Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-22, 22:34
  #481
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Kom igen nu! 2 veckors alternativa sommarpratare helt gratis, och inte en kommentar?

Någon åsikt borde ni väl ha?
Har lyssnat på de flesta sommarpratarna. Har varje gång ett avsnitt kommit upp blivit förvånad över hur många ni fått tag på att ställa upp. Sjukt många! Imponerande. Julia Caesars var nog den mest slagkraftigaste faktiskt.

Enda kritiken jag har är att ljudet var undermåligt på många program (svårt att höra) och att det är så många skåningar. Annars är jag förvånad att de inte fått större spridning. Lite pinsamt av alt-mediasajterna att inte uppmärksamma dem mer, vilket jag hörde er påpeka.

Men inser att det måste legat mycket jobb att få ihop alla och få ihop det hela.
2016-07-22, 23:32
  #482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Har lyssnat på de flesta sommarpratarna. Har varje gång ett avsnitt kommit upp blivit förvånad över hur många ni fått tag på att ställa upp. Sjukt många! Imponerande. Julia Caesars var nog den mest slagkraftigaste faktiskt.

Enda kritiken jag har är att ljudet var undermåligt på många program (svårt att höra) och att det är så många skåningar. Annars är jag förvånad att de inte fått större spridning. Lite pinsamt av alt-mediasajterna att inte uppmärksamma dem mer, vilket jag hörde er påpeka.

Men inser att det måste legat mycket jobb att få ihop alla och få ihop det hela.

Tack. Uppskattat med lite input. Ljudkvaliten har tyvärr varit dålig när vi fått dom och vi har inte kunnat göra så mycket mer än att editera bort det värsta. Nästa år blir det helt andra förutsättningar. Vi är ju nybörjare på detta än så länge. Att många är skåningar kan jag tyvärr inte göra så mycket åt... =)
2016-07-22, 23:33
  #483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Kom igen nu! 2 veckors alternativa sommarpratare helt gratis, och inte en kommentar?

Någon åsikt borde ni väl ha?

Har lyssnat på Salle, strålkärringen Drakfors och ska lyssna på Vilks, kort staplad kritik typ:

Bra:
Initiativet och ambitionen.

Dåligt:
Ljudet.
Preaching for the choir.
Ingrid i Ingrid och Conrad.


Till nästa gång:
Alternativ sommar eller "Sväjevänneewr"-sommar?

Ska nog lyssna på den där Conny också, låter som en sju helvetes kåkfarare. Jag menar vem fan heter Larsson utan att bli kriminell? y-namn på det också!

ps: Conrad, kan du inte komma ut snart!?
__________________
Senast redigerad av Vorph666 2016-07-22 kl. 23:36.
2016-07-23, 03:10
  #484
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Kom igen nu! 2 veckors alternativa sommarpratare helt gratis, och inte en kommentar?

Någon åsikt borde ni väl ha?


Grymt bra att fått med Billy Butt,Julia samt Lars Wilks
2016-07-23, 13:17
  #485
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Kom igen nu! 2 veckors alternativa sommarpratare helt gratis, och inte en kommentar?

Någon åsikt borde ni väl ha?

Jättebra, tycker jag. Julia C var mycket bra, likaså Freddy och Maria C. Vilka har jag inte hunnit lyssna på ännu.
2016-07-24, 07:35
  #486
Medlem
Enydrions avatar
Har kommit lite efter i eran pod (lyssnat på en 14 böckers bokserie några veckor) men har laddat ner 131 avsnitt av eran podd från soundcloud nu (drygt 8 gig) är det alla avsnitt?, så framöver ska det bli ändring... P1 och därmed även sommarpratarna har jag helt slutat lyssna på pga pk, så era sommarpratare lär bli en bra ersättning, tråkigt att läsa vad som skrivs om ert ljud, kanske ni kan få nåt tips av oskar & amir (pod) som har ypperligt ljud, trots (tack vare) att de sitter i oskars vardagsrum, men låter mer som en studio, dvs inte alls . Ingrid sitter väl normalt i nåt rum med ganska mycket ekon.

Angående skånskan så vande jag mig vid Ingrids röst efter ett tag men var lite svårt i början, så lite fler skåningar ska nog gå bra!
2016-07-24, 17:06
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
tråkigt att läsa vad som skrivs om ert ljud, kanske ni kan få nåt tips av oskar & amir (pod) som har ypperligt ljud...

Den dåliga ljudkvalitén beror helt enkelt på att vissa har spelat in med väldigt dåliga mikrofoner. Det kommer bli bättre nästa sommarpratare. Eller kanske vinterpratare?
2016-07-25, 22:21
  #488
Medlem
Ensamkommares avatar
Börjar kännas rätt avtändande med den eviga counter-jihad-diskursen som råder i programmet. Personligen hade jag önskat en mer nyanserad kritik av det multi-etniska samhället som helhet. Ja, islamistisk terrorism är ett problem, men den lågintensiva terror som drabbar svenskar till vardags är knappast bunden till religions-tillhörighet. Den våldtagne och mördade bryr sig inte om förövaren heter Mohammed eller Efrem Tadele Yohannes. Er uppfattning verkar dessutom vara att muslimska gärningsmän i Sverige framförallt är drivna och inspirerade av Islam. Personligen tvivlar jag på att de flesta ens har läst ett ord i koranen.

Ingrid Carlqvists insatser för Gatestone Institute sätter dessutom islam-kritiken i ett tvivelaktigt ljus. Bakom denna tankesmedja finner vi en hel drös med neokonservativa krigshetsare som John R. Bolton, Alan Dershowitz, Caroline cox och Nina Rosenwald. Detta är människor som stöttat, lobbat för och aktivt medverkat till en amerikansk utrikespolitik som destabiliserat mellanöstern, vilket b.l.a har medfört ökade migrantströmmar rakt i famnen på godhetskämparna i Sverige - d.v.s en svensk mångkulturell expansion.

Anser Ingrid att Islam ska bekämpas, inte bara i Sverige, utan även i mellanöstern? Hon får ju ändå pengar av människor som driver en sådan linje.
2016-07-25, 23:18
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Tack. Uppskattat med lite input. Ljudkvaliten har tyvärr varit dålig när vi fått dom och vi har inte kunnat göra så mycket mer än att editera bort det värsta. Nästa år blir det helt andra förutsättningar. Vi är ju nybörjare på detta än så länge. Att många är skåningar kan jag tyvärr inte göra så mycket åt... =)

Gillar initiativet, det var många fler pratare än vad jag initiellt hade hoppats på. Julia Caesars var såklart bäst, men tyckte Ingrid och Vilks hade intressanta historier också. Stort tack till att ni organiserade och fick ihop denna imponerande skara pratare. Var skönt att få ett lite break från det vanliga endimensionella 'förbjud islam'-tjatande.
2016-07-26, 16:15
  #490
Medlem
Ensamkommares avatar
I förra avsnittet uttryckte ni besvikelse över den dåliga uppslutningen vid de tillställningar som arrangeras. Lyssnaren fick då kritik för att inte ta sitt ansvar. Den dåliga uppslutningen kan dock även användas för att kritisera er arrangörer i form av att era arrangemang har en svag attraktionskraft och alldeles för höga sociala barriärer.

Att titta på ett tal om islamisering har inte en tillräckligt hög attraktionskraft för att bestiga de enorma sociala barrärer som upprättas vid dessa protester. Det är en liten tröst att jag vågade visa mig på en protest mot islamisering om jag riskerar att bli fråntagen min försörjning, mina sociala kontakter och utsättas för olika former av förföljelse. Bortom rent personliga konsekvenser innebär ju detta även en förlorad förmåga att kunna påverka min omgivning i en önskvärd riktning. Att bli en rörelse beståendes av socialt stigmatiserade individer gynnar knappast några högre syften.

För bättre uppslutning borde ni därför presentera arrangemang med högre attraktionskraft och betydligt lägre sociala barriärer. Här behöver ni uppvisa större kreativitet än hittills. Conrad pratar t.ex. ofta om lyssnarträffar och dylikt. Detta borde vara ett exempel på något med högre attraktion (Umgänge med likasinnade) och lägre barriärer (inga journalister eller vänsterhorder).

Detta sätter dock fingret på en strategisk fråga, nämligen vad syftet med deltagande är. Att lyssna på ett tal om islamisering syftar ju till en direkt samhällspåverkan i form av att visa etablissemanget en stark uppslutning kring frågan. Lyssnarträffar gynnar istället skapandet av nya sociala nätverk och en horisontell expansion av antalet människor som är aktiva deltagare istället för passiva lyssnare.

Personligen tror jag att det viktigaste i nuläget är att främja steget från passiv till aktiv och då bör mobilisering ske kring tillfällen som maximerar folks möjlighet att ta det steget. Att bli dokumenterad och attackerad av politiska fiender vid en protest mot islamisering minimerar snarare detta.
2016-07-26, 16:16
  #491
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamkommare
Börjar kännas rätt avtändande med den eviga counter-jihad-diskursen som råder i programmet. Personligen hade jag önskat en mer nyanserad kritik av det multi-etniska samhället som helhet. Ja, islamistisk terrorism är ett problem, men den lågintensiva terror som drabbar svenskar till vardags är knappast bunden till religions-tillhörighet. Den våldtagne och mördade bryr sig inte om förövaren heter Mohammed eller Efrem Tadele Yohannes. Er uppfattning verkar dessutom vara att muslimska gärningsmän i Sverige framförallt är drivna och inspirerade av Islam. Personligen tvivlar jag på att de flesta ens har läst ett ord i koranen.

Ingrid Carlqvists insatser för Gatestone Institute sätter dessutom islam-kritiken i ett tvivelaktigt ljus. Bakom denna tankesmedja finner vi en hel drös med neokonservativa krigshetsare som John R. Bolton, Alan Dershowitz, Caroline cox och Nina Rosenwald. Detta är människor som stöttat, lobbat för och aktivt medverkat till en amerikansk utrikespolitik som destabiliserat mellanöstern, vilket b.l.a har medfört ökade migrantströmmar rakt i famnen på godhetskämparna i Sverige - d.v.s en svensk mångkulturell expansion.

Anser Ingrid att Islam ska bekämpas, inte bara i Sverige, utan även i mellanöstern? Hon får ju ändå pengar av människor som driver en sådan linje.

Jag instämmer helt i denna kritik. Detta mekaniska malande om Islam som världens stora hot förtar lite av glädjen att lyssna på en podd som i övrigt är bra.

Givetvis ska Islam och muslimer inte vara i Sverige i den utsträckning man är idag. Men det är knappast Islam som gjort att muslimer invaderat Sverige. Jag tycker fokus bör vara på generell kritik av mångkulturalism, och hur Sverige kan återförsvenskas.
2016-07-26, 16:30
  #492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamkommare
I förra avsnittet uttryckte ni besvikelse över den dåliga uppslutningen vid de tillställningar....

Bra skit. Tack.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback