Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-06, 16:38
  #673
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Kasselstrand har inga sådana ambitioner idag. Men Mattias planerar ju på att antingen han själv eller Paula är de som ska ersätta Åkesson.
Har inte Mattias upprepade ggr sagt att han inte är intresserad av partiledarrollen?
När ändrades det? Källa?
Citera
2015-12-06, 18:08
  #674
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Kasselstrand har inga sådana ambitioner idag. Men Mattias planerar ju på att antingen han själv eller Paula är de som ska ersätta Åkesson.
Vilken dröm det skulle vara.

Blir varm inom mig när jag tänker på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Har inte Mattias upprepade ggr sagt att han inte är intresserad av partiledarrollen?
När ändrades det? Källa?
Jo. Många gånger. Nej.
__________________
Senast redigerad av Extasis 2015-12-06 kl. 18:10.
Citera
2015-12-07, 13:25
  #675
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Har inte Mattias upprepade ggr sagt att han inte är intresserad av partiledarrollen?
När ändrades det? Källa?

Jo han har ljugit offentliga MÅNGA gånger, men det var givetvis inte detta jag syftade på.
Citera
2015-12-07, 19:38
  #676
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jo han har ljugit offentliga MÅNGA gånger, men det var givetvis inte detta jag syftade på.
Vad syftar du på då? Du skrev att Mattias planerar att han eller Paula ska ta över partiledarrollen.
Finns inte mkt tolkningsutrymme där inte.
Har du ingen källa så är det dina fantasier/farhågor/förhoppningar då han uttryckligen sagt upprepade ggr att han ej är intresserad av den rollen.
Citera
2015-12-07, 19:42
  #677
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vad syftar du på då? Du skrev att Mattias planerar att han eller Paula ska ta över partiledarrollen.
Finns inte mkt tolkningsutrymme där inte.
Har du ingen källa så är det dina fantasier/farhågor/förhoppningar då han uttryckligen sagt upprepade ggr att han ej är intresserad av den rollen.

Han har även sagt att han inte hade något med sin egen löneförhöjning att göra.

Det M.K. säger ska man inte lita på.

Det kommer säkert komma fram om ett par år att alla ledamöter har lagt fram önskemål om M.K. som partiledare och "motvilligt" så axlar han rollen. Han vill ju egentligen inte men han kan inte svika sina ledamöter.

Några månader senare läcker interna mail där M.K. har hotat med uteslutning om folk inte lägger fram önskemål att M.K. ska bli ledare för Det Enda Partiet.
Citera
2015-12-07, 19:45
  #678
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vad syftar du på då? Du skrev att Mattias planerar att han eller Paula ska ta över partiledarrollen.
Finns inte mkt tolkningsutrymme där inte.
Har du ingen källa så är det dina fantasier/farhågor/förhoppningar då han uttryckligen sagt upprepade ggr att han ej är intresserad av den rollen.


Vi som är i partiet har flera gånger hört honom säga, både internt och officiellt, att han inte skulle sköta Åkessons jobb när det stod klart att han skulle sjukskrivas, hur det gick med det vet vi ju. Och det finns ingen anledning att tro att Mattias ljuger nu när han säger samma sak om att inte ersätta Åkesson.

Dock är det ju inte otroligt att det är Paula som han försöker få rollen, och han själv kan styra som en majornett (som han har och ville styra SDU), då får man ju en annan som får ta smällen för demokratiska övergrepp. Hans resevationslösa stöd för henne känner ju även folk utanför SD till, reservationslöst så länge hon följer order givetvis. Anledningen till att hon sitter i VU är ju att Mattias skall ytterligare en röst där om det skulle behövas i framtiden. Han vill ju ha henne som en del i ett nytt D4, även om det i alla fall i dagsläget är lite svårt att se.
__________________
Senast redigerad av Y2W 2015-12-07 kl. 19:48.
Citera
2015-12-07, 21:07
  #679
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Han har även sagt att han inte hade något med sin egen löneförhöjning att göra.

Det M.K. säger ska man inte lita på.

Det kommer säkert komma fram om ett par år att alla ledamöter har lagt fram önskemål om M.K. som partiledare och "motvilligt" så axlar han rollen. Han vill ju egentligen inte men han kan inte svika sina ledamöter.

Några månader senare läcker interna mail där M.K. har hotat med uteslutning om folk inte lägger fram önskemål att M.K. ska bli ledare för Det Enda Partiet.

Ja, eller så har han fått med sig en Toblerone, kissat i en kruka på bion eller försnillat hundratals miljarder eller....


Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vi som är i partiet har flera gånger hört honom säga, både internt och officiellt, att han inte skulle sköta Åkessons jobb när det stod klart att han skulle sjukskrivas, hur det gick med det vet vi ju. Och det finns ingen anledning att tro att Mattias ljuger nu när han säger samma sak om att inte ersätta Åkesson.

Dock är det ju inte otroligt att det är Paula som han försöker få rollen, och han själv kan styra som en majornett (som han har och ville styra SDU), då får man ju en annan som får ta smällen för demokratiska övergrepp. Hans resevationslösa stöd för henne känner ju även folk utanför SD till, reservationslöst så länge hon följer order givetvis. Anledningen till att hon sitter i VU är ju att Mattias skall ytterligare en röst där om det skulle behövas i framtiden. Han vill ju ha henne som en del i ett nytt D4, även om det i alla fall i dagsläget är lite svårt att se.

Vill fråga men gör det inte för en 1.06 . Jag är medlem i partiet själv, inte mer än så. Så jag har bara hört det officiellt.
Han skötte det bra när Jimmie var sjukskriven enligt mig. Jag har heller ingen anledning att misstro honom att han inte vill åt partiledarrollen. Han tar den kanske om medlemmarna/utskottet vill det och det inte finns ett bättre alternativ.

Ni gillar intriger i alla fall. Just nu till rätt dålig nytta för landet Sverige enligt mig.
Han har tills vidare mitt förtroende.
Visar det sig att han är ett arsel på riktigt som inte vill SD och Sverige väl så åker han ut.
Finns många duktiga som vill hänga på ett 30%/Sveriges största parti. Han är inte oumbärlig. Ingen annan heller även om jag personligen vill ha Jimmie som statsminister.
__________________
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2015-12-07 kl. 21:10.
Citera
2015-12-13, 22:27
  #680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Snabbanalys:

1. Det var bra nivå på drama och konflikter under LD, för oss karlssonkritiker.
2. Men Karlsson sitter likväl stabilt tills vidare. Synbarligen blev det bara kosmetiska sprickor som man lär kunna spackla över och gå vidare.

Det finns ju två sätt att rubba Karlsson: 1) nytt parti, samt 2) att peta honom internt i SD. Det senare representeras av det jag har valt att kalla för 3:e falangen: För 2½ månader sedan spekulerade jag i hur Söder kunde gå ihop med Åkesson för att sticka kniven i Karlsson, sen fick vi Margareta Larsson, och nu har vi t.ex. Hanna Wigh, och i forumet t.ex. Y2W. Det här är en löst sammanhållen grupp utan ledare, och mer av en sinnesstämning än en egentlig falang. Sinnesstämningen är att man vill ha bort Karlsson och Jomshof, men att man gillar Åkesson och att man inte gillar Kasselstrand, och att man därför knappast vore intresserade av att gå över till ett nytt parti.

Precis som av Eddie, men svagt för SDU-falangen). I övrigt har GK och JO inte gjort något för att utnyttja spektaklet till sin fördel, bortsett från lite twittrande. De borde ligga i startgroparna för att starta ett nytt parti, men det finns inget i nuläget som tyder på att de håller på med det.

Pauker diskuterade igår i ett inlägg på Exilen frågan om att starta kompletterande partier till SD. Hans poäng var dock inte att slippa SD:s ledning utan att täcka in fler väljarsegment. Tyckte hans tankar beträffande segmentsindelningen var rätt vettig. Han tyckte dock att det var viktigt att andra än SD:are startade upp de här partierna, detta för att slippa förknippas med SD:s bakgrundshistoria.

Länk till forumet finns i min signatur nedan.
Citera
2015-12-13, 22:53
  #681
Medlem
Himmelstosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Pauker diskuterade igår i ett inlägg på Exilen frågan om att starta kompletterande partier till SD. Hans poäng var dock inte att slippa SD:s ledning utan att täcka in fler väljarsegment. Tyckte hans tankar beträffande segmentsindelningen var rätt vettig. Han tyckte dock att det var viktigt att andra än SD:are startade upp de här partierna, detta för att slippa förknippas med SD:s bakgrundshistoria.

Länk till forumet finns i min signatur nedan.

Den där idén om segmentsindelning har Pauker torgfört sedan Passagen Politik och sedan igen på Exilens olika inkarnationer, dvs. i minst 20 år. Det är ju vackert tänkt, men det är en ren skrivbordsprodukt som totalt saknar kontakt med verkligheten på marken.

Dessutom tycker jag att det faktiska utfallet har motbevisat Paukers ursprungliga hypotes, dvs att ett parti med SD:s bakgrundshistoria visst kan få starkt väljarstöd.
Citera
2015-12-13, 23:58
  #682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelstoss
Den där idén om segmentsindelning har Pauker torgfört sedan Passagen Politik och sedan igen på Exilens olika inkarnationer, dvs. i minst 20 år. Det är ju vackert tänkt, men det är en ren skrivbordsprodukt som totalt saknar kontakt med verkligheten på marken.

Dessutom tycker jag att det faktiska utfallet har motbevisat Paukers ursprungliga hypotes, dvs att ett parti med SD:s bakgrundshistoria visst kan få starkt väljarstöd.


Vänd på det: Hur lång tid hade det tagit för SD att komma in i riksdagen utan den bakgrund man hade? För Ny Demokrati och Dansk Folkeparti tog det några månader.

Och vilket väljarstöd hade man haft totalt om man kunnat täcka upp fler väljarsegment? Är det inte en fördel för sjuklövern att kunna täcka in fler väljarsegment?

Undrar dock om SD:arna är mer förtjusta i potentiell, extern konkurrens än intern konkurrens, även om det är fråga om konkurrens på marginalen. Jag är inte så säker på det.

Paukers annorlunda syn på islam och feminism kan nog också begränsa intresset för hans synpunkter om behovet av fler partier. Porrmotståndet kan nog också väcka ont blod hos vissa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback