Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-05-01, 22:59
  #25
Medlem
SyndiKandAm92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Det är ruter i negrerna.

National Task Force Against Homosexuality

https://youtu.be/euXQbZDwV0w
dra inte alla över kant
Citera
2016-05-01, 23:42
  #26
Medlem
Missplacedgunks avatar
Religionen som styr och hjärntvättar människor. Homosexualitet är naturligt.

Det jag tycker är konstigt är inte att man tycker att det är äckligt eller något sådant, det får man väl tycka.. Men varför är religion eller religiösa människor så intresserad vem, hur, när etc man har sex? Varför skulle gud bry sig om detta? Ta tex påven eller någon känd imam, varför skulle de om de var så stora män bry sig om när man runkar eller vem man har sex med?
Citera
2016-05-02, 00:10
  #27
Medlem
SyndiKandAm92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missplacedgunk
Religionen som styr och hjärntvättar människor. Homosexualitet är naturligt.

Det jag tycker är konstigt är inte att man tycker att det är äckligt eller något sådant, det får man väl tycka.. Men varför är religion eller religiösa människor så intresserad vem, hur, när etc man har sex? Varför skulle gud bry sig om detta? Ta tex påven eller någon känd imam, varför skulle de om de var så stora män bry sig om när man runkar eller vem man har sex med?
läs mina inlägg, det är inte bara religion. vissa folk har annorlunda syn på saker o ting. för mig ser jag det som en allvarlig störning som borde fixas.
Citera
2016-05-02, 09:27
  #28
Medlem
Vuxenporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Det är ruter i negrerna.

National Task Force Against Homosexuality

https://youtu.be/euXQbZDwV0w

Aaaa, Stagafiliza!


---

Jag tror nog att de Ugandiska konservativa kristna är betydligt närmare den syn på homosexualitet man även haft här i väst under lejonparten av de över tusen år norra Europa varit kristet än exempelvis svenska kyrkan.
Citera
2016-05-02, 10:05
  #29
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyndiKandAm92
läs mina inlägg, det är inte bara religion. vissa folk har annorlunda syn på saker o ting. för mig ser jag det som en allvarlig störning som borde fixas.

Självklart kan man inte skylla allt på religion. Det finns ateister som är homofober också. Men varför bryr du dig om din granne eller någon du inte ens känner är homosexuell? Varför vara emot kärlek? Kärlek mellan två personer.

"Störning som borde fixas" Jag tror inte det är så lätt, att bota homsexualitet är förmodligen inte ens möjligt då man funnit genuttryck som kan förklara homosexualitet. Det är dvs ingen sjukdom eller sjuklig betende som du får det att låta. Kolla inom djurvärlden, homosexualitet finns överallt.
Citera
2016-05-02, 18:08
  #30
Medlem
SyndiKandAm92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missplacedgunk
"Störning som borde fixas" Jag tror inte det är så lätt, att bota homsexualitet är förmodligen inte ens möjligt då man funnit genuttryck som kan förklara homosexualitet. Det är dvs ingen sjukdom eller sjuklig betende som du får det att låta. Kolla inom djurvärlden, homosexualitet finns överallt.
För de första så e inte alla störningar botbara en, för de andra så finns det störningar inom djurvärlden, inte bara oss.
Citera
2016-05-02, 19:19
  #31
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyndiKandAm92
För de första så e inte alla störningar botbara en, för de andra så finns det störningar inom djurvärlden, inte bara oss.

Varför skulle det vara en störning att älska en annan individ? Släpp dina fördomar och försök inse att homosexuella är som vilka andra.

Om du frågar en homosexuell "Vill du bli botad från din homosexualitet?". Tror jag de mer rynkar på pannan istället för att ta dig seriöst. Jag tror det flesta homosexuella inte ser sin läggning som en störning utan att andras syn på hur och vem de älskar är problemet.

De kanske skulle vilja slippa vara homosexuell för att slippa homofober som dig.
__________________
Senast redigerad av Missplacedgunk 2016-05-02 kl. 19:30.
Citera
2016-05-08, 00:58
  #32
Medlem
Politice-Rectams avatar
Det är just befolkningen och inte bara regeringen i till exempel Uganda som är HBTQ-fientligt, se till exempel http://www.pewglobal.org/2013/06/04/...homosexuality/.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback