelt veta hur det här fungerar i verkligheten om det är någon som vet. Tacksam för svar. Regga en ny användare, använd anonym mail och vpn hela tiden.

(Som vanligt är jag oskyldig som en duvunge och vill bara veta på grund av min morbida nyfikenhet.)
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback