Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-16, 13:04
  #37
Medlem
Näste man till rakning (nåja) är ingen mindre än Björn Norström, känd från b.la Avpixlat.

https://soundcloud.com/ingridochconr...rstrom-128kbps

Varsågod.
2015-11-17, 00:48
  #38
Medlem
nickeheaads avatar
Gillar denna pod starkt! Mycket avslappnad attityd med värme och humor, trots så allvarliga ämnen.

Skickar med lite ideér på innehåll.
Hade varit intressant om det hade analyserats och samtalats i podden om varför Sveriges ledande agerar som dom gör, det här med det omdömeslösa flyktingintaget till Sverige och verkar totalt struntat i att lyssna på de infödda medborgarna. Vad är drivkraften? Har de som styr i bakgrunden manipulerat/hotat/betalat för att få ledande att agera som dom gör?

Man funderar ju också på att de styrande i landet har ju själva familjer med efterkommande generationer, att de utsätter sin egna barn och barnbarn för det här? Eller har de blivit utlovad en annan plats att leva på någonstans i världen?

Kan det vara så enkelt att majoriteten av topp-politiker är mentalt efterblivna och det är därför de lyckats nå sådana positioner, för normal intelligent människa ger sig inte i politiken på denna nivå, eftersom man då måste anpassa sig och svika sin moral...
2015-11-17, 13:43
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Gillar denna pod starkt! Mycket avslappnad attityd med värme och humor, trots så allvarliga ämnen.

Skickar med lite ideér på innehåll.

Tackar!

Jadu, där sätter du fingret på Den Stora Frågan. Vafan är det med våra ledare? Absolut ett ämne vi kommer ta upp. Jag vet att Ingrid faktiskt sitter och gräver i detta just nu.
2015-11-20, 11:26
  #40
Medlem
Vi är nästan löjligt produktiva. Och ni här i tråden är tysta och tråkiga!

Intervju med Henrik Palmgren från Red Ice Radio!
https://soundcloud.com/ingridochconr...enrik-palmgren

Lite fakta om "gränskontrollerna" och en överraskning:
https://soundcloud.com/ingridochconr...d-och-conrad-9

/C.
2015-12-03, 12:59
  #41
Medlem
Jag tänker då minsann inte uppdatera tråden med nya avsnitt eftersom det är så dåligt tryck i den.

Ja, jag är kränkt. Men ni hittar alla avsnitt på ingridochconrad.se.

Vi håller på att fixa till en riktig hemsida. Några önskemål om vad som skall vara med?
2015-12-03, 13:23
  #42
Medlem
jadrapatrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Jag tänker då minsann inte uppdatera tråden med nya avsnitt eftersom det är så dåligt tryck i den.

Ja, jag är kränkt. Men ni hittar alla avsnitt på ingridochconrad.se.

Vi håller på att fixa till en riktig hemsida. Några önskemål om vad som skall vara med?

Visste inte om att en tråd fanns om Ingrid & Condrad men ska nu självfallet följa er omgående. Dock använder jag inte soundcloud så ofta vilket verkar vara det primära mediet, utan istället youtube (Vilket jag nu ser att ni även har).

Men tummen upp för erat program! Det blir allt mer viktigt att höra vanliga Svenskar diskutera vardagliga och politiska ämnen i denna våg av galenskap vi ständigt bombarderas utav.
2015-12-03, 13:59
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jadrapatrissor
Visste inte om att en tråd fanns om Ingrid & Condrad men ska nu självfallet följa er omgående. Dock använder jag inte soundcloud så ofta vilket verkar vara det primära mediet, utan istället youtube (Vilket jag nu ser att ni även har).

Men tummen upp för erat program! Det blir allt mer viktigt att höra vanliga Svenskar diskutera vardagliga och politiska ämnen i denna våg av galenskap vi ständigt bombarderas utav.

Ey yo tack för komplimangerna!
2015-12-07, 02:29
  #44
Avstängd
DavidMiscaviges avatar
Jag är lite som Ingrid, när alla springer i en riktning så vill jag springa åt andra hållet.

Yttrandefrihet är jag för och man ska kunna säga vad som helst, och det kan man ju inte i Sverige så visst finns det viss aktualitet kvar men enligt mig har det mer och mer flutit över till ryggdunkningar. Eller så är det så enkelt som att ni har ökat produktionen och man omöjligen kan "komma överens" om allt.

Kommer fortsätta lyssna på er, motgift har jag gett upp.

Bästa med programmet är Ingrid sämsta är Conrad när han börjar vackla, var bestämd, speciellt nu när Ingrid är så bestämd blir det jobbigt om du börjar be om ursäkt för din existens.
__________________
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-12-07 kl. 02:31.
2015-12-08, 05:22
  #45
Medlem
As bra pod! Har lyssnat på det mesta och gillar er båda mer och mer!
Ingrid är riktigt härlig också måste jag säga

Gillade att ni rekommenderade att lyssna på alla podcasts också nu senast, dessa intern-fejder måste få ett slut!

Bästa vore ju ifall alla slog ihop och började sända dygnet runt (med repriser etc) på samma frekvens via FM-bandet, men jag har ingen aning vad som krävs för att få sända nationellt via fm?

Fortsätt som ni gör! Det uppskattas!
2015-12-10, 09:57
  #46
Medlem
Lite lösa tankar här som jag släpper i denna tråden, mycket eftersom att det är diskussioner mellan Ingrid och Conrad som satt tankarna i rullning.

Alternativ media utgör egentligen ingen verklig konkurrent till SMS, inte än, det är en enorm produktion att matcha. När man har lyssnat igenom alla poddar är det svårt att hitta något mer att lyssna på. Det finns liksom ingen "survival guide to post SR/SVT apocalypse" och hur man fyller sin dag slölyssnade på något annat. Man kan inte gå in och söka valfri offentlig person och höra intervjuer eller plocka ut ämnen som intresserar en. Det kan man på MSM.

Korspromotion för alternativ media är en naturlig tanke, men man bör nog skapa en förmedlare av denna korspromotion, ett "öppet hus" för alternativmedia, som länkar till alla individuella alternativmedia produktioner. Här vill jag framföra en tanke från inkvisitionen och Jacques Fournier från historieboken Montaillou. -"om en är smittad(katharism) så är hela huset smittat"*. Ideologier tillhör hus(sajter) och att korsreferera och promota sidor som det finns inneboende trösklar till, kan leda till att alla sidor är "smittade", en neutral förmedlare skulle ta bort de trösklarna.

Varumärket är invandringskritik och kritik av det politiska systemet. Återigen definierar MSM själva detta hålrum och kan lätt täppa till det.

Ytterst handlar det om att förmedla samma sak på flera olika sätt, det som triggar hjärnan är variationen på förmedlingen, inte budskapet i sig. Variationen är det som definierar konkurrenskraften.

ja, bara lite lösa tankar som sagt. Jag har lyssnat på alla avsnitten.

* jag kommer inte ihåg exakt ordalydelse eller om det var Jacques som fällde påståendet, det ska dock finnas i boken; Montaillou, village occitan de 1294 ā 1324, baserat på Jacques förhörsprotokoll
__________________
Senast redigerad av Sius 2015-12-10 kl. 10:05.
2015-12-10, 11:55
  #47
Medlem
Det senaste avsnittet var fruktansvärt intressant. Jag måste nog ta och lyssna igen.
Parallellen kristendomen som tryckte tillbaka den skandinaviska civilisationen, att man såg den religionen som något suspekt från Mellanöstern och dagens massinvandring - det vore intressant att höra det snacket utvecklas. Vi måste se till att en religion från mellanöstern inte än en gång vinner. Vi är ju iofs på god väg att låta en ta över... History repeating itself...

Jag har f.ö. hört att något liknande skedde på Irland.
2015-12-10, 20:38
  #48
Medlem
olasvenssons avatar
Ingrid & Conrad - ej längre i RLM

Hej.

Ingrid och Conrad slutar medverka i RLM, Radio Realism. Ingrid och Conrad har en egen Pod sedan i somras och nu slutar dom alltså på RLM.

Frågor:
Kommer RLM att överleva utan Ingrid och Conrad?

Kommer Ingrid och Conrad överleva utan RLM?

Varför gick dom skilda vägar?

https://www.youtube.com/watch?v=QhgAqjChJiA

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback