Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 11:13
  #97
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Tips på roligare fighter? Corruption-pilar hittar jag inte ens? Jag använder nästan bara pilbågen med hårdpilar och eldpilar. Har frysgrejen och den som skjuter ut en "el-kedja" men den gör inte så mycket nytta förutom om man försöker stealtha. Vad ska man köpa för vapen? Har skuggcarjansk båge (mycket sällsynt). Resten är typ vanliga slungan osv. Är level 20 btw.

Försöker markera och smyga runt på fiender men lyckas typ smygdöda max 2st innan någon upptäcker mig och man får alla på sig..
Citera
2017-03-25, 02:06
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tips på roligare fighter? Corruption-pilar hittar jag inte ens? Jag använder nästan bara pilbågen med hårdpilar och eldpilar. Har frysgrejen och den som skjuter ut en "el-kedja" men den gör inte så mycket nytta förutom om man försöker stealtha. Vad ska man köpa för vapen? Har skuggcarjansk båge (mycket sällsynt). Resten är typ vanliga slungan osv. Är level 20 btw.

Försöker markera och smyga runt på fiender men lyckas typ smygdöda max 2st innan någon upptäcker mig och man får alla på sig..

Corruption pilar finns bara på en av dom lila bågarna.
Dom kan va kul, men är inte nödvändiga.

Precision arrows är dom bästa, med triple arrow skill dealar dom ut fett med skada.
När du har concentration skill (bullet time) och precision arrow så kan du sitta i högt gräs och plocka fiender på avstånd.

Vad gäller skills skulle jag rekommendera.
1. Silent strike.
2. Maxa medicin påse.
3. Triple arrow.

Sen kan man dona lite som man vill i skill träden.

Stealth är viktigt.
Och jaga så mkt ni kan i början när ni är low level, kött behövs.
Skinn och ben är viktigt som fan. Ser ni en rakoon, jaga den, ni vill ha dess skinn och ben.

Trip caster är faktiskt rätt bra, samma med rope caster.
Inget man behöver i början, men blir användbart senare när man lärt sig att använda dom.
Slangbellan har jag knappt använt.
__________________
Senast redigerad av jollythecat 2017-03-25 kl. 02:18.
Citera
2017-03-25, 08:49
  #99
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollythecat
Corruption pilar finns bara på en av dom lila bågarna.
Dom kan va kul, men är inte nödvändiga.

Precision arrows är dom bästa, med triple arrow skill dealar dom ut fett med skada.
När du har concentration skill (bullet time) och precision arrow så kan du sitta i högt gräs och plocka fiender på avstånd.

Vad gäller skills skulle jag rekommendera.
1. Silent strike.
2. Maxa medicin påse.
3. Triple arrow.

Sen kan man dona lite som man vill i skill träden.

Stealth är viktigt.
Och jaga så mkt ni kan i början när ni är low level, kött behövs.
Skinn och ben är viktigt som fan. Ser ni en rakoon, jaga den, ni vill ha dess skinn och ben.

Trip caster är faktiskt rätt bra, samma med rope caster.
Inget man behöver i början, men blir användbart senare när man lärt sig att använda dom.
Slangbellan har jag knappt använt.

Slangbellan tyckte jag var bra mot den största fågeln (Stormbird?). Använd repkanonen för att binda ned den och kör sticky bombs med slangbellan. Vinst på nolltid.
Citera
2017-03-25, 12:12
  #100
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollythecat
Corruption pilar finns bara på en av dom lila bågarna.
Dom kan va kul, men är inte nödvändiga.

Precision arrows är dom bästa, med triple arrow skill dealar dom ut fett med skada.
När du har concentration skill (bullet time) och precision arrow så kan du sitta i högt gräs och plocka fiender på avstånd.

Vad gäller skills skulle jag rekommendera.
1. Silent strike.
2. Maxa medicin påse.
3. Triple arrow.

Sen kan man dona lite som man vill i skill träden.

Stealth är viktigt.
Och jaga så mkt ni kan i början när ni är low level, kött behövs.
Skinn och ben är viktigt som fan. Ser ni en rakoon, jaga den, ni vill ha dess skinn och ben.

Trip caster är faktiskt rätt bra, samma med rope caster.
Inget man behöver i början, men blir användbart senare när man lärt sig att använda dom.
Slangbellan har jag knappt använt.
Har skuggcarjansk jaktbåge tror jag den heter som är lila. Den borde väl kunna ha korruptionspilar? Tror inte jag kan köpa bättre. Jaga djur gör jag en hel del. Skills har jag som du skrev förutom medicin. Stealth funkar som sagt dåligt
Citera
2017-03-25, 12:58
  #101
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Har skuggcarjansk jaktbåge tror jag den heter som är lila. Den borde väl kunna ha korruptionspilar? Tror inte jag kan köpa bättre. Jaga djur gör jag en hel del. Skills har jag som du skrev förutom medicin. Stealth funkar som sagt dåligt

Bara långdistansbågen har korruptionspilar är jag rätt säker på.

Har du maxat dina stealth-talents då? De är rätt viktiga om du ska kunna smyga runt. Maxade de tre asap.
Citera
2017-03-26, 18:34
  #102
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Bara långdistansbågen har korruptionspilar är jag rätt säker på.

Har du maxat dina stealth-talents då? De är rätt viktiga om du ska kunna smyga runt. Maxade de tre asap.
Ja jag såg det nu. Kollade igenom ordentligt nu. Ska fixa den bågen sen.

Nej har inte maxat ut stealth. Men hade uppdraget när man ska hitta Olin och det är två robotar och massa människor. Gick typ inte att smyga runt, försökte flera gånger med att ta ut en i taget (har så jag kan döda med R1 tyst). Man borde kunna döda någon långt bort med huvudskott också utan att bli upptäckt. Men ska maxa ut stealth sen

Brukar ni köpa olika kläder beroende på vart ni ska btw.? Annars känns ju de som bara ökar mot t.ex. kyla onödiga.

16 timmar in ger jag spelet en stark 8/10 om storyn utvecklar sig bättre så kan det bli 9/10.
Citera
2017-03-27, 09:31
  #103
Medlem
Nihennas avatar
Jävligt synd att detta kom samma år som Zelda. För annars hade det förmodligen varit GOTY-material so far. Vilket det förmodligen är men tror dessvärre att Zelda tar det ändå.

Spelet är JÄVLIGT bra. Kul med nya miljöer och fiender också som man inte sett innan, men anledningen är att det ändå kör safe i hur det är uppbyggt. oavsett hur klockrent gameplayet är så är det ändå väldigt likt spel som Witcher 3, Rise of the Tomb Raider, Far Cry 3/4 osv. i hur det är uppbyggt. Du går från questhub A till B och gör lite quests, sen fortsätter du till nästa ställe samt att det finns lite sidoaktiviteter runt om.

Synd att de inte vågar utmana Open World-konceptet, för spelet är verkligen en stark 9/10 men det hade lätt kunnat bli en 10a om det vågade experimentera lite mer med hur quests, questhubs och så fungerar.

Nu låter jag gnällig trots att jag ger det en 9a, men det är jag inte. Älskar spelet och 2017 är förmodligen ett av de bästa spelåren på väldigt länge som gett oss så fantastiska titlar so far som detta, Zelda, Yakuza 0, RE7, Gravity Rush 2 osv
Citera
2017-03-28, 11:51
  #104
Medlem
Nihennas avatar
Spelar levels inte så värst stor roll i spelet, eller är det något jag har fått för mig?

Vapen verkar ju inte ha någon särskild skada utan påverkas främst av modifikationer, och effekten blir starkare av högre kvalitét?

Jag tänker främst då jag har massa quests som är 9-10 levlar bakom (level 11 när jag är 22).
Jag borde inte tänka så mycket på level utan göra dem ändå för material osv?
Citera
2017-03-28, 16:08
  #105
Medlem
Började lira igår lite smått. Sjukt mäktig inledning av spelet.
Ser fram emot att komma hem och komma igång på riktigt.
Gav mig upp i bergen för att leta kött till henne som ger ens första Errand. Det gick bra fram tills en watcher får syn på mig.
Nu har jag plötsligt 3 watchers i röven och springer som en galning över berg och floder tills jag tillslut skakar av dem.
Sen smög jag mig tillbaka, tog två av dem med min nya stealth skill och den sista med en pil i ögat efter en spännande första strid.
Kanske bör tilläggas att jag spelar på very Hard, annars kanske jag skulle våga ta dem alla tre på en gång. Nu infann sig istället en viss panik

Som sagt, längtar tills jag är hemma så jag kan slutföra mitt första errand, för att sedan ge mig på det första riktiga main questet.

Vad tog ni för skills till en början? Jag körde stealth och den man saktar ner tiden med r3 när man siktar iaf, kommer inte ihåg just nu vad jag tog för tredje
Citera
2017-03-28, 22:23
  #106
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Spelar levels inte så värst stor roll i spelet, eller är det något jag har fått för mig?

Vapen verkar ju inte ha någon särskild skada utan påverkas främst av modifikationer, och effekten blir starkare av högre kvalitét?

Jag tänker främst då jag har massa quests som är 9-10 levlar bakom (level 11 när jag är 22).
Jag borde inte tänka så mycket på level utan göra dem ändå för material osv?
Ju högre level du har=desto större chans att du fått råd med bättre vapen och modifikationer=större chans att du klarar quest som rekomenderar högre level. Du kan ju se också vad du får för xp osv. av ett quest. Jag gör även de som är typ level 10 fast jag är 25 eller nåt sånt för det är kul.

Om man inte har hantverkare som skil försvinner den modifikation man byter ut btw. Fick jag lära mig..

Citat:
Ursprungligen postat av sejmonil
Började lira igår lite smått. Sjukt mäktig inledning av spelet.
Ser fram emot att komma hem och komma igång på riktigt.
Gav mig upp i bergen för att leta kött till henne som ger ens första Errand. Det gick bra fram tills en watcher får syn på mig.
Nu har jag plötsligt 3 watchers i röven och springer som en galning över berg och floder tills jag tillslut skakar av dem.
Sen smög jag mig tillbaka, tog två av dem med min nya stealth skill och den sista med en pil i ögat efter en spännande första strid.
Kanske bör tilläggas att jag spelar på very Hard, annars kanske jag skulle våga ta dem alla tre på en gång. Nu infann sig istället en viss panik

Som sagt, längtar tills jag är hemma så jag kan slutföra mitt första errand, för att sedan ge mig på det första riktiga main questet.

Vad tog ni för skills till en början? Jag körde stealth och den man saktar ner tiden med r3 när man siktar iaf, kommer inte ihåg just nu vad jag tog för tredje
Haha jag dör på normal rätt ofta. Tycker det är lagom svårt. Men very hard skulle jag ha svårt med. Storyn segar ner sig efter inledningen lite grann men blir bättre efter ett tag igen. Skills är väl lite vad man känner för själv. Minns inte vad jag tog i början.


Spelat några timmar till nu sen jag skrev sist. Varit roligt Är detta bästa spelet till PS4 kanske? Eller iaf. bästa PS4-exlusiva(räknar inte med remaster-spel då som t.ex. The last of us som är det bästa som går att spela till PS4 men som ju är ett PS3-spel från början) Var inte särskilt imponerad av Uncharted4 tyvärr, gillade 2 och 3 bättre. Hoppas Guerrilla fortsätter med serien, finns lite smågrejer man kan förbättra och finns stora möjligheter för en grym uppföljare eller prequel tom.
Citera
2017-03-29, 11:11
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Haha jag dör på normal rätt ofta. Tycker det är lagom svårt. Men very hard skulle jag ha svårt med. Storyn segar ner sig efter inledningen lite grann men blir bättre efter ett tag igen. Skills är väl lite vad man känner för själv. Minns inte vad jag tog i början.

Absolut! Var bara nyfiken
Den tredje jag tog var förövrigt critical hit.
Nästa blir nog att kunna vissla, passar nog perfekt med stealth kill.
Vad gör du/ni oftast med sakerna ni hittar? Craftar eller säljer?
Återigen, bara nyfiken, jag tycker själv att det antagligen är bättre att crafta, åtminstone när värdet på sakerna inte är högt.
Shards verkar man ju få hur mycket som helst av att döda fiender ändå.
Citera
2017-04-02, 13:04
  #108
Medlem
Klarade ut storyn igår.
Vet inte riktigt hur många timmar jag klockade på men skulle gissa på runt 30-40h. Men då gjorde jag lite side-quests och annat plock. Men gillade storyn riktigt mycket. Skulle inte säga den var fullt ogissad men det var inget jag tänkte på men kändes som självklart när man väl fått reda på allt.
Tagga DLC eller uppföljare.
Tack för mig hej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback