Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-18, 17:29
  #1
Medlem
Man hör ofta folk uttala sig negativt om islam och muslimer. Men vet folk som kritiserar islam egentligen vad denna religion innebär? Känner de till grundpelarna, har de läst en sida ur koranen, vet de något om muhammeds liv - eller är det bara de främmande, skräniga islamisterna som skrämmer? Allahu akbar-terroristerna? Ulf Lindgren, domkyrkokomminister i Stockholm har bjudit in muslimska föreläsaren Shiraf Sebaie till Domkyrkan, för samtal om att islam är en fredlig religion: http://www.dagen.se/domkyrkan-bjuder...udier-1.420438

Så jag är nyfiken på vilka punkter i islam som just DU reagerar negativt på.

Jag börjar med vad jag är negativ till: muhammeds personliga karaktär - han tog sexslavar och mördade motståndare/kritiker. Koranen uppmanar till mord på judar, kristna, otrogna. Troende muslimer IDAG tycker att muhammed är det bästa andliga föredömet någonsin. Islamiska staten.

Detta är bara några exempel på varför jag inte står ut med islam.
Citera
2015-10-18, 17:32
  #2
Avstängd
Idindunuffins avatar
Gillar inte islam eller muslimer för att det är primitiva halvmänniskor. Måste man utveckla mer än så?
Citera
2015-10-18, 17:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idindunuffin
Gillar inte islam eller muslimer för att det är primitiva halvmänniskor. Måste man utveckla mer än så?
Jag gärna lite.
Citera
2015-10-18, 17:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jag gärna lite.

Tror få har någonting mot religionen som sådan, snarare (som skrivet ovan) de ytterst primitiva utövarna av religionen. Jag skiter i vad religionen står för EGENTLIGEN när den utövas på det sätt den görs.
Citera
2015-10-18, 17:41
  #5
Medlem
De flesta religioner förespråker en trångsynt och fördomsfull syn på saker. Islam är inget undantag. Jag avskyr ingen av religionerna men förstår mig inte på religösa människor. Kan man inte vara en bra människa utan att tro på något övernaturligt?
Citera
2015-10-18, 17:43
  #6
Medlem
Captinheros avatar
Därför det finns idioter som gör idiotiska saker i islams namn. Att de är ett gäng lättkränkta jävlar. Många kräver respekt och vill påtvinga sin religion på ställen den ej hör hemma. Många dör årligen i islams namn.

Islam hämmar den mänskliga utvecklingen och förtrycker människor som ej tycker som dem. Sen så tycker de också att allt som är förbjudet i islams namn ska vara förbjudet överallt och de är väldigt hotfulla med det.

Men såklart så finns det trevliga och skötsamma muslimer som respekterar folk som ej tycker och tänker som dem. Som har intrigeras bra i samhället
Citera
2015-10-18, 17:55
  #7
Medlem
JSelwyns avatar
Avskyr inte Islam som religion utan då mer hur folk tolkar koranen till sin egen fördel för att förtrycka kvinnor. O sen att man använder moskeér till att bygga upp små terrornätverk och finansiera dessa härifrån.
Citera
2015-10-18, 17:58
  #8
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Ta en titt på kommande nyhetssändning.
Ännu ett antal dåd kommer att ha begåtts i islams namn.

Räcker det ?
Citera
2015-10-18, 18:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Ta en titt på kommande nyhetssändning.
Ännu ett antal dåd kommer att ha begåtts i islams namn.

Räcker det ?
Men om Ulf Lindgren, domkyrkokomminister i Stockholm, bjuder in muslimska föreläsaren Shiraf Sebaie till Domkyrkan för att predika att islam EGENTLIGEN är en fredlig religion, och att våldet vi ser i nyhetssändningar inte har någonting med äkta islam att göra - vad svarar man då? Vad skulle ni säga till prästen Ulf Lindgren t ex? Han bjöd ju in en förespråkare för islam till Domkyrkan, vilket ger religionen islam stor legitimitet i vårt svenska samhälle!
Citera
2015-10-18, 18:18
  #10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Men om Ulf Lindgren, domkyrkokomminister i Stockholm, bjuder in muslimska föreläsaren Shiraf Sebaie till Domkyrkan för att predika att islam EGENTLIGEN är en fredlig religion, och att våldet vi ser i nyhetssändningar inte har någonting med äkta islam att göra - vad svarar man då? Vad skulle ni säga till prästen Ulf Lindgren t ex? Han bjöd ju in en förespråkare för islam till Domkyrkan, vilket ger religionen islam stor legitimitet i vårt svenska samhälle!
Jag skulle tala om för herr Lindgren att han bryter mot första budet och att han kommer brinna i helvetet. Lindgren skulle då svara att det är samma Gud och att något helvete tror han inte alls på.

Mitt svar skulle då vara att be honom åka ned till Syrien och tala daesh-soldaterna till rätta. Därefter skulle jag fråga honom vad Jesus skulle ha sagt om barngifte, bigami, halshuggning och tanken på att man ska döda alla som inte lever enligt muhammedanernas lära.

Där skulle sannolikt herr Lindgren kalla mig rasist och gå därifrån med bestämda steg.
Citera
2015-10-18, 18:18
  #11
Medlem
C0ws avatar
Stör mig inte på religionen eller alla muslimer utan bara en del av muslimerna som kommer hit och inte anpassar sig, utan ska kräva att andra anpassar sig till dem. T.ex.

- De som kommer hit och vill ha böneutrop. Nu "nöjer" de sig med en gång om dagen, till slut kommer det bli 5 gånger varje dag.

- De som kräver halalslaktat, vi andra får inte andra alternativ. Genom hela grundskolan hade vi bara halalkött. Om man inte ville äta halal, så fick man helt enkelt äta något annat. Hade man däremot sagt till muslimerna att ni får antingen äta det här normalslaktade köttet, eller inget kött alls så hade det tagit hus i helvete.

- Läkare eller tandläkarestudenterna som vägrade följa hygienkrav. Dessa regler ska följas av ALLA, men de ska minsann särbehandlas. Och liknande människor, som han som stämde ett företag för att han inte skulle få be 5 gånger om dagen (), de som vill införa sharia osv osv.

Stör mig ännu mer på feminister och PK folk. Helvete vad jag hatar dem.
Citera
2015-10-18, 18:25
  #12
Medlem
Sunimods avatar
Att den inte är tolerant till andra.

Låt folk tro på vad de vill och ge katten i andra.
Om det finns en gud så det troligen samma som finns i alla religioner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback