Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-20, 22:59
  #1
Medlem
Tänk dig att en vanlig svennebanan i smyg får ihop det med en flickvän till en ledare/högt uppsatt i något av de större och farligare gängen i sverige. Det gängas så det står härliga till i smyg mellan de två, och sedan får gänget reda på det. Vad skulle då hända med denne svennebanan och gängledarens flickvän?

Det här är en hypotetisk fråga.
Citera
2015-10-20, 23:02
  #2
Medlem
Män som blir avundsjuka på sina kvinnor är inga män egentligen.
Citera
2015-10-20, 23:05
  #3
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Vad tror du själv? Jag tror att alla skulle samlas på nåt trevligt ställe och käka smörgåstårta. Och mot kvällen skulle man knata iväg till Gröna lund och besöka lustiga huset..
Citera
2015-10-20, 23:11
  #4
Medlem
Pagancalls avatar
Det troligaste är att inget händer, gängledaren har redan inlett ett förhållande med en yngre kvinna. De vet säkert redan om det men väljer att inte ingripa.

Scenario två är att du får stryk men det finner jag mindre troligt.
Citera
2015-10-20, 23:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Vad tror du själv? Jag tror att alla skulle samlas på nåt trevligt ställe och käka smörgåstårta. Och mot kvällen skulle man knata iväg till Gröna lund och besöka lustiga huset..

Jag tänkte mer i termer av att bli misshandlad vs att bli torterad till döds.
Citera
2015-10-21, 00:21
  #6
Medlem
en riktigt man accepterar INTE att en annan man försöker befrukta hans kvinna.

han oskadliggör fort sin motståndare sedan , berfuktar han kvinnan och skaffar en ny bättre kvinna
Citera
2015-10-21, 09:29
  #7
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karloken
en riktigt man accepterar INTE att en annan man försöker befrukta hans kvinna.

han oskadliggör fort sin motståndare sedan , berfuktar han kvinnan och skaffar en ny bättre kvinna


Citera
2015-10-21, 09:44
  #8
Medlem
zxczxczxczxcs avatar
Trots att det sett i sin helhet blir något av en paradox så är principer A och O för kriminella människor. Och näää såklart är inte alla kriminella funtade på det viset, men många...

Med paradox menas att kriminella människor lever på att begå brott. Brott som enligt svensk lagstiftning är fel, men som förbises eftersom man passerat den moraliska spärren och faktiskt begår dom. Men samtidigt viker man sig inte en tum när det gäller egna påhittade principer, hence paradoxen. Det kan vara principer i det vardagliga livet, bortom all egentlig brotslighet. Det kan i ditt hypotetiska scenario innebära att någon ligger med ens tjej.

Jag tror (och det får man göra) att många som är medlemmar i kriminella gäng har trubbats av en hel del vad gäller empati och moral. Kanske inte mot sina gängbröder, men mot människan i stort, mot samhället och de ordningsregler vi lever efter. Jag tror därför att en gängledare skulle bry sig mer om hur förminskad han blivit som man, snarare än att hans älskade bedragit honom. Respekt och manlighet är något man som tuff gangster blandar ihop tydligen.

Tjejen kan åka på stryk. Det är absolut ingen omöjlighet med tanke på vilka irrationella val man redan gjort när man blivit ledare för ett lagbrytande gäng. Magkänslan säger mig dock att det ska till ganska stor portion av ren dumhet för att det faktiskt ska ske. Sen spelar de individuella omständigheterna såklart in.

Risken är dock större att svennebananen får uppleva konsekvenser. Väldigt stor skulle jag säga. Det är nog snarare en fråga om när det sker och inte ifall det sker. Konsekvensen visar sig nog till en början i form av terror. Hot, sönderslagen bil, påringningar mitt i natten, mail, sms och släktingar som blir kontaktade. Man ska inte utesluta någon metod alls. All möjlig skit som kriminella kan tänkas göra för att åsamka smärta. Tänker även på husdjur, men det vill jag inte ens gå in på. Att skrämmas är ju också något man kan tänkas få ut något av, så har man den väldiga turen med sig kanske det slutar där. Att sätta skräck i en person kan räcka eftersom maktpositionen blir allt tydligare. Makt = Feels good man.

Vid fysiskt våld går det nog fort och med hög skadepåverkan. Man blir slagen till marken. Man får förklarat för sig varför man blivit det (principerna igen) och några ytterligare hot levereras garanterat. Blir det en fråga om fysiskt våld kan man räkna med att spendera en tid på sjukhus.

Jag vet att det är en hypotetisk fråga du ställer men för säkerhets skull avråder jag dig till all kontakt med en sån tjej om nu någon del av din fråga skulle bära sanning. Det bästa vore såklart att närma sig tjejen en tid efter att hon lämnat gängledaren. Då gäller inte längre tidigare nämnda principer. Men man ska då räkna med att bli synad på ett eller annat sätt.
__________________
Senast redigerad av zxczxczxczxc 2015-10-21 kl. 09:49.
Citera
2015-10-21, 17:46
  #9
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Original gangster hade en paragraf om detta i deras principporgram.
Citera
2015-10-21, 18:29
  #10
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karloken
en riktigt man accepterar INTE att en annan man försöker befrukta hans kvinna.

han oskadliggör fort sin motståndare sedan , berfuktar han kvinnan och skaffar en ny bättre kvinna

Behöver inte vara en gångledare utan det räcker med att du försöker befrukta min fru så ska du få smaka knogmacka så du ångrar det.
Citera
2015-11-04, 13:11
  #11
Medlem
Tropexs avatar
Gängledaren skulle säkert inte ingripa, vadå flickvän? Som i "goomar" (älskarinna) känt från serien The Sopranos, där är det ju vanligt med plural i älskarinnor. Bara skaffa en ny
ny. Jag tror det är troligare att han får stryk/tortyr/död av en gängmedlem, kanske helt inofficiellt, alltså inte ens beställt av chefen.

Jag skulle vara minst rädd för HA eftersom det är mer homogent nordiskt (här uppe) än.t.ex BMC, vars ledare iofs är iranier, men resten av medlemmarna samt folket runt Angered o.s.v skulle få mig att tillämpa landsflykt om de fick reda på ts scenario och jag var haren som kommit alldeles för nära morotslandet
Citera
2015-11-05, 00:16
  #12
Medlem
Du får stryk garanterat i bästa fall. I värsta fall hamnar du i en kista. Det behöver inte ens vara så att gängledaren bryr sig om kvinnan. Det handlar om att visa att det som är mitt är mitt och allt annat är brist på respekt och måste straffas. Om inte annat för att statuera exempel.

Handlar det om en älskarinna så kan det gå bättre men det är ändå riskabelt.

Ex flickvänner kan vara känsligt. Har gängledaren känslor kvar för kvinnan så låt bli.

Överhuvudtaget så är kriminellas flickor minerad mark.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback