Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-26, 01:11
  #169
Medlem
Har spelat 40+ timmar nu. PC-versionen är dåligt optimerad. Har en hyfsad speldator och senaste drivrutinerna men ligger konstant på 40-50 fps om jag inte drar ner inställningarna till skit.

Annars ett trevligt spel. Börjar lite illavarslande, typ Lejonkungen/Avatar-gulligt, men historien tar sig.
Citera
2021-04-21, 13:31
  #170
Medlem
Qusimotos avatar
Gratis för alla som har en PS

Inte mitt typ av spel men ska endå köra lite, hur viktigt är det med sidouppdragen? tänkte skippa alla sidouppdrag och köra på storyn.
Citera
2021-04-21, 16:05
  #171
Medlem
rednandslimys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Gratis för alla som har en PS

Inte mitt typ av spel men ska endå köra lite, hur viktigt är det med sidouppdragen? tänkte skippa alla sidouppdrag och köra på storyn.

Det går bra att köra på main. Side quests är dock ett bra sätt att levla i xp. Annars så samla mycket resurser och maskindelar så går dom flesta bra vapnen att köpa senare i spelet.
Citera
2021-04-23, 08:26
  #172
Medlem
Jonipoons avatar
Ganska okej spel som är lätt att komma in i, med vackra miljöer, någorlunda unik och intressant story och level-system som känns givande.

Tyvärr så blir spelet extremt repetitivt efter ett tag, världen är lite för stor utan större uppdrag förutom hundratals miniquests och diverse banditläger att plundra, samt antika grottor att utforska. Problemet är att både miniquestsen, banditlägren och grottorna hela tiden bjuder på exakt samma grejer, och känns mer som tomma fasader utan substans. De har gjort en enorm open world med hur mycket som helst att utforska men glömt att fylla det med nya saker som känns fräscht medan man spelar spelet under en längre tid. De hade lätt kunnat halvera hela världen och fokuserat mer på huvudstoryn och det hade gjort spelet mycket bättre optimerat. Tyvärr blev spelet så tråkigt och repetitivt för mig efter ett tag att jag tappade lusten att spela. Vilket var jäkligt synd, för jag kände verkligen att storyn och dess lore hade potential.
Citera
2021-04-23, 19:05
  #173
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ganska okej spel som är lätt att komma in i, med vackra miljöer, någorlunda unik och intressant story och level-system som känns givande.

Tyvärr så blir spelet extremt repetitivt efter ett tag, världen är lite för stor utan större uppdrag förutom hundratals miniquests och diverse banditläger att plundra, samt antika grottor att utforska. Problemet är att både miniquestsen, banditlägren och grottorna hela tiden bjuder på exakt samma grejer, och känns mer som tomma fasader utan substans. De har gjort en enorm open world med hur mycket som helst att utforska men glömt att fylla det med nya saker som känns fräscht medan man spelar spelet under en längre tid. De hade lätt kunnat halvera hela världen och fokuserat mer på huvudstoryn och det hade gjort spelet mycket bättre optimerat. Tyvärr blev spelet så tråkigt och repetitivt för mig efter ett tag att jag tappade lusten att spela. Vilket var jäkligt synd, för jag kände verkligen att storyn och dess lore hade potential.
Så spoelen ser ut idag tyvärr. Allt fokus är på kvantitet istället för kvalitet. Stora öppna världar med en massa objective markers som kladdar sönder mappen. Fullt med repetetiva och trista side missions och en kortare main story.

Men sen så är ju dessa spelen populära så förståerligt att man fortsätter med denna ubisoft design eller vad man ska kalla det. Dom kör ju det på alla sina spel in i arbsurdum. ADHD generationen gamers kräver att det ska finnas en massa och göra, oavsett kvaliteten på innehållet. Annars blir man uttråkad och måste hitta något annat och roa sig med.
Citera
2021-04-25, 18:52
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ganska okej spel som är lätt att komma in i, med vackra miljöer, någorlunda unik och intressant story och level-system som känns givande.

Tyvärr så blir spelet extremt repetitivt efter ett tag, världen är lite för stor utan större uppdrag förutom hundratals miniquests och diverse banditläger att plundra, samt antika grottor att utforska. Problemet är att både miniquestsen, banditlägren och grottorna hela tiden bjuder på exakt samma grejer, och känns mer som tomma fasader utan substans. De har gjort en enorm open world med hur mycket som helst att utforska men glömt att fylla det med nya saker som känns fräscht medan man spelar spelet under en längre tid. De hade lätt kunnat halvera hela världen och fokuserat mer på huvudstoryn och det hade gjort spelet mycket bättre optimerat. Tyvärr blev spelet så tråkigt och repetitivt för mig efter ett tag att jag tappade lusten att spela. Vilket var jäkligt synd, för jag kände verkligen att storyn och dess lore hade potential.
Är villig att hålla med dig. Horizon har jag haft mycket roligt med men det är till skillnad från andra open world-spel inte ett spel jag kommer återvända till. Däremot har jag stora förhoppningar på uppföljaren som ju ryktas komma i slutet av året. Har fullt förtroende för att utvecklarna kommer att förbättra de delar där det fanns brister. Personligen hade jag velat se bättre dialoger, mer ruinstäder att utforska, bättre melee combat och förmågan att klättra a la Assassins Creed.
Citera
2021-07-04, 16:14
  #175
Medlem
Kickexs avatar
Ett väldigt "eget" spel.
Tanken är god och spelmekaniken är både rolig samt utmanande.
Vilket väger upp en del för berättelsen är väldigt förutsägbar och tråkig pgd av slarv med endast en halv intressant karaktär.

Men det är ändå rätt så garanterat skoj när man också kommer över den otroligt störande detaljen att man duckar attacker med cirkel ist för fyrkant.
Och att styrningen är tillräckligt stel och jobbig när man rider att man faktiskt föredrar att springa.

Fann det även intressant att i denna enorma värld inte kunde hitta gömda vapen eller utrustningar.
Utan bokstavligen allt kunde man nästan alltid köpa.
Och jag är faktiskt osäker på om jag ändå gillade det eller ej.

Det var faktiskt rätt skönt på ett annorlunda sätt att kunna investera i de bästa och passande vapnen tidigt.
Och att köpa drycker mot slutet var skönt för att slippa farma.


Dess skilltree var även rätt bra balanserat kände aldrig riktigt att det var något jag inte låsa upp.
Kanske mot slutet men vid det laget spelar det inte längre så stor roll.


Hur som helst. Nästa spel till ps5 blir det definitivt.
Då får de iaf pengar. Nu blev det tur nog gratis complete edition som jag lirade.
Citera
2021-07-04, 22:55
  #176
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ganska okej spel som är lätt att komma in i, med vackra miljöer, någorlunda unik och intressant story och level-system som känns givande.

Tyvärr så blir spelet extremt repetitivt efter ett tag, världen är lite för stor utan större uppdrag förutom hundratals miniquests och diverse banditläger att plundra, samt antika grottor att utforska. Problemet är att både miniquestsen, banditlägren och grottorna hela tiden bjuder på exakt samma grejer, och känns mer som tomma fasader utan substans. De har gjort en enorm open world med hur mycket som helst att utforska men glömt att fylla det med nya saker som känns fräscht medan man spelar spelet under en längre tid. De hade lätt kunnat halvera hela världen och fokuserat mer på huvudstoryn och det hade gjort spelet mycket bättre optimerat. Tyvärr blev spelet så tråkigt och repetitivt för mig efter ett tag att jag tappade lusten att spela. Vilket var jäkligt synd, för jag kände verkligen att storyn och dess lore hade potential.

Nu är detta förvisso inte ett spel som eftersträvar maximal realism, men det är ändå ett spel som utspelar sig på en verklig plats vid en bestämd historisk tidpunkt, och då innebär detta förstås vissa begränsningar för kreativiteten. Det tycker jag man får acceptera. När motsvarande fantasyspel blir lite repetitiva håller jag det mer emot dem.

Och så tycker jag förstås inte att detta är påfallande repetitivt. Det finns definitivt mer enformiga open world-spel.
Citera
2021-07-28, 15:06
  #177
Medlem
Är det bara jag som tycker att storyn är lite svår att komma in i? Svårt att förklara, men känns inte som att jag upplever något stort övergripande syfte med vad jag gör. Jag ska springa dit och prata med den, sen dit med den.

Jag har nyss fått seeker-status, men jag tycker ändå att jag inte riktigt är med på vad jag gör och varför jag gör saker. Jämför jag med t.ex. Ghost of Tsushima så vet jag alltid att övergripande handlar det om att frigöra tsushima som är under attack, för tillfället kan det handla om att frigöra en by osv.
Här känns det mest som att jag springer runt och inte fattar riktigt, varför har jag gett mig i för att utforska världen just nu? Det är för lite information om allt runtomkring (och då har jag gått tillbaka coh kollat på intro-cinematics på Youtube), jag känner inte riktigt någon sammanhang mellan uppdragen och gör de mest för att de är på kartan. Någon annan än jag som känner liknande, alternativt kan förklara exakt vad det är jag missar?
Citera
2021-08-06, 00:49
  #178
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Är det bara jag som tycker att storyn är lite svår att komma in i? Svårt att förklara, men känns inte som att jag upplever något stort övergripande syfte med vad jag gör. Jag ska springa dit och prata med den, sen dit med den.

Jag har nyss fått seeker-status, men jag tycker ändå att jag inte riktigt är med på vad jag gör och varför jag gör saker. Jämför jag med t.ex. Ghost of Tsushima så vet jag alltid att övergripande handlar det om att frigöra tsushima som är under attack, för tillfället kan det handla om att frigöra en by osv.
Här känns det mest som att jag springer runt och inte fattar riktigt, varför har jag gett mig i för att utforska världen just nu? Det är för lite information om allt runtomkring (och då har jag gått tillbaka coh kollat på intro-cinematics på Youtube), jag känner inte riktigt någon sammanhang mellan uppdragen och gör de mest för att de är på kartan. Någon annan än jag som känner liknande, alternativt kan förklara exakt vad det är jag missar?
Ja så är det. Mycket filler och storyn är bara halvbra imo. Minns inte exakt men är ju lite sidouppdrag som helt enkelt är "gå dit och gör det" utan någon speciell betydelse.

Sjukt nog har jag inte spelat klart frozen wilds trots att huvudspelet är ett av enbart två spel jag har platinum trophy på.
Citera
2022-08-30, 14:48
  #179
Medlem
Hej killar, talar om det här spelet, i vilken tid är det ungefär möjligt att slutföra det? Jag har redan läst olika artiklar på Internet som till exempel https://djurwiki.com/nl/39175/hoevee...izon-zero-dawn men jag vill verkligen veta din personliga åsikt om det, hur lång tid tog det dig att slutföra det?
Citera
2022-08-30, 17:29
  #180
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erricl
Hej killar, talar om det här spelet, i vilken tid är det ungefär möjligt att slutföra det? Jag har redan läst olika artiklar på Internet som till exempel https://djurwiki.com/nl/39175/hoevee...izon-zero-dawn men jag vill verkligen veta din personliga åsikt om det, hur lång tid tog det dig att slutföra det?
Varför kollar du inte howlongtobeat där folk rapporterar sina tider?

https://howlongtobeat.com/game?id=26784
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback