Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-17, 20:07
  #1
Medlem
Politice-Rectams avatar
I (FB) Flyktingboende i nedlagd skola planeras. Brinner ner 2 dagar senare. uppkom det en livlig diskussion om det huruvida man bör bränna ned kommande asylboenden eller inte; debattörerna blev eld och lågor innan diskussionen förbjöds som OT.


Argumenter emot:
  • Skattebetalare för stå för notan av nedbrända byggnader.
  • Svennar har valt demokratiskt den nuvarande riksdagen och vill att Sverige skall fyllas med muslimer.
  • Att bränna asylboenden får Sverigevänliga att förestå som extrema. Det kan på sikt äventyra rörelsens folkstöd.

Argumenter för:
  • Att bränna asylboenden kan på sikt minska invandringen och utgifterna av det.
  • Svennar förstår inte sitt bästa och därför kan man agera odemokratiskt.

Att bränna ned kommande asylboenden ansågs också i tråden vara okej om man bor nära en sådan och vill slippa det.
__________________
Senast redigerad av Politice-Rectam 2015-10-17 kl. 21:03. Anledning: brinna ned > bränna ned
Citera
2015-10-17, 20:14
  #2
Medlem
  • Att brinna asylboenden kan på sikt minska invandringen och utgifterna av det.
-Har svårt och tro att du kan lyckats bränna ner så pass många byggnader innan polisen kommer ifatt dig... Och lite skrämmande tanke utav dig måste jag säga.
  • Svennar förstår inte sitt bästa och därför kan man agera odemokratiskt.
-Vad har du för kriterier för att kunna säga så? Har du någon speciell utbildning och gjort forskning på ämnet? Eller anser du bara att du är bättre än alla andra? Och du vet att folk dör runt om i världen för att kunna få demokrati i sitt land och här sitter du och föreslår att vi ska strunta i våra demokratiska regler.
__________________
Senast redigerad av Cykelhjuletx 2015-10-17 kl. 20:24.
Citera
2015-10-17, 20:20
  #3
Medlem
franges avatar
Man får väl helt enkelt se det som en svensk version av den brända jordens taktik - ett sista, desperat försök när ingenting annat verkar hjälpa och läget blir än mer hopplöst, men förhoppningsvis så kommer den att förhindra och försvaga fientlig framryckning tills dess att man lyckas organisera ett tillräckligt starkt motanfall.

Jag kan ärligt talat inte säga om jag är för eller emot det, dock...
Citera
2015-10-17, 20:36
  #4
Medlem
Civil olydnad är ett tecken på desperation såklart. Många upplever att Sverige är på helt fel väg och känner sig totalt maktlösa. Makthavarna struntar helt i folk med andra åsikter och kompromissvilja saknas fullständigt.

Det som skiljer situationen idag från andra politiska kontroverser är att det som sker i Sverige idag är omöjligt att göra ogjort. Det går inte att ångra sig och komma på att det inte var så smart att vi lät tre miljoner muslimer bosätta sig här samtidigt som man lät hela statsapparaten kollapsa.

De som styr i Sverige är medvetna om detta. Det är därför de har så bråttom att genomföra sitt systemskifte. Folk skall inte hinna reagera förrän det är för sent. Ett av målen är just att krossa SD och få dem att ge upp inför fullbordat faktum.

Som sagt jag är inte förvånad att det händer såna här saker.
Citera
2015-10-17, 20:43
  #5
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
I [url="https://www.flashback.org/t2635459"]

Argumenter för:
  • Att brinna asylboenden kan på sikt minska invandringen och utgifterna av det.
  • Svennar förstår inte sitt bästa och därför kan man agera odemokratiskt.

Att brinna ned kommande asylboenden ansågs också i tråden vara okej om man bor nära en sådan och vill slippa det.

*Hur många mordbränder tror du det krävs innan de stoppar kriget i Syrien? Folk riskerar livet på Medelhavet, varför skulle en mordbrand här och där stoppa dem? Det blir vi försäkringstagare som får stå för notan, eftersom premierna kommer att öka för att ersätta de gamla slitna byggnaderna med nya och fina.

*I så fall kan vi lika gärna säga att flyktingmotståndarna är dumma svennar och ställa upp dem för avrättning - vem bestämmer vem som är svenne och vilken svenne som har rätt?
Citera
2015-10-17, 20:57
  #6
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
*Hur många mordbränder tror du det krävs innan de stoppar kriget i Syrien? Folk riskerar livet på Medelhavet, varför skulle en mordbrand här och där stoppa dem? Det blir vi försäkringstagare som får stå för notan, eftersom premierna kommer att öka för att ersätta de gamla slitna byggnaderna med nya och fina.

*I så fall kan vi lika gärna säga att flyktingmotståndarna är dumma svennar och ställa upp dem för avrättning - vem bestämmer vem som är svenne och vilken svenne som har rätt?

Men det kan bli "normaliserat" att bränna ner, precis som det blivit normaliserat att utlänningar våldtar våra svenska flickor och hugger ner oss svenskar.

Till slut blir det svårt att försäkra vissa byggnader.
Upprepad brottslighet lönar sig alltid i längden om alternativet är värre.
Citera
2015-10-17, 20:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
*Hur många mordbränder tror du det krävs innan de stoppar kriget i Syrien? Folk riskerar livet på Medelhavet, varför skulle en mordbrand här och där stoppa dem? Det blir vi försäkringstagare som får stå för notan, eftersom premierna kommer att öka för att ersätta de gamla slitna byggnaderna med nya och fina.

*I så fall kan vi lika gärna säga att flyktingmotståndarna är dumma svennar och ställa upp dem för avrättning - vem bestämmer vem som är svenne och vilken svenne som har rätt?

För det första så är det mindre än hälften av migranterna som kommer från Syrien. De kommer från en massa andra ställen som Irak, Afghanistan och Afrikanska länder.

Själva anledningen till att de riskerar sina liv på medelhavet är att de vet att de får stanna i Tyskland eller Sverige. Hade de inte fått stanna här så hade det ju inte funnits anledning att riskera livet.

Att bränna flyktingförläggningar skulle teoretiskt kunna minska invandringen om ryktet sprids att Svenskarna hatar invandrare. Det handlar om att skapa en motbild till det paradis som människosmugglarna målar upp.
Citera
2015-10-17, 21:24
  #8
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjuletx
  • Att brinna asylboenden kan på sikt minska invandringen och utgifterna av det.
-Har svårt och tro att du kan lyckats bränna ner så pass många byggnader innan polisen kommer ifatt dig... Och lite skrämmande tanke utav dig måste jag säga.
  • Svennar förstår inte sitt bästa och därför kan man agera odemokratiskt.
-Vad har du för kriterier för att kunna säga så? Har du någon speciell utbildning och gjort forskning på ämnet? Eller anser du bara att du är bättre än alla andra? Och du vet att folk dör runt om i världen för att kunna få demokrati i sitt land och här sitter du och föreslår att vi ska strunta i våra demokratiska regler.

Jag är själv emot nedbrännande av asylboenden. De här var argumenter som användes i diskussionen om den nedbrända skolan. Min egen åsikt motiverar jag med det att svennar har valt massinvandringen i valbåsen, och därför är det odemokratiskt att bränna ned asylboenden. Om det blev en trend att asylboenden bränns ned skulle det dock minska invandringen eftersom flyktingarna skulle då se Sverige som ett "främlingsfientligt" land.

Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Bränna heter det väl? SFI?

Pinsamt!
Citera
2015-10-17, 21:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Jag är själv emot nedbrännande av asylboenden. De här var argumenter som användes i diskussionen om den nedbrända skolan. Min egen åsikt motiverar jag med det att svennar har valt massinvandringen i valbåsen, och därför är det odemokratiskt att bränna ned asylboenden. Om det blev en trend att asylboenden bränns ned skulle det dock minska invandringen eftersom flyktingarna skulle då se Sverige som ett "främlingsfientligt" land.



Pinsamt!

Förlåt men svenskar har inte valt massinvandringen. Den tvingades på svenska folket. Politikerna satte sedan tabu på frågan så att många inte ens visste vad de röstade på. Och eftersom politikerna också vägrar lyssna på folket utan fortsätter tvinga på folket sin vansinniga politik skulle man mycket väl kunna argumentera för att det demokratiska samhällskontraktet är brutet.

Dock tycker jag inte att man ska bryta mot lagen oavsett. Vi får redan våldskulturer tvingade på oss dagligen vi bör inte bidra till det själva. Då vinner dem. Det finns bättre sätt.
Citera
2015-10-17, 21:41
  #10
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
För det första så är det mindre än hälften av migranterna som kommer från Syrien. De kommer från en massa andra ställen som Irak, Afghanistan och Afrikanska länder.

Själva anledningen till att de riskerar sina liv på medelhavet är att de vet att de får stanna i Tyskland eller Sverige. Hade de inte fått stanna här så hade det ju inte funnits anledning att riskera livet.

Att bränna flyktingförläggningar skulle teoretiskt kunna minska invandringen om ryktet sprids att Svenskarna hatar invandrare. Det handlar om att skapa en motbild till det paradis som människosmugglarna målar upp.

En motbild till människosmugglarnas uppmålade paradis.. Antag att de verkligen behöver ett paradis och inte bara vill komma ifrån helvetet de sitter i så ok.. men kvar står frågan om hur många brända boenden det skulle krävas? Och vad skulle notan gå på? För inte tror ni väl att folk här hemma skulle låta bli att kvittera ut nya inrättningar från försäkringsbolagen?
Citera
2015-10-17, 21:45
  #11
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Men det kan bli "normaliserat" att bränna ner, precis som det blivit normaliserat att utlänningar våldtar våra svenska flickor och hugger ner oss svenskar.

Till slut blir det svårt att försäkra vissa byggnader.
Upprepad brottslighet lönar sig alltid i längden om alternativet är värre.

Två fel blir inte ett rätt. Ska vi kunna skapa ett samhälle som är värt att leva i så kan inte varken våldtäkter eller mordbränder vara normaliserade. Vi måste hitta andra vägar.
Citera
2015-10-17, 21:45
  #12
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Civil olydnad är ett tecken på desperation såklart. Många upplever att Sverige är på helt fel väg och känner sig totalt maktlösa. Makthavarna struntar helt i folk med andra åsikter och kompromissvilja saknas fullständigt.

Det som skiljer situationen idag från andra politiska kontroverser är att det som sker i Sverige idag är omöjligt att göra ogjort. Det går inte att ångra sig och komma på att det inte var så smart att vi lät tre miljoner muslimer bosätta sig här samtidigt som man lät hela statsapparaten kollapsa.

De som styr i Sverige är medvetna om detta. Det är därför de har så bråttom att genomföra sitt systemskifte. Folk skall inte hinna reagera förrän det är för sent. Ett av målen är just att krossa SD och få dem att ge upp inför fullbordat faktum.

Som sagt jag är inte förvånad att det händer såna här saker.

Jag tycker det kan vara en bra ide för att TVINGA kommunerna att sluta fylla upp exakt varenda liten vrå o skrymsle med hjorder av migranter!
det är inte alls okej att elda ner saker, men vi ligger i gränszonen mellan fungerande system, och en riktig kaosartad asylinvandring som snart gör att vi är en minoritet i vårt eget land!
jag tror detta kommer bli vanligt förekommande, och jag ser ärligt talat inget fel med det! tvinga dom med makt att fatta att vi inte vill bli mer berikade av härlig varm mångkultur, det räcker nu!

jag är på svenskens sida, jag tycker det är helt okej, till skillnad från statens krigare (muslimerna) är vi inte ute o våldtar o mördar, vi skjuter inte p´å folk o vi kastar inga handgranater, än så länge iaf.
att bränna ner en byggnad innan det flyttat in folk, är inte alls lika illa som att göra det EFTER det flyttat in folk. stor skillnad, o jag röstar för att det är BRA att folk visar civilkurage o kapar möjligheten för kommunen att tvinga folk till att få ännu fler fiender på gården!
skulle lätt kunna donera lite diesel till några uttråkade ungdommar som har tråkigt på byn!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback