Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-20, 19:13
  #1
Medlem
Finns det bantningspiller som funkar? Jag funderar på att gå till apoteket imorgon och fråga om bantningspiller, men jag kan börja med att starta en tråd här ifall någon vet om det.

Jag har hört en massa olika piller, men bieffekter sägs vara vanliga, är det någon som har testat bantningspiller, hur gick det för er?
Citera
2015-10-20, 19:15
  #2
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Jo det finns, är dock inget som du bara kan knata in på och köpa receptfritt.
Citera
2015-10-20, 19:17
  #3
Medlem
Wheeler88s avatar
Jag vet inte om det är fat-burners du tänker på, men det är i stort sett en bluff.
Citera
2015-10-20, 19:22
  #4
Medlem
Jag åt Lepigen (ma huang, efedra, koffein och nån vitrot typ) för några år sedan, verkligen effektivt för minskad hunger och mer ork, men lite hjärtklappning fick man räkna med. Köpte på nätet men den sidan finns inte kvar, men hittar du så rekommenderar jag det. Annars funkar citolapram mot hungern 😂
Citera
2015-10-20, 20:00
  #5
Medlem
Loquitas avatar
Det finns ju medicin (receptbelagd) med amfetamin i..
Reductil tog dom bort för ett par år sedan pga biverkningarna.
Annars kommer jag bara på Alli som man kan köpa receptfritt..
Citera
2015-10-20, 22:02
  #6
Avstängd
Det finns inget lagligt receptfritt bantningspiller som fungerar att köpa. Ta tag i ditt problem istället för att söka genvägar.
Citera
2015-11-03, 08:45
  #7
Medlem
Det är en ren definitionsfråga. Vad räknas som "fungerar"? I vilket syfte?

Det finns piller som är termogena och får dig att svettas mer vid aktivitet, i det syftet fungerar dom.
Det finns piller som dämpar aptiten och i det syftet fungerar dom.
Det finns piller som piggar upp när du har brist på ork och energi för att du "går på diet", i det syftet fungerar dom.

Det finns däremot inget piller som får dig att magiskt tappa vikt, åtminstone inget lagligt. För det syftet är det din kost du bör se över.
Citera
2016-03-16, 21:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BasseTheBass
Det är en ren definitionsfråga. Vad räknas som "fungerar"? I vilket syfte?

Det finns piller som är termogena och får dig att svettas mer vid aktivitet, i det syftet fungerar dom.
Det finns piller som dämpar aptiten och i det syftet fungerar dom.
Det finns piller som piggar upp när du har brist på ork och energi för att du "går på diet", i det syftet fungerar dom.

Det finns däremot inget piller som får dig att magiskt tappa vikt, åtminstone inget lagligt. För det syftet är det din kost du bör se över.

Vad är det för piller o vart får man tag i det?
Citera
2016-03-16, 21:25
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enklast
Vad är det för piller o vart får man tag i det?

Jag skulle kunna svara på din fråga men om du inte har kunskapen som krävs är du förmodligen ännu en som kommer dö och bli en i statistiken som någon av de som dör av detta preparat vilket händer ett par gånger per år.
Men kan du svara på följande så kan jag överväga att ge dig en del av informationen:

Man eller kvinna
Nuvarande vikt samt målvikt
Dagens kostupplägg och kostupplägg vid en deff
Träningserfarenhet

Kan du inte ge mig något vettigt får du leta reda på det själv. Men jag kan ju iaf nämna att det inte är något direkt svårt att hitta om man nu faktiskt letar lite själv... Finns även på detta forum.
Citera
2016-03-18, 01:40
  #10
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
Finns det bantningspiller som funkar? Jag funderar på att gå till apoteket imorgon och fråga om bantningspiller, men jag kan börja med att starta en tråd här ifall någon vet om det.

Jag har hört en massa olika piller, men bieffekter sägs vara vanliga, är det någon som har testat bantningspiller, hur gick det för er?
Inget du skall stoppa i dig av och som länsman inte skulle ha synpunkter på.

Kör istället en 5:2 diet på t.ex. Modifast under dietdagarna.
1 påse ger typ 215 kcal så slickar du inte ur bunken du tillagar dessa "shakers" i så landar du på typ 600 kcal på tre påsar vilket är där du som man skall ligga på fastedagarna i en 5:2 diet. Dagskostnaden för maten blir 42:- kr per dag vilket är ok men dock skyhögt för dyrt mot vad detta pulver borde kosta.

Alternativt är att blanda ihop ditt "pulvershake" på egen hand, köp en proteinbas, typ äggviteprotein eller sojamjöl om man vill det, finns de som varnar för effekter av soja dock, (man skall väl inte överdriva dess farlighet då asiater verkar leva länge, producera barn i mängder och springa om oss på IQ-tester samtidigt som de konsumerar soja i olika former i långt större omfattning än vi kommer i närheten av), och tillsätt en smaksättare som pulverkaffe, kakao, vanilj eller några bär eller någon mosad frukt som banan och fyll på med minimjölk och/eller vatten.
Samt räkna ut vad denna shake innehåller i kcal.
En våg underlättar ju om man vill göra detta.
Citera
2016-03-18, 07:03
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Inget du skall stoppa i dig av och som länsman inte skulle ha synpunkter på.

Kör istället en 5:2 diet på t.ex. Modifast under dietdagarna.
1 påse ger typ 215 kcal så slickar du inte ur bunken du tillagar dessa "shakers" i så landar du på typ 600 kcal på tre påsar vilket är där du som man skall ligga på fastedagarna i en 5:2 diet. Dagskostnaden för maten blir 42:- kr per dag vilket är ok men dock skyhögt för dyrt mot vad detta pulver borde kosta.

Alternativt är att blanda ihop ditt "pulvershake" på egen hand, köp en proteinbas, typ äggviteprotein eller sojamjöl om man vill det, finns de som varnar för effekter av soja dock, (man skall väl inte överdriva dess farlighet då asiater verkar leva länge, producera barn i mängder och springa om oss på IQ-tester samtidigt som de konsumerar soja i olika former i långt större omfattning än vi kommer i närheten av), och tillsätt en smaksättare som pulverkaffe, kakao, vanilj eller några bär eller någon mosad frukt som banan och fyll på med minimjölk och/eller vatten.
Samt räkna ut vad denna shake innehåller i kcal.
En våg underlättar ju om man vill göra detta.

Länsman hade faktiskt inte haft synpunkter på vissa prep då det inte är förbjudet att bruka.
Citera
2016-05-27, 11:51
  #12
Medlem
Alfa-liponsyra minskar sötsug och dämpar hungerskänslor, ett tag. Finns på nätet, lagligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback