Citat:
Ursprungligen postat av
Jonipoon
Ganska okej spel som är lätt att komma in i, med vackra miljöer, någorlunda unik och intressant story och level-system som känns givande.
Tyvärr så blir spelet extremt repetitivt efter ett tag, världen är lite för stor utan större uppdrag förutom hundratals miniquests och diverse banditläger att plundra, samt antika grottor att utforska. Problemet är att både miniquestsen, banditlägren och grottorna hela tiden bjuder på exakt samma grejer, och känns mer som tomma fasader utan substans. De har gjort en enorm open world med hur mycket som helst att utforska men glömt att fylla det med nya saker som känns fräscht medan man spelar spelet under en längre tid. De hade lätt kunnat halvera hela världen och fokuserat mer på huvudstoryn och det hade gjort spelet mycket bättre optimerat. Tyvärr blev spelet så tråkigt och repetitivt för mig efter ett tag att jag tappade lusten att spela. Vilket var jäkligt synd, för jag kände verkligen att storyn och dess lore hade potential.
Så spoelen ser ut idag tyvärr. Allt fokus är på kvantitet istället för kvalitet. Stora öppna världar med en massa objective markers som kladdar sönder mappen. Fullt med repetetiva och trista side missions och en kortare main story.
Men sen så är ju dessa spelen populära så förståerligt att man fortsätter med denna ubisoft design eller vad man ska kalla det. Dom kör ju det på alla sina spel in i arbsurdum. ADHD generationen gamers kräver att det ska finnas en massa och göra, oavsett kvaliteten på innehållet. Annars blir man uttråkad och måste hitta något annat och roa sig med.