Svara nu på rough-justice inlägg istället. Vi är väldigt många som är nyfikna på varför ni helt ignorerar den kritik som riktats mot Ingrid från främst Radio Nordfront och varför DU agerar som någon slags beskyddare åt Ingrid från denna kritik. Varför ljuger Ingrid om att hon uppskattar kritik/frågor om sitt arbete när hon till synes flyr sådant som pesten, och varför samarbetar du med en sådan uppenbar hycklare?
Be henne att svara på Radio Nordfronts mejl så kanske återfår hycklerskan lite respekt iallafall.
Senast redigerad av TD-Mystic 2016-06-24 kl. 22:09.
Jag lyssnade på ett av deras avsnitt, Ingrid & Conrad #47 där man bland annat nämner Amnesty International som man tycker ha spårat ur.
När Ryssland gick in i Syrienkriget så fick de kritik för bombat sjukhus och skolor av en enda aktör: Amnesty. Sedan kom det fram att detta ännu är en organisation under kontroll av sionisten George Soros, "filantrop" med samma bakgrund som Nina Rosenwald i Gatestone Institute.
Sen får jag inte ihop hur man kan lyssna Red Ice Radio och ändå blunda för sionismen.
Om jag inte fattade helt så var Conrad med fru och hälsade på deras studio och var "the crazy swedes" som var publik när Lana intervjuade Evalion: https://soundcloud.com/radio3fourtee...y-shut-it-down (?)
Jag hade lite dåligt samvete för att gått på för hårt här i tråden, och de jag känner som lyssnar regelbundet på podcasten tyckte jag skulle ge Ingrid Carlqvist tid att svara på kritiken från Nordfront om Gatestone, men de verkar som man duckar för den här frågan, vilket gör det ännu mer konstigt.
Varför undviker man frågan?
Finns det helt enkelt inte något rimligt svar?
Tar ni avstånd från Sionismen?
Inte en krona till innan det kommit en förklaring från Ingrid! Fan har hon sålt sig! Jag har lyssnat på i stort sett varenda avsnitt och försökt svälja att "Israel är mellanösterns enda demokrati" att en viss grupp judar är "världens intelligentaste folkgrupp" samt annat Israelvänligt som skymtat fram då och då. Det här kan jag dock inte svälja. Conrad litar jag på men detta verkar jäkligt skumt. Jag vill att Ingrid förklarar sig!
Jag lyssnade på ett av deras avsnitt, Ingrid & Conrad #47 där man bland annat nämner Amnesty International som man tycker ha spårat ur.
När Ryssland gick in i Syrienkriget så fick de kritik för bombat sjukhus och skolor av en enda aktör: Amnesty. Sedan kom det fram att detta ännu är en organisation under kontroll av sionisten George Soros, "filantrop" med samma bakgrund som Nina Rosenwald i Gatestone Institute.
Sen får jag inte ihop hur man kan lyssna Red Ice Radio och ändå blunda för sionismen.
Om jag inte fattade helt så var Conrad med fru och hälsade på deras studio och var "the crazy swedes" som var publik när Lana intervjuade Evalion: https://soundcloud.com/radio3fourtee...y-shut-it-down (?)
Jag hade lite dåligt samvete för att gått på för hårt här i tråden, och de jag känner som lyssnar regelbundet på podcasten tyckte jag skulle ge Ingrid Carlqvist tid att svara på kritiken från Nordfront om Gatestone, men de verkar som man duckar för den här frågan, vilket gör det ännu mer konstigt.
Varför undviker man frågan?
Finns det helt enkelt inte något rimligt svar?
Tar ni avstånd från Sionismen?
Jag känner mig lite sen på bollen nu när ämnet diskuterats så utförligt senaste sidan, men kan inte låta bli. Först och främst kan man väl konstatera att motståndsmännen i Radio Nordfront verkligen måste leva i en bubbla kring sin egen del av nationalismen, bra eller dåligt kan man diskutera, som helt verkar missat att Carlqvist är/varit en kontrajihadistisk förgrundsfigur som verkat i sionistiska kretsar.
Så märkligt är det kanske inte heller att det blev så, vad jag förstår skedde Ingrids "uppvaknande" i samband med att hon ~2010 kände sympati för en av vänstern attackerad SD/SDU-demonstration mot just moskebyggen i en tid när kontrajihadismen och anti-islamismen hade en extremt framskjuten roll i och kring SD. För Ingrid som dessutom varandes f.d. journalist, är det lätt att se kontrajihadismens attraktionskraft - den låter en argumentera utifrån "goda" egalitarianska värderingar: Islam och islamism är dåligt för HBTQ-personers rättigheter, dåligt för kvinnors jämlikhet, judars trygghet. Kontrajihadisten kan enkelt peka på explicita koramverser, islamistiska terrordåd, hoten mot yttrandefriheten och det öppna samhället m.m. När Ingrid sen får en framskjuten offentlig roll i den kontrajihadistiska rörelsen, förmodligen dessutom tvingas till vissa personliga uppoffringar, vem kan tro eller räkna med att Ingrid snabbt och enkelt skulle kunna närma sig judefrågan? Så många är alla de invandringskritiker som aldrig verkar ta det steget alls, inte ens ger saken en ärlig intellektuell chans utan stänger sig helt mentalt när ämnet kommer upp.
Gör det Ingrid och den stora massan av invandringskritiker onda? Att rent reflexmössigt kalla anhängarna onda, riskerar inte det att kraftigt underskatta vilken kraft och hot kontrajihadismem utgör i dragkampen om de allt fler "uppvaknande"? Ondska implicerar någon form av medveten handling, att man sett igenom det hela men ändå kör på av några mindre renhåriga skäl. Den stora massan invandringskritiker som vaknar upp och går ner sig i kontrajihadismen gör det knappast av någon bakomliggande judesupremacistisk agenda men för att de genuint tror det är vägen fram för att skydda sitt folk, sitt kultur och de värderingar de tror hör svenskhetem till och gör vårt samhälle starkt (egalitära degenerativa toleransvärderingar m.m,). Spelar det någon roll? Förmodligen, har man inte analysen klar kring varför folk tycker som man gör är det svårare att förändra åsikterna.
Kontrajihadismen är en tankelös reaktion på omvärldsförändringar, skepticism mot judisk makt och judisk påverkan är en analys av omvärldsförändringar. Analysen har legat öppen i många decennier att göra, må vara att saker förenklats sista tiden men den stora förändringen som skett är att vanligt folk fått något att reagera på. Flykingboenden, moskéer, sexualbrott, terroristattentat, allt det där har flyttat in i allt fler människors vardag. Tyvärr är det djupt mänskligt och vad vi kan förvänta oss av de flesta, att det stannar vid en ryggmärgsreaktion istället för en ansats till en djupare analys av de bakomliggande orsakerna. Kontrajihadismen är en fruktansvärt potent konstruktion att påföra svenskarna.
Det betyder inte att det inte finns rent "onda" personer som pushar kontrajihadismen av ett syfte snarare än av missriktad lojalitet mot svenskarna. Geller är förmodligen en sådan person, liksom Ekerötterna och Hedegaard. Gatestome är definitivt ett sådan institut. Ingrid då?
Ingrids argument, utspel och ståndpunkter dryper av kontrajihadism och sionism. Det finns ständigt där i podden till skillnad mot Conrad som inte riktigt har samma undertoner och ingångsvärden, för att parafrasera vår svetsare. Ingrid är med all sannolikhet en genuin anhängare av såväl kontrajihadism som sionism. Det är vad hon tror är gott och riktigt, men inte av någon judisk bakomliggande agenda utan precis som de flesta utifrån en i botten svenskvänlig reaktion på invandringen. Hade hon drivits av en judisk agenda borde hon snarast lämnat I&C, som även om den änglisgt undviker judefrågan slussar massvis med nyuppvaknade invandringakritiker från enfaldigt kontrajihadistiska SD-sfären till Red Ice Radio, Motgift, Motpol, Nordfront m.m. där judefrågan mer eller mindre öppet och direkt behandlas. Man kan diskutera I&C länge, men resultatet tycker jag är tydligt och utifrån det tycker jag man kan sluta sig till att det handlar om genuint svenskvänliga radiopratare med genuint svenskvänloga (och breda) ambitioner som dessvärre verkar bära på ett bagage av inte lika sverigevänligt tankegods.
Att kräva avstånd, ursäkter och förklaringar av Ingrid blir mot den bakgrunden något märkligt, när kontrajihadism och sionism inte är något fel i hennes värld. Kanske är inte det huvudsaken heller, givet att nettoresultatet är positivt för den judemedvetna nationalismen och drivkraften för I&C i grunden är svenskvänlighet. Varandes vad det verkar två väldigt intellektuellt nyfikna och öppna personer, kommer djupare funderingar än bara beklagande över hemska koranverser förmodligen med tiden av sig själv.
Senast redigerad av sm910dif 2016-06-28 kl. 11:28.
Inte en krona till innan det kommit en förklaring från Ingrid! Fan har hon sålt sig! Jag har lyssnat på i stort sett varenda avsnitt och försökt svälja att "Israel är mellanösterns enda demokrati" att en viss grupp judar är "världens intelligentaste folkgrupp" samt annat Israelvänligt som skymtat fram då och då. Det här kan jag dock inte svälja. Conrad litar jag på men detta verkar jäkligt skumt. Jag vill att Ingrid förklarar sig!
Hon har väl faktiskt ganska rätt i sak. I synnerhet när det gäller IQ.
Det kanske bara är jag.... men jag börjar för allt svårare för att lyssna på Ingrids ganska spända och nästan skrikande stämma. Visst kan man tala med emfas när man vill höja dramatiken men Ingrid låter som en hysterisk predikant mellan varven. "Saaaauuuu hääääärrrrr eij det".... pust. Hon borde tagga ner, prata lugnt och sakta. Alla lyssnar! Det finns ingen anledning till att ta i så man spricker.
Innehållsmässigt lider dessa av samma som alla andra - bubbelsjukan. Egen tankevärld och för lite av tvivel på sina egna sanningar. Gör att man lätt börjar gå i cirklar och inte kan leverera något fräscht eller nytt.
Skulle vara kul om de körde liten variant av Ring P1 men utan PK-censur. Inte heller någon likriktning som annars lätt är fallet.
Svara nu på rough-justice inlägg istället. Vi är väldigt många som är nyfikna på varför ni helt ignorerar den kritik som riktats mot Ingrid från främst Radio Nordfront och varför DU agerar som någon slags beskyddare åt Ingrid från denna kritik. Varför ljuger Ingrid om att hon uppskattar kritik/frågor om sitt arbete när hon till synes flyr sådant som pesten, och varför samarbetar du med en sådan uppenbar hycklare?
Be henne att svara på Radio Nordfronts mejl så kanske återfår hycklerskan lite respekt iallafall.
På vilket sätt har Ingrid hycklat? Vad ska hon behöva förklara?
Ingrid har aldrig uttalat sig negativt om judar eller tagit avstånd från religionen. Det hade väl varit en sak om Ingrid varit aktiv medlem i NMR eller liknande och denna pannkaka med GI och dess ägare kommit fram då.
Men nu blir det ju bara löjligt så som ni håller på. Lägg energin på att springa runt på stan och dela flygblad och upplys folket istället för att tysta någon som gör mer än de flesta för svenskens överlevnad. Judefrågan eller ej, det är islam som skadar Sverige och Europa.
Blir ju kontraproduktivt om man vill bekämpa mohammedanismens ideer om att ta äver världen om man samtidigt hyllar den blodiga terrorstaten "Israel" som UN och västmakterna upprättade på palesinskt territorium efter kriget.
Politik måste vara konsekvent om den ska bli trovärdig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!