Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-19, 01:55
  #13
Moderator
Neksnors avatar
Tänk på att svensk polis tydligen har dragit igång en särskild händelse, tror jag det heter, angående flyktingströmmen. Innebär ökad kontroll av inre gräns, huvudsakligen i Skåne och Göteborg.

Att åka in i Schengen en vanlig väg kan du glömma, gränskontrollen lär upptäcka henne. Undantaget är väl om hon kan klä ut sig till Syrier och sedan gå in i Ungern.
Citera
2015-10-21, 02:52
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Ta semestervisum till Danmark, och sen bil över bron till Sverige. Norge och Finland har återinfört gränskontroller eftersom vi medvetet missköter oss och utsätter våra grannländer för fara.

haha, gränskontroll vart i norge? Förmodligen bara mellan oslo och göteborg. Norra delarna av norge, typ från sundsvall och upp kan du fan smuggla vad fan du vill över gränsen nästan då dom bara har tull för lastbilar.


Tåget en fredag eftermiddag när alla skåningar ska hem till arbetet? Borde va mindre risk än bil. Har själv blivit stoppad i tullen bara sådär. jag och morsan körde över till danmark, en vanlig jävla bil och sen på tillbakavägen blev vi stoppade. Så jag tror nog dom tar på måfå också
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback