• 1
  • 2
2015-10-17, 20:23
Medlem
Havremopedens avatar
Läste precis en artikel där Kinberg Batra distanserar sig från Reinfeldts politik... det låter otroligt ja... mysko.. känns som man försöker plocka riktigt ordentliga poäng med hur hon talade.

Mäkta förvånad men ändå inte, jävla billiga poäng hon försöker ta... fii

– Sveriges och Europas gränser måste säkras. En grundläggande förutsättning för reglerad invandring är att ha kontroll över vilka som kommer hit, sade hon och anklagade sedan regeringen:

– Det är uppenbart att regeringen saknar förmåga att ta kontroll över situationen.

Kinberg Batra fortsatte med att tala om försörjningskrav för invandrare som vill ta hit sina anhöriga. Hon sade dessutom att det är viktigt att lagen följs och att asylsökande som får avslag skickas hem igen.

– Lika självklart som att ett ja är ett ja måste ett nej vara ett nej. Den som har fått avslag ska sjävklart heller inte, som det är idag, ha rätt till ersättning, sade hon.

Mer info i länk: http://nyheteridag.se/kinberg-batra-...artan-politik/

Vad tror ni agendan bakom utspelet är?
Tror ni hennes taktik fungerar?
Citera
2015-10-17, 20:23
Moderator
manamanahs avatar
Integration och invandring --> Politik - Inrikes
/Moderator
Citera
2015-10-17, 20:30
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden

Givetvis vill hon försöka plocka tillbaka de M-väljare som nu har gått till SD genom att genom att, mycket lätt, kritisera den nu förda invandringspolitiken.

Men hon är lika snurrig som de andra i sjuk-klövern. Vem ska betala uppehället för dem som fått avslag då? Kommunerna via soc? Eller ska vi ha desperata människor som stjäl och rånar för att kunna få mat för dagen i väntan på en, eventuellt, verkställd utvisning?
Citera
2015-10-17, 20:30
Bannlyst
AKB, "fuck off" !!! Jag lita noll på dessa svin ( forna 7K ) nuförtiden. Bara handling räknas från och med nu. Och ju mer de städar upp i sitt fruktansvärt sverigeföraktande mörka skatbo desto mer börjar jag lyssna på vad de säger i huvud taget.

Regeringen skall stå till svars för alla våldtäkter av våra svenska kvinnor, allt lidande, allt skingrande av skattemedel som våra barn och sjuksköterskor... osv skulle ha, alla pensionspengar. Sona och betala skall dessa diktatoriska svin göra. Sedan vill jag se repatriering av icke-europeiska snyltarmän utan flyktingstatus ( vilket borde decimera dessa oönskade med minst 80-90% ).
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-10-17 kl. 20:39.
Citera
2015-10-17, 20:39
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Givetvis vill hon försöka plocka tillbaka de M-väljare som nu har gått till SD genom att genom att, mycket lätt, kritisera den nu förda invandringspolitiken.

Men hon är lika snurrig som de andra i sjuk-klövern. Vem ska betala uppehället för dem som fått avslag då? Kommunerna via soc? Eller ska vi ha desperata människor som stjäl och rånar för att kunna få mat för dagen i väntan på en, eventuellt, verkställd utvisning?

Joo det jag också naturligtvis tänker på, men funkar det... det är liksom, jag skulle aldrig i hela friden gå tillbaka till att bli moderat efter att ha förstört landet såhär länge och nu kryper med svansen mellan benen..

Polisen går tillochmed ut och säger att dom omöjligt kan springa runt och leta folk med resurserna dom har, speciellt nu när poliser börjar sluta för lönetrappan är vidrigt dålig. Känns som att samhället vill radera ut poliser och tror att Sverige är någon harmonisk plats i världen. Herregud, en logisk människa borde förstå bättre.

Jag ber varje dag att flera i alliansen börjar inse att något måste hända och lägger en missförtroendeförklaring mot regeringen.. vänsterpolitiken vi kör med just nu ruinerar oss till botten av alla länder.. Uganda står högre i rankingen snart...
Citera
2015-10-17, 20:44
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Joo det jag också naturligtvis tänker på, men funkar det... det är liksom, jag skulle aldrig i hela friden gå tillbaka till att bli moderat efter att ha förstört landet såhär länge och nu kryper med svansen mellan benen..

Polisen går tillochmed ut och säger att dom omöjligt kan springa runt och leta folk med resurserna dom har, speciellt nu när poliser börjar sluta för lönetrappan är vidrigt dålig. Känns som att samhället vill radera ut poliser och tror att Sverige är någon harmonisk plats i världen. Herregud, en logisk människa borde förstå bättre.

Jag ber varje dag att flera i alliansen börjar inse att något måste hända och lägger en missförtroendeförklaring mot regeringen.. vänsterpolitiken vi kör med just nu ruinerar oss till botten av alla länder.. Uganda står högre i rankingen snart...

Som sagt, det är inte enbart vänsterns fel. Föraktet för det svenska (arbetande) folket har även frodats bland de besuttna på högerkanten.

En högerregering kommer inte göra saken bättre, enbart möjligen dra ut på lidandet.
Citera
2015-10-17, 21:20
Medlem
Europes avatar
Citat:

Agendan är att retoriskt ge det falska intrycket av att hon och M inte skulle vara 100% för Sjuklöverns folkmordspolitik, eftersom den politiken inte är älskad av alla medborgare och många troende svenskar förefaller vackla i sin tro och ge luft åt tvivel, då det kan tänkas lura till sig röster från mindre begåvade och lättlurade väljare vid nästa val. Fördelen med att inte sitta vid regeringsmakten, speciellt som man samtidigt har valt att endast bedriva opposition retoriskt, är ju att man kan låtsas vilja vara för en annan politik än den man är för när man sitter i regeringsställning och måste genomföra sjuklöverpolitiken. Det är samma anledning man nu plötsligt även låtsas vara för stärkt nationellt försvar, för att utreda NATO-medlemskap och andra exempel på saker man definitivt inte övervägde under de 8 år man satt i regeringsställning fram till endast ett år sedan, samt som man inte heller skulle genomföra om man återigen satt vid regeringsmakten.

Hur pass väl det fungerar beror väl på hur pass psykotiska och förståndshandikappade svenskarna är och hur många av dessa som tror att M är av någon anledning bättre på att föra svenskarna till det utlovade paradiset än de andra sjuklöverpartierna. Många har (av mig okända anledningar) angett siffran 80% för andelen svenskar som är så efterblivna att de tror på de helt verklighetsfrämmande och ologiska frälsningsläror som regimen framför vid varje tillfälle. Bl.a. läste jag den siffran senast idag när jag läste Mikael Jalvings Absolut Sverige (jag tror det var Dilsa Demirbag-Sten som angav siffran).
Senast redigerad av Europe 2015-10-17 kl. 21:27.
Citera
2015-10-17, 21:20
Medlem
Flashsmashs avatar
08:44 -> https://youtu.be/tfKoR75nbQY
Citera
2015-10-17, 21:27
Medlem
Gizurs avatar
Centerpartiets ungdomsförbund gick efter beslutet ut med följande budskap på Twitter

Citat:
@cuf: Med anledning av TUT-beslutet vill vi bara säga att vi öppnar våra hjärtan för Moderater på flykt till ett parti som sätter frihet främst!
Citera
2015-10-17, 21:30
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Centerpartiets ungdomsförbund gick efter beslutet ut med följande budskap på Twitter

Rätt väntat, då både C och SD har lockat till sig M-väljare på senare tid. Till C går de som är helt 100% övertygade om att folkmordspolitiken är det bästa som har hänt Sverige (och C är det alliansparti som är mest öppen med att de stödjer den oavsett utveckling och konsekvenser), medan de som allt mer tvivlar, eller inte tidigare förstod vartåt den förda politiken barkade, har i första hand gått till SD.

Risken med att låtsas, som M gör, att man inte i alla lägen står till 100% för sjuklöverpolitiken är att tvivlarna och de icke-troende kanske likväl inte litar på att man har ändrat ståndpunkt, medan de mest fundamentalistiska troende lämnar en för att söka ett till synes mer renlärigt alternativ.
Senast redigerad av Europe 2015-10-17 kl. 21:35.
Citera
2015-10-17, 21:30
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur

Jaha? Inte så oväntat från Stureplans-"centern". Det mest extrema neoliberala partiet i sjuk-klövern.
Citera
2015-10-17, 23:22
Medlem
Så tragiskt populistiskt, men samtidigt en frisk fläkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in