Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-23, 05:38
  #673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
Vi hade kunnat ge alla skattebetalare en dräglig pension om vi inte gav bort alla pengar till världens avskum som aldrig gjort ett handtag för Sverige. Alla är inte framgångsrika och har råd att pensionspara, vissa har knappt pengar månaden ut.

Du har inte fel i din analys, daremot sa har aven vanliga knegare som jobbat pa 50,60 och 70-talet i de allra flesta fall haft rad att satta av nagon form av sparande (och gjort det). Manga hade fortfarande hemmafruar och gick runt pa en inkomst. Bostadsmarknaden var normal, man kunde kopa och betala av ett hus pa 10 ar.

Har man kopt en jakla aktie eller fond sa har det gatt spikrakt uppatt.
Har man kopt ett hus for 70 000 kan det vara vart 5 miljoner idag.
Alla som kopt nagonting, haft lite mal och vyer har blivit formogna da allt peakat.

Pratar vi om dagslaget sa har du helt ratt. Idag ar det manga som inte har rad att spara en krona, eller har mat manaden ut.
Det var dock inte det Sverige dagens pensionarer vaxte upp i.

Personligen tycker jag att pension ar nagonting man borde planera for sjalv. Den som ar 20-30 och tror han kommer fa en krona i pension av svenska staten ar obotligt korkad.
2016-09-23, 22:39
  #674
Medlem
Ingrid och Conrad måste vara några riktiga hejare på Krav Maga, de är ju inne på typ andra veckan nu. Men visst varför inte, Conrad skulle ju spöa skäggbarnen som tafsar under festivalerna. Åtminstone tolkade jag det så.

Efterlyser fortfarande Ingrids syn på SD:s rekrytering från journalisternas värld? Finns säkert fler journalister som sover dåligt så att säga.
__________________
Senast redigerad av Gipsy-tears 2016-09-23 kl. 23:06.
2016-09-25, 13:02
  #675
Medlem
Låg tillväxt i tråden nuförtiden... Fler som likt mig tröttnat på counterjihad och lutat lyssna?
2016-09-25, 16:04
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Låg tillväxt i tråden nuförtiden... Fler som likt mig tröttnat på counterjihad och lutat lyssna?

Antalet lyssnare verkar ligga på ungefär samma nivå som för några månader sen vad jag kan se (?). Det är lite dåligt drag i tråden ja med undantaget för snedseglarna som nyligen började med judesnacket vilket är groteskt irriterande och dessutom fel tråd.
Det hör ju så klart hemma i Radio Nordfront-tråden men det var tydligen något strul med Motståndsrörelsens mixerbord så något/några avsnitt uteblev vilket resulterade i att dessa sköna snubbar hamnade här istället. Vilket inte var så där ljuvligt uppskattat men nu kanske de har hittat hem i alla fall.
Däremot om Conrad får för sig att husera tillsammans med Gyllene Gryning/Motgift igen så lär snubbarna dyka på nytt . Man får hålla ett öga på Conrad, senaste förklaringen från herrns sida var att Conrad the man samtalar med alla som vill rädda Europa. Ok Conrad det där blir nog bra ska du se!

Ingrid drar det stora tunga lasset när det gäller counterjihad vilket är anledningen till att man lyssnar. Denna dam är alldeles förträfflig i sina analyser samt en utmärkt talare. Det är väl inte så stor chans att Ingrid får börja skriva för Aftonbladet igen så tänk vad hon har offrat. Förtjänar respekt.

Ska inte fråga fler gånger men hur gick det egentligen till när Ingrid gifte sig med en muslimsk man? Hon slängde ju för fan ur sig detta i radion och då vill man ju veta mer? Var nog fler som höjde på ögonbrynen. Hon säger ju själv att hon ofta reser till Marocko, bara det är ju jävligt konstigt . Ett av de bättre avsnitten är det när Ingrid sänder på plats i Marocko. Ingrid kunde inte låta bli att nämna Muhammed men det var ju ingen som hörde som tur var.
2016-09-26, 15:44
  #677
Medlem
Trevligt med flera nya avsnitt idag.
På tal om striktare skolor, så är väl Engelska skolan mer populär än någonsin? De har såvitt jag förstått en enormt lång kö i dagsläget. Så jo, det finns visst föräldrar som vill att sina barn får en mer traditionell skolgång där ungarna faktiskt lär sig någonting.


Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Antalet lyssnare verkar ligga på ungefär samma nivå som för några månader sen vad jag kan se (?). Det är lite dåligt drag i tråden ja med undantaget för snedseglarna som nyligen började med judesnacket vilket är groteskt irriterande och dessutom fel tråd.
Det hör ju så klart hemma i Radio Nordfront-tråden men det var tydligen något strul med Motståndsrörelsens mixerbord så något/några avsnitt uteblev vilket resulterade i att dessa sköna snubbar hamnade här istället. Vilket inte var så där ljuvligt uppskattat men nu kanske de har hittat hem i alla fall.
Däremot om Conrad får för sig att husera tillsammans med Gyllene Gryning/Motgift igen så lär snubbarna dyka på nytt . Man får hålla ett öga på Conrad, senaste förklaringen från herrns sida var att Conrad the man samtalar med alla som vill rädda Europa. Ok Conrad det där blir nog bra ska du se!

Ingrid drar det stora tunga lasset när det gäller counterjihad vilket är anledningen till att man lyssnar. Denna dam är alldeles förträfflig i sina analyser samt en utmärkt talare. Det är väl inte så stor chans att Ingrid får börja skriva för Aftonbladet igen så tänk vad hon har offrat. Förtjänar respekt.

Ska inte fråga fler gånger men hur gick det egentligen till när Ingrid gifte sig med en muslimsk man? Hon slängde ju för fan ur sig detta i radion och då vill man ju veta mer? Var nog fler som höjde på ögonbrynen. Hon säger ju själv att hon ofta reser till Marocko, bara det är ju jävligt konstigt . Ett av de bättre avsnitten är det när Ingrid sänder på plats i Marocko. Ingrid kunde inte låta bli att nämna Muhammed men det var ju ingen som hörde som tur var.

Ingrid har berättat rätt mycket om sin ex-man, du har inte lyssnat på alla avsnitt märker jag.
2016-09-27, 12:25
  #678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Låg tillväxt i tråden nuförtiden... Fler som likt mig tröttnat på counterjihad och lutat lyssna?

Samma här, orkar inte med counterjihadismen mer..
2016-09-27, 20:04
  #679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mike70
Ingrid har berättat rätt mycket om sin ex-man, du har inte lyssnat på alla avsnitt märker jag.

Jodå har lyssnat en hel del. Ingrids ljuva stämma ekar nästan varje joggingtur. Det är ungefär som när andra lyssnar på samma låt. Kan ha missat tidiga Ingrid & Conrad sommar eller vad det heter (som de körde parallellt med gamla Radio Länsman).

Om du varit vettig nu så hade du svarat på frågan istället, eller inte svarat alls. Du får gärna delge vad du vet t ex om Ingrid rullade ut kamelmattan varje fredag på den tiden osv? Något måste du väl ha att komma med tanke på hur kaxig du brukar vara?! Annars var ditt svar inte värt något.
2016-09-30, 18:13
  #680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja säger en hel del. Sverige har ju tagit Palestinas parti i konflikten officiellt. Eftersom muslimska män är Sveriges kelgrisar så blir det naturligt antar jag. Israel är den enda demokratin i Mellanöstern.

Det blir så gulligt när man uppmanas bojkotta Israeliska produkter i Sverige men det blir oftast inte mer än närodlad Israelisk potatis som man inte stoppar i magen. Allt annat som detta underbara land producerar i form av högteknologi accepterar man eller låtsas inte veta om. Skulle man vara konsekvent i sin bojkott hade mycket elektronik och statusprylar rykt direkt men det kanske finns fina kopior ifrån Afghanistan.

Antisemitismen slår ju alla rekord i Sverige, speciellt i Sveriges stolthet Malmö. Så kommer hela Sverige se ut i framtiden. Alla som ler när de tänker på muslimsk invandring kan gott ta det. I många muslimska länder får de lära sig att hata judar redan som barn och sen tar de med kunskapen till Sverige. De kan slänga ur sig detta när som helst utan invändningar från Svennebanan.

Förresten hur går det med Ingrids projekt att inte nämna islam på fredagar? I senaste försöket så sprack det rätt snabbt

Om Israel är ett underbart land eller inte, tja det vet jag inte.Har aldrig varit där. Israeler är varken bättre eller sämre än något annat folkslag, dock är en sak klar, Schweitzare, Finnar och Israeler är folkslag som håller ihop. Svenskar har mycket att lära av dem.
2016-10-04, 08:28
  #681
Medlem
Dietzmas avatar
Kommer det en podd idag? Får abstinens.
2016-10-05, 14:10
  #682
Medlem
Saccards avatar
Ingrid & Conrad i Runda Bordssamtal med Motgiftarna imorgon (avsnittet spelades in igår). Avsnittet kommer att handla om just beröringsskräcken som vissa känner för att samarbeta med människor som i stort tycker på nästan samma sätt som dem själva.

Nu ska det bli kul att se hur agendadrivna counterjihadister med Israelflaggan som avatar brister ut i gråt och jämmer över "bruna kopplingar"...
2016-10-05, 20:04
  #683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Ingrid & Conrad i Runda Bordssamtal med Motgiftarna imorgon (avsnittet spelades in igår). Avsnittet kommer att handla om just beröringsskräcken som vissa känner för att samarbeta med människor som i stort tycker på nästan samma sätt som dem själva.

Nu ska det bli kul att se hur agendadrivna counterjihadister med Israelflaggan som avatar brister ut i gråt och jämmer över "bruna kopplingar"...

Samtidigt blir det lika kul att se om Ingrid pudlar igen och hoppar av podden för att sedan hoppa på igen när gammelmedia och vänsterbloggar får nys på att hon höll tal inför en drös hemska "nazister", fast nu kan judarna på Dispatch International inte sätta press på henne. Intressant.
2016-10-05, 20:14
  #684
Medlem
Saccards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anoon
Samtidigt blir det lika kul att se om Ingrid pudlar igen och hoppar av podden för att sedan hoppa på igen när gammelmedia och vänsterbloggar får nys på att hon höll tal inför en drös hemska "nazister", fast nu kan judarna på Dispatch International inte sätta press på henne. Intressant.
Ja, det är också en intressant aspekt. Ingrid verkar ju onekligen vara lite ambivalent när det gäller just de här bitarna. Conrad är rak och ärlig och hymlar inte med att han är öppen för kontakter med alla men Ingrid är lite av en annan tids barn. Jag får för mig att det är runt 20 års skillnad på Ingrid och Conrad, så det kan var det som spelar in iofs...

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback