Citat:
Ursprungligen postat av
Havremopeden
Vad tror ni agendan bakom utspelet är?
Tror ni hennes taktik fungerar?
Agendan är att retoriskt ge det falska intrycket av att hon och M inte skulle vara 100% för Sjuklöverns folkmordspolitik, eftersom den politiken inte är älskad av alla medborgare och många troende svenskar förefaller vackla i sin tro och ge luft åt tvivel, då det kan tänkas lura till sig röster från mindre begåvade och lättlurade väljare vid nästa val. Fördelen med att inte sitta vid regeringsmakten, speciellt som man samtidigt har valt att endast bedriva opposition retoriskt, är ju att man kan låtsas vilja vara för en annan politik än den man är för när man sitter i regeringsställning och måste genomföra sjuklöverpolitiken. Det är samma anledning man nu plötsligt även låtsas vara för stärkt nationellt försvar, för att utreda NATO-medlemskap och andra exempel på saker man definitivt inte övervägde under de 8 år man satt i regeringsställning fram till endast ett år sedan, samt som man inte heller skulle genomföra om man återigen satt vid regeringsmakten.
Hur pass väl det fungerar beror väl på hur pass psykotiska och förståndshandikappade svenskarna är och hur många av dessa som tror att M är av någon anledning bättre på att föra svenskarna till det utlovade paradiset än de andra sjuklöverpartierna. Många har (av mig okända anledningar) angett siffran 80% för andelen svenskar som är så efterblivna att de tror på de helt verklighetsfrämmande och ologiska frälsningsläror som regimen framför vid varje tillfälle. Bl.a. läste jag den siffran senast idag när jag läste Mikael Jalvings
Absolut Sverige (jag tror det var Dilsa Demirbag-Sten som angav siffran).