Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-29, 15:02
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Så man måste inte vänta på nån quest för att det hela ska börja?

Det borde vara en icon där uppe där det står frozen någontin på kartan. När du klättrar upp för berget så ska det stå en gubbe som ger ett quest så är det bara köra igång!
Citera
2018-02-04, 12:11
  #134
Medlem
WalterSullivans avatar
Riktigt bra expansion allt som allt, miljön är riktigt vacker och storyn är lika engagerande som huvudspelet. En liten rolig grej man la märke till är hur fort grafik utvecklas dock, har lirat en hel del Assassins Creed Origins och så kom jag tillbaka till Horizon nu ett år senare och jag minns hur vackert spelet var förra året men nu slår AC spelet rent grafiskt rätt stort. Spelet ser ju fortfarande sjukt läckert ut med det sagt.
Citera
2018-02-08, 12:56
  #135
Medlem
WalterSullivans avatar
Älskade expansionen, nog aldrig sett en sån vacker vintermiljö förut. Verkligen kändes som det var snöstorm i vardagsrummet när man spela

Btw går det att köra New Game+ med de nya vapnena man fått i Frozen Wilds? Gillar frost kanonen som fan.
Citera
2018-02-12, 09:48
  #136
Medlem
Jonipoons avatar
Spelar just nu igenom grundspelet. Gillar det jag ser än så länge, men har lite frågor.

Jag kör svårighetsgrad "Normal" och är på level 13 just nu. Försöker neutralisera "Corrupted Zones" men jag tycker att robotarna är ju så sjukt starka. Det är så sjukt jobbigt att varje gång man dör så måste man börja om från en lägereld lite längre bort också där man sparade senast. Just därför funderar jag på att sänka svårighetsgraden till "Easy" och frågar om det är något ni rekommenderar?
Citera
2018-02-12, 10:38
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Spelar just nu igenom grundspelet. Gillar det jag ser än så länge, men har lite frågor.

Jag kör svårighetsgrad "Normal" och är på level 13 just nu. Försöker neutralisera "Corrupted Zones" men jag tycker att robotarna är ju så sjukt starka. Det är så sjukt jobbigt att varje gång man dör så måste man börja om från en lägereld lite längre bort också där man sparade senast. Just därför funderar jag på att sänka svårighetsgraden till "Easy" och frågar om det är något ni rekommenderar?

Hade jag absolut inte gjort. Hade oxå svårt på Normal ett tag - tills jag lyckades levla upp lite men framförallt tills jag lärde mig vilka pilar jag skulle använda mot vilka robotar. Framförallt att se till att skjuta bort armor för att exponera de svagare delarna.

Hade jag spelat om spelet idag hade jag valt en svårare svårighetsgrad.
Citera
2018-02-12, 11:27
  #138
Moderator
^Eazs avatar
Nu när jag köpt ett capture card till min PS4 så jag kan "lira PS4 spel i Windows" och få all audio etc via datorn så är jag sugen på att köra detta. Är spelet så bra som det såg ut när man såg trailers osv?
Citera
2018-02-12, 11:40
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nu när jag köpt ett capture card till min PS4 så jag kan "lira PS4 spel i Windows" och få all audio etc via datorn så är jag sugen på att köra detta. Är spelet så bra som det såg ut när man såg trailers osv?

Inte sett trailers, men jag rekommenderar det starkt. Inte spelat dlc än dock.
Citera
2018-02-12, 11:51
  #140
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Inte sett trailers, men jag rekommenderar det starkt. Inte spelat dlc än dock.

får bli ett köp till helgen, lite för upptagen med MHW just nu, men är sugen på HZD måste jag säga.
Citera
2018-02-12, 12:24
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Spelar just nu igenom grundspelet. Gillar det jag ser än så länge, men har lite frågor.

Jag kör svårighetsgrad "Normal" och är på level 13 just nu. Försöker neutralisera "Corrupted Zones" men jag tycker att robotarna är ju så sjukt starka. Det är så sjukt jobbigt att varje gång man dör så måste man börja om från en lägereld lite längre bort också där man sparade senast. Just därför funderar jag på att sänka svårighetsgraden till "Easy" och frågar om det är något ni rekommenderar?

Det är bättre att lära sig dodga och hitta rätt sätt döda fiender istället för spela på easy. Robotarna dör direkt på easy och spelet missar sin charm. Jag drog igenom det på ultra-hard och när du lär dig och kommer in i tänket så är det riktigt kul!
Citera
2018-02-18, 11:33
  #142
Medlem
Är det att rekommendera att köpa DLCn innan man börjar spela eller är den mer som ett separat område som går bra att skaffa senare?
Citera
2018-02-18, 11:59
  #143
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DustyNuts
Är det att rekommendera att köpa DLCn innan man börjar spela eller är den mer som ett separat område som går bra att skaffa senare?

Köp det innan.

Själv köpte jag det efteråt, vilket jag ångrar. Skaffade det efter att jag var klar med vanliga spelet, jag orkade inte spela om allt igen så var för hög level hela DLC området. Det blev lite tråkigt när allt var så enkelt.

Dessutom kommer det till lite skills som du kan ha nytta av redan tidigare.
Citera
2018-02-18, 18:10
  #144
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Spelar just nu igenom grundspelet. Gillar det jag ser än så länge, men har lite frågor.

Jag kör svårighetsgrad "Normal" och är på level 13 just nu. Försöker neutralisera "Corrupted Zones" men jag tycker att robotarna är ju så sjukt starka. Det är så sjukt jobbigt att varje gång man dör så måste man börja om från en lägereld lite längre bort också där man sparade senast. Just därför funderar jag på att sänka svårighetsgraden till "Easy" och frågar om det är något ni rekommenderar?


Jag körde normal och det är sjukt svårt tills man blir högre level men även på level 50+ så är vissa fiender svåra, gäller bara o skjuta bort armor o komponenter på många robotar. Vänta bara tills du stöter på en corrupted Thunderjaw senare i spelet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback