2015-10-18, 22:28
Bannlyst
En i raden av propagandaartiklarna. Det kommer säkert fler och fler nu när motståndet börjar öka.
Citera
2015-10-18, 22:28
Medlem
NygammalValss avatar
Mer ur artikeln:

FAKTA:

Ensamkommande flyktingar

■ Det är kommunerna som har ansvaret för ensamkommande barn och ungdomar. De ska utse en gode man som för barnets talan och bevakar dess intressen. De ska också ordna boende och skola, och socialtjänsten har det övergripande ansvaret att allt fungerar.

■ Ensamkommande har samma rätt till sjuk- och tandvård som alla andra barn i Sverige, och får gå på kontroller när de kommer hit.

■ Migrationsverket betalar ut en dagersättning på 24 kronor per dag till asylsökande. De betalas ut till gode man. Utöver det är det möjligt att bland annat ansöka om klädbidrag och bidrag för glasögon.

■ Hittills har det kommer över 16 000 ensamkommande barn och ungdomar. Av dem är cirka hälften från Afghanistan.

■ Handläggningstiden är i snitt 202 dagar.

Av de avgjorda ärendena har 75 procent fått uppehållstillstånd. Av dem från Afghanistan har 80 procent fått uppehållstillstånd.

Källa: Migrationsverket

http://www.gp.se/nyheter/reportage/1...am-i-nytt-land
Citera
2015-10-18, 22:31
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Mer ur artikeln:

FAKTA:

Ensamkommande flyktingar

■ Det är kommunerna som har ansvaret för ensamkommande barn och ungdomar. De ska utse en gode man som för barnets talan och bevakar dess intressen. De ska också ordna boende och skola, och socialtjänsten har det övergripande ansvaret att allt fungerar.

■ Ensamkommande har samma rätt till sjuk- och tandvård som alla andra barn i Sverige, och får gå på kontroller när de kommer hit.

■ Migrationsverket betalar ut en dagersättning på 24 kronor per dag till asylsökande. De betalas ut till gode man. Utöver det är det möjligt att bland annat ansöka om klädbidrag och bidrag för glasögon.

■ Hittills har det kommer över 16 000 ensamkommande barn och ungdomar. Av dem är cirka hälften från Afghanistan.

■ Handläggningstiden är i snitt 202 dagar.

Av de avgjorda ärendena har 75 procent fått uppehållstillstånd. Av dem från Afghanistan har 80 procent fått uppehållstillstånd.

Källa: Migrationsverket

http://www.gp.se/nyheter/reportage/1...am-i-nytt-land

jag trodde alla "ungar" fick stanna?
Citera
2015-10-18, 22:31
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Inte är han 16 år inte! Hur fan kan tidningen bara skriva det, dom borde fan skämmas!

Hur många 16 åringar har hår på bröstet o sån kraftig skäggväxt!?

Samt tydlig bekymmersrynka mellan ögonbrynen + horisontella rynkor i pannan. Typiskt för alla som är 30+.
Citera
2015-10-18, 22:32
Bannlyst
Han ser ut att vara närmare 36 än 16.. Man tror ju inte att såna här artiklar ska tas på allvar, när åldrar så uppenbart är fingerade.
Citera
2015-10-18, 22:33
Bannlyst
Afganen glömde att nämna att arbete inte är ett måste eller var det pk-blaskan som redigerade bort det? Hur som helst vill jag bara spy på godhetsnarkomanin.
Citera
2015-10-18, 22:34
Medlem
NygammalValss avatar
Omfattande reaktioner på Twitter idag angående artikeln i GP:

https://twitter.com/perraponken/stat...49140849303553

https://twitter.com/bosse56831428/st...81139408408576

Den här är fin:

"Hej @frilanscalle,jag tänkte att ni kanske vill göra ett reportage om mig?Jag är 7 år och har körkort."
Senast redigerad av NygammalVals 2015-10-18 kl. 22:38.
Citera
2015-10-18, 22:35
Medlem
NygammalValss avatar
Rejält med hår på bröstet har han också, 16-åringen! (se översta bilden)
Citera
2015-10-18, 22:39
Medlem
Opiumtal18s avatar
Jag tror vi alla vet vad flashbackanvändarna tycker i den här frågan, de jag kan tycka är att det är alldeles för blåögt att tro att snubben är 16 år. Han har mer skägg än jag (19år), föråldrade händer och färdig kroppstillväxt(muskulöst) och kroppsbehåring över allt.

Jag hoppas verkligen M kan närma sig SD. Kanske bilda en nya allians inkluderande M,SD och KD ??? varför inte? FP och C visar inte någon tillstymmelse till att vakna upp och inse det allvarliga läget.
Citera
2015-10-18, 22:44
Medlem
Havremopedens avatar
Herregud, hur i helvete kan dom inte se att han ser ut att vara 25-35. WOW hur inkompetenta idioterna i som jobbar med skiten är...

Jag blir illamående.. att dom tillåter vansinnet pågå.
Citera
2015-10-18, 22:45
Medlem
Vurtnes avatar
16? Inte en jävla chans. Den som tror det måste ju genomgått en lobotomering.
Citera
2015-10-18, 22:46
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Herregud, hur i helvete kan dom inte se att han ser ut att vara 25-35. WOW hur inkompetenta idioterna i som jobbar med skiten är...

Jag blir illamående.. att dom tillåter vansinnet pågå.

Är ålderskontroll via tänder pålitlig? Om han varit hos tandläkaren borde en ålderskontroll gjorts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in