Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-20, 14:37
  #1
Medlem
Det började med att dom anklaga mej för att spela musik högt. Jag sa att det är personen ovanför, men dom lyssnade inte.
Jag sa även att jag har ringt störningsjour ca 10 gånger. Hos mej har dom aldrig vart. Och jag spelar inte musik.
Men dom lyssnade inte utan babblade på. Jag sa till dom att ni måste lämna min lägenhet nu annars ringer jag polis.

Då säger den ena: SKA DU HA STRYK ELLER

Jag ringde polis. Men gubbarna från uddevallahem stannade kvar för dom trodde jag bluffade, antar jag. 5-10 minuter senare tar jag deras skor och kastar ut från lägenheten, och går ut själv för att möta upp polis. Då går gubbarna ut , så dom hinner ut precis före polisen kommer.

Jag gjorde polisanmälan mot den som hotade och båda för hemfridsbrott.

Nån dag efter kommer det att utredningen lagts ned. På utredningen står det "lägenhetsinnehavare kallat på polis för handgemäng uppstått". Jag gjorde inget, jag var mest chockad och tänkte vad är detta för idioter.

Uddevallahem är ju kommunalt, så därför lades utredningen ner utan att förhöra dom. Förövarna heter R*lf J*nsson och H*ns C*rlsson. *=a.

Så, gick dom fria för att dom känner poliser i Uddevalla, eller mutade?

Nån som har vart med om nåt liknande?
__________________
Senast redigerad av Vanveteren 2015-10-20 kl. 15:36.
Citera
2015-10-21, 19:56
  #2
Medlem
den där ral* är ganska störd han anklagade min farsa för att ha förstört nåt och att han skulle betala. och om inte betalar så blir han vräkt. farsan betalade för nåt han inte gjort.
Citera
2015-10-23, 19:30
  #3
Medlem
Det var Ralf som sa "ska du ha stryk" medan den andre flinade.
Citera
2015-10-23, 21:20
  #4
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanveteren
Det började med att dom anklaga mej för att spela musik högt. Jag sa att det är personen ovanför, men dom lyssnade inte.
Jag sa även att jag har ringt störningsjour ca 10 gånger. Hos mej har dom aldrig vart. Och jag spelar inte musik.
Men dom lyssnade inte utan babblade på. Jag sa till dom att ni måste lämna min lägenhet nu annars ringer jag polis.

Då säger den ena: SKA DU HA STRYK ELLER

Jag ringde polis. Men gubbarna från uddevallahem stannade kvar för dom trodde jag bluffade, antar jag. 5-10 minuter senare tar jag deras skor och kastar ut från lägenheten, och går ut själv för att möta upp polis. Då går gubbarna ut , så dom hinner ut precis före polisen kommer.

Jag gjorde polisanmälan mot den som hotade och båda för hemfridsbrott.

Nån dag efter kommer det att utredningen lagts ned. På utredningen står det "lägenhetsinnehavare kallat på polis för handgemäng uppstått". Jag gjorde inget, jag var mest chockad och tänkte vad är detta för idioter.

Uddevallahem är ju kommunalt, så därför lades utredningen ner utan att förhöra dom. Förövarna heter R*lf J*nsson och H*ns C*rlsson. *=a.

Så, gick dom fria för att dom känner poliser i Uddevalla, eller mutade?

Nån som har vart med om nåt liknande?

Är det gamle Handbollsspelaren och fotbollsspelaren R*lf Jansson, men han jobbar väl knappast på uddevallahem ,eller gör han?
Citera
2015-11-27, 10:54
  #5
Medlem
http://www.uddevallahem.se/om-oss/personal/kundservice jo, det han är han.

Jag vet även att han tar emot sekretessbelagd information från sjukvården. från psykos, psykiatri, drog avdelningar.

Jag fick ett samtal en gång från psykosakuten även kallad "gula villan" att Ralf på uddevallahem hade ringt. Jag frågade hur fan han visste om att jag vart patient där. Ralf sa till mej att han får information om många .

Han gillar uppenbart maktmissbruk.

Och detta är svaret på varflr polisen skyddar han och andra på uddevallahem http://www.uddevallahem.se/om-oss/styrelse . politik.
__________________
Senast redigerad av gladespade 2015-11-27 kl. 11:04.
Citera
2015-12-02, 14:38
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gladespade
http://www.uddevallahem.se/om-oss/personal/kundservice jo, det han är han.


Hmm Ralf Jansson på Uddevallahem ser väldigt motbjudande ut.

Kan nog finnas mkt obehagligt att gräva fram om denna maktmissbrukare. Ensamma kvinnliga hyresgäster med missbruksproblematik brukar vara målgrupp 1A och väldigt utsatta när sådana personer som Ralf Jansson på Uddevallahem är i farten. Skulle inte bli förvånad om där finns sexuella övergrepp i mängder på hans samvete!
Citera
2015-12-03, 21:12
  #7
Medlem
sossemongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo845killen
Hmm Ralf Jansson på Uddevallahem ser väldigt motbjudande ut.

Kan nog finnas mkt obehagligt att gräva fram om denna maktmissbrukare. Ensamma kvinnliga hyresgäster med missbruksproblematik brukar vara målgrupp 1A och väldigt utsatta när sådana personer som Ralf Jansson på Uddevallahem är i farten. Skulle inte bli förvånad om där finns sexuella övergrepp i mängder på hans samvete!


Personligen anser jag att han ser mer ut som en sån som hellre lånar kvinnornas barn än kvinnorna själva....
stryk skulle han ha!
Citera
2015-12-15, 11:33
  #8
Medlem
Utifrån hans störda beteende, så förefaller psykopat vara rätt epitet för denne man.
Jag tycker att alla som drabbats av hans nycker, skall meddela detta till hyresgästföreningen.
Även om det inte blir åtgärder direkt, så kan det vara bra att de har en lista över vad han gjort, för en dag går han slutligen över gränsen.
Citera
2016-02-18, 14:23
  #9
Medlem
När jag skulle flytta för ett par årsen så ville en ny hyresgäst flytta in tidigare. Jag hade redan ny lägenhet så det var okej. Efter att jag städat så ringde uddevallahems besiktningsman och sa att jag skulle betala 2000 för att det var kiss i hålen för toalettringen. Jag sa att det var gul rengöringsmedel, som det var.

Han gav sig först när jag sa att lägenheten fortfarande ar min och att han kunde säga till nya hyresgästen att han får vänta med att flytta in då, så att jag kan torka bort rengöringsmedlet. Så jag uppfattade som att han skulle ta bot dt eller strunta i det.

Sen 5 månader efteråt kom det brev från kronofogden att jag skulle betala 2000 till uddevallahem för städning.

Nåt som troligtvis gick på max 20 sekunder.

Dom sa att dom hade skickat faktura och påminnelse. Ren lögn.
Sjukt.
__________________
Senast redigerad av spitongrave 2016-02-18 kl. 14:27.
Citera
2016-02-18, 19:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladespade
http://www.uddevallahem.se/om-oss/personal/kundservice jo, det han är han.

Jag vet även att han tar emot sekretessbelagd information från sjukvården. från psykos, psykiatri, drog avdelningar.

Jag fick ett samtal en gång från psykosakuten även kallad "gula villan" att Ralf på uddevallahem hade ringt. Jag frågade hur fan han visste om att jag vart patient där. Ralf sa till mej att han får information om många .

Han gillar uppenbart maktmissbruk.

Och detta är svaret på varflr polisen skyddar han och andra på uddevallahem http://www.uddevallahem.se/om-oss/styrelse . politik.

Ser man på den svenska korruptionen visar sitt fula TRYNE igen inom detta genomruttna land. Säkert byter personen regelbundet information till Polisen. Därför skyddar polisen honom. Han får säkert göra precis som han vill fast stövla in var som helst slå ner personen utan att det blir något som vanligt nedlagd utredning.
Nog har vårt samhälle sjunkit rejält när korruptionen blivit så här rumsren.
Citera
2016-03-29, 13:50
  #11
Medlem
http://m.bohuslaningen.se/nyheter/ud...ver-ersattning
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6251577

Liknande metoder mot en frikänd.
Citera
2016-05-20, 20:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanveteren
Det började med att dom anklaga mej för att spela musik högt. Jag sa att det är personen ovanför, men dom lyssnade inte.
Jag sa även att jag har ringt störningsjour ca 10 gånger. Hos mej har dom aldrig vart. Och jag spelar inte musik.
Men dom lyssnade inte utan babblade på. Jag sa till dom att ni måste lämna min lägenhet nu annars ringer jag polis.

Då säger den ena: SKA DU HA STRYK ELLER

Jag ringde polis. Men gubbarna från uddevallahem stannade kvar för dom trodde jag bluffade, antar jag. 5-10 minuter senare tar jag deras skor och kastar ut från lägenheten, och går ut själv för att möta upp polis. Då går gubbarna ut , så dom hinner ut precis före polisen kommer.

Jag gjorde polisanmälan mot den som hotade och båda för hemfridsbrott.

Nån dag efter kommer det att utredningen lagts ned. På utredningen står det "lägenhetsinnehavare kallat på polis för handgemäng uppstått". Jag gjorde inget, jag var mest chockad och tänkte vad är detta för idioter.

Uddevallahem är ju kommunalt, så därför lades utredningen ner utan att förhöra dom. Förövarna heter R*lf J*nsson och H*ns C*rlsson. *=a.

Så, gick dom fria för att dom känner poliser i Uddevalla, eller mutade?

Nån som har vart med om nåt liknande?
...

Synd att asen hann gå!
Bäst hade varit att ha en recorder på.
Och skicka inspelningen till Janne Josefsson.
Ua-hem har en lång historia av korruption och övergrepp.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback